سیستم عاملفناوریمدیریت سرور

انتشار VMware Tools 10

شرکت VMware نسخه جدید VMware Tools را منتشر کرده است که امکان دانلود جداگانه آن وجود دارد. همانطور که می دانید، قبلا هر زمان که نسخه جدیدی از VMware ESXi منتشر می شد، نسخه جدیدی از VMware tools نیز بعد از آن روانه بازار می گشت.  هر دوی این موارد در کنار یکدیگر قرار می گرفت و هرگز به صورت جداگانه منتشر نمی شد. این موضوع  در حال حاضر تغییر کرده است و  VMware tools 10 و نسخه های بالاتر بر اساس یک دوره زمانی معین و منظم به صورت جداگانه منتشر خواهند شد. باید به این نکته توجه داشته باشید که VMware Tools 10.0.0 با ESXi 5.0 سازگار است. این نسخه از VMware tools با موارد دیگری همچون VMware Workstation 12.0 و VMware Fusion 8.0 نیز سازگار است.

چرا این تغییر رخ داده است؟

شرکت VMware معتقد است که این موضوع به مشتریان اجازه می دهد ها و بهبودهای انجام شده در آخرین نسخه را به سرعت دریافت کنند. این دلیل به تنهایی می تواند قانع کننده باشد.

چه قابلیت های جدیدی در VMware Tools 10.0 وجود دارد؟

ویژگی های جدید و پیشرفت های زیادی در این نسخه اضافه شده است. یکی از این موارد امکان  گزارش دهی در نسخه های واقعی و صحیح برای VMware Tools Operating System Specific Packages است.

قابلیت های  افزوده شده:

  • نسخه بندی مشترک:زیرساخت ها به گونه ای تغییر کرده است که امکان گزارش دهی نسخه واقعی و صحیح برای VMware Tools Operating System Specific Packages را فراهم می کند. این تغییرات به هاست بستگی خواهد داشت.
  • چارچوب عامل مشترک(Common Agent Framework): چارچوب عامل مشترک خدمات و سرویس های اصلی و مورد نیاز برای ساده کردن مدیریت موثر و امن عامل ها(Agent )در داخل ماشین های مجازی میهمان را فراهم می کند.
  • بهبود و پیشرفت شات های Quiesced در لینوکس: یکی از قابلیت های بهبود یافته در این نسخه مربوط به اجرای اسنپ شات های Quiesced است. سرویس vmtoolsd ذخیره سازی پیام های مرتبط به گزارش را پشتیبانی می کند.
  • فولدرهای ی:برای های لینوکسی با نسخه ۴٫۰٫۰ و بالاتر، کلاینت فولدرهای اشتراکی بر اساس Fuse وجود دارد که جایگزین کلاینت حالت هسته شده است.
  • قابلیت استفاده از ESXi: ورود vmtoolsd پیش فرض به جای اینکه به سمت Syslog یا Event Viewer هدایت شود به سمت یک هدایت شده است. exe بهینه سازی شده بر روی و vmware-toolbox-cmd بر روی لینوکس سطح ورود vmtoolsd را تغییر داده است.

پشتیبانی از DirectX 10 و OpenGL 3.3:

همانطور که اشاره شد VMware Tools 10.0.0 از DirectX 10.0 و OpenGL 3.3 بر روی  Windows guests پشتیبانی می کند. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که به همراه VMware Workstation 12.0، VMware Fusion 8.0 و نسخه بعدی VMware vSphere مورد استفاده قرار گیرد.

 در دانلود خود چه مواردی را پیدا خواهید کرد؟

  • VMware Tools CD image برای Linux Guest OSes
  • VMware Tools CD image برای Windows Guest OSes
  • VMware Tools CD image برای Solaris Guest OSes
  • VMware Tools CD image برای Freebsd Guest OSes
  • VMware Tools CD image برای OS X Guest OSes

باید به این نکته توجه داشته باشید که راهنمای مرتبط با انتشار، دارای بخشی با Known issues نیز هست. این بخش در مورد مسائل و مشکلات شناخته شده صحبت می کند. به عنوان مثال به شما می گوید که چرا نصب VMware Tools بر روی OS X 10.10 با شکست مواجه خواهد شد؟

چگونه یک مخزن اشتراکی برای VMware tools ایجاد کنیم؟

بهتر است یک مخزن اشتراکی برای VMware tools خود ایجاد کنید تا بتوانید همه ماشین های مجازی خود را به صورت یکجا آپدیت نمایید. خوب حالا اجازه دهید نحوه انجام اینکار را با هم کنیم:

  1. ابتدا یک فولدر بر روی datastore اشتراکی خود ایجاد کنید که برای همه هاست ها قابل مشاهده است. سپس محتوای فولدر productLocker از ESXi 6.0 را در آن آپلود کنید.

latest

  1. تنظیمات پیشرفته هر کدام از هاست ها را بر روی کلاستر خود اصلاح نمایید. برای اینکار به مسیر Manage > Settings > Advanced System Settings > UserVars.ProductLockerLocation بروید.

 خوب همانطور که مشاهده می کنید datastore اشتراکی زیر drobo نام دارد. مسیر جدیدی که وارد شده است همانند زیر خواهد بود:

/vmfs/volumes/drobo/latest_vmtools

 

vmtools

برای اینکه تغییرات بر روی سیتم اعمال شود بهتر است آن را رستارت کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن