سئومقالات وب

آیا هاست می تواند بر روی سئوی سایت تان تاثیرگذار باشد؟

زمانی که صحبت از سئو به میان می اید، بررسی جزییات انجام کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. یکی از این جزییاتی که اغلب توسط صاحبان سایت ها نادیده گرفته می شود انتخاب و خرید هاست مناسب است. معمولا انتخاب هاست آخرین چیزی است که مستران به آن فکر می کنند.

با اینحال نوع هاستی که انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه بندی شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.  گستره این تاثیر به نوع سایت، سایت و سطح کلی آن بستگی دارد اما به طور کلی باید بدانید که هاست می تواند از رتبه بندی شما محافظت کند یا به آن اسیب وارد نماید. واضح است که شما به هاستی نیاز دارید که بتواند از سئوی سایت تان هم پشتیبانی نماید. در این مقاله سعی می کنیم تاثیر هاست بر روی سئوی سایت را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 هاست چگونه می تواند بر روی رتبه بندی و سئوی سایت اثر بگذارد؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم نوع هاستی که انتخاب می کنید می تواند به بهبود رتبه بندی سایت تان کمک کند یا آن را نابود سازد. در ادامه سعی می کنیم ۵ روش مختلفی که هاست بر روی سئو تاثیر دارد را با جزییات بیشتری مرور کنیم.

سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی است:

سرعت سایت

هر چقدر سایت شما بیشتر باشد، رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. این روزها داشتن یک سایت با سرعت بارگذاری بالا برای رسیدن به صفحه اول موتورهای جستجو کافی نیست اما اگر در حال حاضر سئوی داخلی و خارجی مستحکمی دارید می توانید با افزایش سرعت سایت، رتبه بندی خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

هاستی که سرورهایش به کندی بارگذاری می شوند به تجربه کاربری بدی منجر خواهد شد و همین امر شما را از رسیدن به کاربرانتان دور می سازد. تجربه کاربری بد به معیارهایی همچون بونس ریت بالا منجر می شود و کاربران را مجبور به ترک سریع سایت می سازد. ماندگاری اندک کاربران در سایت هم باعث کاهش رتبه بندی تان می شود.

از دست رفتن داده ها به معنای از دست رفتن رتبه بندی در موتورهای جستجوست:

هیچ کس دوست ندارد چنین شرایطی را متصور شود اما در برخی از شرایط ممکن است شما با واقعه یا مشکلی روبرو شوید. اینکه سایت هک شود یا مشکلی برای دیتاسنتر هاست بیفتد و داده ها از دست برود زیاد مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد عواقبی است که بعد از این رویدادها گربیانگیر سایت شما می شود.

برای اینکه به هنگام از دست رفتن داده ها رتبه بندی خود را حفظ کنید باید سیستم بک آپ گیری مناسبی از اطلاعات موجود در سایت داشته باشید. یک هاست با کیفیت سیستم بک آپ خوبی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد و به آن ها کمک می کند سایت را از رویدادهای ناگوار به سرعت بازیابی نماید.

 گواهینامه می تواند رتبه بندی سایت را بهبود ببخشد:

اعتماد و اعتبار در دنیای آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر سایت شما به نظر امن و قابل اعتماد نرسد، گوگل نیز بدان اعتماد نخواهد کرد و رتبه کمتری برایش اختصاص خواهد داد. همین امر برای بازدیدکنندگان سایت نیز صدق می کند.

اگر کاربران و بازدیدکنندگان شما به سایت اعتماد نکنند چیزی از آن نخواهند خرید و به مشتری  وفادار تبدیل نخواهد شد.  یک روش آسان برای بهبود اعتماد سایت ها نصب و راه اندازی گواهینامه SSL است. این گواهینامه می تواند ارتباط بین سرور شما و مرورگر کاربر را امن سازد. همین امر به افراد اجازه می دهد به روش امن تری اطلاعات شخصی شان را با شما به اشتراک بگذارند.

اما استفاده از گواهینامه SSL و مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. این موضوع به شما کمک می کند رتبه بندی سایت خود را هم بهبود ببخشید. از سال ۲۰۱۴ گوگل تلاش کرده این گواهینامه و وجود آن را به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل کند.

زمان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است:

آپتایم سایت

هیچ هاستی نمی تواند آپتایم ۱۰۰ درصد را تضمین کند اما هر چقدر هاستی که انتخاب می کنید بهتر باشد زمان آپتایم بهتری هم ارائه خواهد شد. اگر داون تایم زیادی را بر روی سایت خود تجربه می کنید بهتر است یک گام به عقب برگردید و هاست خود را عوض کنید.

شاید داون شدن سایت تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی نداشته باشد اما تاثیر بسیار منفی بر روی تجربه کاربری خواهد داشت. اگر ی بارها و بارها تلاش کند وارد سایت تان شود و هر بار آن را آفلاین بیابد قطعا دیگر باز نخواهد گشت. این موضوع تاثیر منفی بر روی بونس ریت و نرخ کلیک خواهد داشت.

موقعیت سرور  هم بر روی سئوی سایت موثر است:

فاکتور دیگری که بر روی عملکرد سایت تاثیر دارد موقعیت فیزیکی سرورهای شماست. این موضوع به نوع هاستی که مورد استفاده قرار می دهید بستگی خواهد داشت. به مثال اگر از هاست ابری استفاده کنید این گزینه زیاد مهم نخواهد بود.

اما اگر از هاست اشتراکی، سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده می کنید،  باید موقعیت فیزیکی سرور را مدنظر داشته باشید. اگر هاست با کیفیتی را انتخاب کنید می توانید مطمئن باشید که سرورهای آن از عملکرد بالایی برخوردار است.

چگونه یک هاست سئو دوست برای سایت خود انتخاب کنیم؟

هاست سئو دوست بسته به نوع سایت و ترافیکی که دریافت می کنید متفاوت خواهد بود. هیچ هاست کامل و بی عیبی در جهان پیدا نخواهید کرد اما به کمک نکات زیر می توانید هاست بهتری برای سایت خود انتخاب کنید. اگر سایت کوچکی دارید که ترافیک زیادی دریافت نمی کند، هاست اشتراکی قدرتمند برای محافظت و پشتیبانی از سایت تان کافی خواهد بود.

اما اگر سایتی دارید که هزاران بازدیدکننده در ماه دریافت می کند استفاده از هاست اشتراکی تاثیر منفی بر روی تجربه کاربری و رتبه بندی سایت خواهد داشت. در چنین شرایطی بهتر است به گزینه های دیگری همچون سرور مجازی، سرور ابری، سرور اختصاصی فکر کنید.

برای اینکه بتوانید هاست سئو دوستی پیدا کنید، انتخاب های هاست خود را با فاکتورهای زیر ارزیابی کنید:

  • هاست شما معیارهای عملکردی بالایی دارد؟ اگر مطمئن نیستید نظرات مشتریان درباره هاست را بخوانید
  • هاست شما سیستم بک آپ گیری دارد؟
  • می توانید گواهینامه SSL را بر روی سایت خود نصب کنید؟
  • هاست زمان آپتایم بالایی را تضمین می کند؟

پاسخ دادن به سوالات بالا به شما کمک می کند هاستی را بیابید که عملکرد بالایی دارد و می تواند سایت را در رسیدن به رتبه های برتر یاری کند. شرکت وب ایده با تجربه عالی که در زمینه ارائه هاست و سرورهای اختصاصی، مجازی و ابری دارد می تواند انتخاب خوبی برای میزبانی سایت های کوچک و بزرگ باشد. اگر به دنبال هاست و سرور مناسب برای ی سایت خود هستید حتما با ما تماس بگیرید.

هنوز هاستی برای سایت خود تهیه نکرده اید؟ کلیک کنید
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن