سیستم عاملفناوریمدیریت سرور

توسعه Docker Swarm با استفاده از OpenStack Magnum

Magnum برای توسعه و پیگیری کانتینرهایی (ظروف) همچون Docker Swarm، Kubernetes و Apache Mesos به کار می رود اما این پروژه ابزارهای مفید دیگری نیز دارد. همانطور که می دانید در سال های اخیر بر محبوبیت کانتینرها افزوده شده است زیرا توسعه آنها بسیار آسان تر است و کوچک تر از هایپروایزرها هستند.  سه مورد از محبوب ترین کانتینرها شامل  Docker Swarm، Google Kubernetes و Apache Mesos است. با استفاده از یک کانتینر، کاربر می تواند یکیشن در حال کار یا بخشی از آن را به اجرا در آورد. اینگونه موارد بر خلاف هایپروایزرها، در کمتر از چند ثانیه آغاز به کار می کنند.  برخلاف هایپروایزرها، کانتینر اضافه باری همچون شبیه سازی سخت افزار را ندارد.  همانطور که می دانید کانتینرها بر روی سیستم عامل لینوکس به خوبی کار می کنند و در حال حاضر خوبی از ۲۰۱۶ دریافت کرده اند.

اپن استک و کانتینرها:

یکی از رایج ترین کاربرد کانتینر(ظروف) این است که شما می توانید سیستم در حال کار کاملی را کنید و بلافاصله شروع به استفاده از آن نمایید. به عنوان مثال، فرض کنید به یک محیط Ubuntu VM یا Apache Spark نیاز دارید و باید آن را بلافاصله به اجرا درآورید. در این شرایط می توانید به سادگی داکر را نصب کنید و هر Image که نیاز دارید را از مخزن Docker images دانلود نمایید.

اگر ۵۰ برنامه نویس مختلف دارید که در بخش فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند و هر کدام از آنها کانتینری را اجرا می کنند، من است نتوانید جایی که این کانتینر ها اجرا می شوند را پیدا کنید. زیرا هیچ مکانیسم پیگیری مرکزی در آن وجود دارد. در چنین شرایطی OpenStack Magnum می تواند مشکل شما را به خوبی حل کند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، OpenStack Magnum می تواند کانتینرها را توسعه دهد و آنها را پیگیری نماید. اما به خاطر داشته باشید که این گزینه کارکردهای دیگری نیز دارد. OpenStack Magnum به شما اجازه می دهد تعدادی از کانتینرها را انتخاب کنید و بار خاصی را مدیریت نمایید. سپس کانتینرهایی که  نیاز ندارید را خاموش نمایید.

OpenStack Magnum:

استفاده از OpenStack Magnum بسیار ساده است. به عنوان مثال برای توسعه کانتینر تنها سه مرحله پیش روی شما وجود دارد:

  1. از OpenStack Magnum برای ایجاد Google Kubernetes، Docker Swarm یا Apache Mesos استفاده کنید.
  2. Docker Swarm Bay را ایجاد کنید. Docker Swarm کلاستر کردن را فراهم می کند.
  3. حالا شما می توانید از دستورات داکر برای به دست آوردن Image از OpenStack Glance استفاده کنید و کانتینر داکر را آغاز نمایید.

شما می توانید از برنامه OpenStack Glance برای ذخیره سازی Image داکر استفاده کنید.  به عنوان مثال قادر خواهید بود MYSQL را دانلود کنید و سپس آن را در  Glance ذخیره نمایید. اینکار از طریق دو مرحله زیر انجام می شود:

docker pull mysql

docker save mysql | glance image-create –is-public=True –container-format=docker –disk-format=raw –name mysql

گروه بندی منطقی OpenStack Magnum را bay می نامند. Bayها مجموعه ای از اپن استک هستند که توسط ابزار heat ایجاد شده اند. از این ابزار برای تعریف  تمامی منابعی که اپلیکیشن ی نیاز دارد  استفاده می شود.

 سایر ابزارهای OpenStack Magnum:

 در پروژه OpenStack Magnum دو ابزار مفید دیگر نیز وجود دارد. یکی از این ابزارها Kolla و دیگری Murano است. Kolla محصولی است که به شما اجازه می دهد خود اپن استک را در کانتینر توسعه دهید. دلایل بسیار زیادی برای انجام اینکار وجود دارد.  به عنوان مثال ممکن است بخواهید پیچیدگی نصب اپن استک را کاهش دهید. در این شرایط می توانید از این ابزار بهره مند شوید. یکی از کاربردهای واضح و روشن این ابزار این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد با محیط اپن استک به خوبی کار کنند.  Kolla از Ansible برای انجام اینکار استفاده می کند. Murano به شما اجازه می دهد تصاویر(Image) کانتینر را  فهرست کنید و آن ها را به Horizon اضافه نمایید. علاوه بر مجموعه ای که شخصا به دست آورده اید، می توانید از فهرست عمومی همچون OpenStack Community App Catalog،, Google Container Repository و Docker Hub/Registry نیز استفاده کنید. یکی از مزایای اصلی اینکار ساده تر کردن کاربرد  و توسعه کانتینرهای Docker Swarm،Google Kubernete و Apache Mesos با قرار دادن آن در رابط گرافیکی Horizon است.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن