بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۸ راز رسانه های اجتماعی که هر کارآفرینی باید بداند

افرادی که وارد دنیای  بازاریابی رسانه های اجتماعی می شوند فکر می کنند که اینکار تنها ایجاد لیستی از پست های فیس بوکی و انتشار آن است. این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست. رسانه  اجتماعی خوب می‌تواند شما را به مخاطبان خاصی پیوند دهد و مزایای زیادی برایتان به همراه داشته باشد.  همانطور که کسب وکارها با ارائه خدمات و محصولات خود ، ارزش بیشتری به زندگی مشتریان خود می افزایند بهترین  کمپین های رسانه اجتماعی نیز می توانند ارزشی را به جمعیت موجود اضافه کنند. در این مقاله قصد داریم ۸ رازی را در مورد رسانه های اجتماعی بیان کنیم که دانستن آن برای هر کارآفرینی لازم است. پس همراه وب ایده باشید.

  1. خودتان را بشناسید:

بیشتر بازاریابان زمانی که صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می اید اصول بسیار ساده و مقدماتی را نادیده می گیرند. این اصل ساده درک شرکت ، نقاط قوت، نقاط ضعف و  موقعیت آن در بازار است.  اینکه بدانید شرکت شما در چه مواردی خوب است و چه کارهایی را بهتر انجام می دهد یک موضوع مهم برای موفقیت است.   قبل از هر کاری باید موارد زیر را شناسایی کنید تا بتوانید در رسانه های اجتماعی موفق گردید:

  • هدف و نیت شما برای حضور در رسانه های اجتماعی
  • مخاطبان
  • نگرانی هایی که مخاطبان شما دارند
  • چیزهایی که شما در مورد مخاطبان خود می دانید
  • نوع محتوایی که می تواند با شخصیت، فرهنگ و توانایی های تیم شما سازگار باشد.

بعد از اینکه همه موارد بالا را شناسایی کردید، قادر خواهید بود کار خود را به طور موثر در رسانه های اجتماعی آغاز کنید و برنامه را بنویسید. اما تا آن زمان،  همانند سایر شرکت هایی خواهید بود که تلاش می کنند موفقیت سایر شرکت ها در رسانه اجتماعی را منعکس سازند. فراتر از راز شناخت خودتان قدرتی است که بعد از درک اهداف و  نیاز مخاطبان به دست می آورید.

  1. داشبورد و برنامه محتوا:

رسانه اجتماعی باید همه جوانب کسب وکار شما را نشان دهد.  شما فرایندها و ساختارهای متعددی برای ارائه محصولات و خدمات خود دارید. در بخش مالی، یک برنامه سالانه گسترده و جامع خواهید داشت که باید به صورت هفتگی بررسی گردد. در بخش فروش اهداف، برنامه های عملیاتی و موارد خاصی را دارید که باید با خط اهداف برتر شما هماهنگ و سازگار باشد. برای موفق شدن،  باید برنامه ها و اهداف روشنی داشته باشید که معیار محور است و می‌تواند ارزش کسب وکار را به آن بیفزاید. بنابراین قبل از اینکه بخواهید بر روی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید یا حتی مدیر های اجتماعی را استخدام نمایید، یک ساختار، برنامه سالانه و داشبوردی ایجاد کنید که معیارهای عملکرد شما را نشان می دهد. در برنامه محتوایی خود باید تمامی محتواهایی که قصد دارید به صورت سالانه ایجاد کنید را در نظر داشته باشید. باید بدانید چه نوع محتوایی خواهید داشت وچگونه آن را توزیع خواهید کرد. تمامی این اطلاعات را می توان به کمک ابزارهای  بازاریابی یا صفحات گسترده ایجاد کرد. صرف نظر از تصمیمی که اتخاذ می کنید اگر با برنامه و داشبورد محتوایی مجهز گردید قادر خواهید بود به طور موثر و با سرعت زیاد در مورد رسانه اجتماعی  و عملکرد محتوایی خود قضاوت کنید. این موضوع یک نکته کلیدی برای سرمایه گذاری و تصمیم برای استخدام افراد است.  نباید کورکورانه هزینه های خود را صرف رسانه های اجتماعی کنید . برنامه ریزی داشته باشید، خود را برای گرایش های رسانه های اجتماعی آماده کنید و نتایج را به معیارهای ارزشمند کسب وکار خود مرتبط نمایید.

  1. تعامل معنادار:

زمانی که افراد در فیس بوک یا  توییتر دیدگاهی برای شما ارسال می کنند آن را جدی بگیرید. رمز بزرگ موفقیت در رسانه های اجتماهی، تعاملی است که افراد با شما دارند. اگرچه بررسی منظم رسانه های اجتماعی به زمان اضافی  و خلاقیت نیاز دارد اما فکر کردن به روش های منحصر به فرد پاسخگویی  و شخصی سازی پاسخ ها می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. چه بخواهید هدیه ای را از طریق پست برایشان ارسال کنید یا یک پست مستقیم انه و مرتبط با پروفایلشان داشته باشید ؛ اختصاص زمان اضافی برای شخصی سازی پیام ها می تواند آنها را به حامیان شما کند.

  1. هدایتگر فروش در لینکداین:

در فروش های اجتماعی B2B، باید بتوانید با تصمیم گیرندگان خاصی ارتباط داشته باشید. یافتن چنین افرادی کار سخت و دشواری خواهد بود اما به کمک هدایتگر فروش در لینکداین می‌تواند به مقدار باورنکردنی از اطلاعات دست پیدا کنید. نه تنها می توانید از این ابزار پولی برای دسترسی به اکانت افراد استفاده کنید بلکه قادر خواهید بود افرادی که اخیرا شغل خود را تغییر داده اند را پیدا کنید و به اکانت جدیدشان دسترسی داشته باشید. شما می توانید از این اطلاعات اجتماعی برای تعامل با تصمیم گیرندگان استفاده کنید و تعاملات واقعی در رسانه های اجتماعی با آن ها برقرار نمایید. همین امر می تواند تعامل مستقیم را برای شما فراهم اورد.

  1. گروه های فیس بوکی:

گروه فیس بوکی تاکتیکی است که در رسانه های اجتماعی نادیده گرفته می شود و استفاده از آن می تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. اگر کسب وکار B2B دارید می توانید گروهی برای  افراد حرفه ای ایجاد کنید که در حال فروش محصولات به آن ها هستید. نکته کلیدی برای آغاز کار این است که خود را با مخاطبان و محصولات همتراز کنید و سپس با ایجاد محتوای عالی آن ها را به تعامل تشویق نمایید. باید پست هایی را ایجاد کنید که سوالی از مخاطبان می پرسد.  به صورت زنده و مستقیم با افراد ارتباط داشته باشید یا از سایر گرایش های بازاریابی ویدئویی برای به حداکثر رساندن تعامل افراد استفاده کنید. بیشتر بازاریابان به طور موفقیت آمیزی گروه های بزرگی را ساخته اند. این یک بازی طولانی مدت است. ارائه سریع پیشنهادات فروش می‌تواند اعتماد افراد را از بین ببرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به تدریج اعتماد بین خودتان و مخاطب را ایجاد می کنید. همیشه بر روی ایجاد جامعه ای تمرکز داشته باشید که برای هر فردی در گروه ارزشمند است.

  1. ات پولی فیس بوک:

اگرچه استفاده از گروه های فیس بوکی و موفقیت در آن به زمان طولانی تری نیاز دارد اما تبلیغات پولی فیس بوک یک روش سریع  و موثر برای نشان دادن کسب وکار شماست. این یک تاکتیک بسیار قدرتمند در توسعه مخاطبان  محسوب می شود. تاکتیک دلار در هر روز یک روش ساده برای آغاز تبلیغات در پلتفرم فیس بوک است.  در اصل شما کار خود را با شناسایی مخاطبان آغاز می کنید، سپس مشتریان احتمالی را شناسایی می کنید و محتوایی برایشان ایجاد می کنید. در نهایت محتوای خود را به ازای یک دلار در روز در اختیار مخاطبان قرار می دهید. داشتن یک استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی در فیس بوک ضروی است.

  1. پیگیری موفقیت:

اینکه بدانید چه نوع محتوایی در رسانه های اجتماعی کارساز و موثر است می تواند استراتژی شما در رسانه های اجتماعی را بهبود ببخشد. پست های خود را پیگیری کنید تا بتوانید در آخر سال گزارشی از عملکرد آن را ارائه نمایید. اگر اینکار را انجام دهید در طول زمان قادر خواهید بود نوع پست هایی که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند را شناسایی کنید و برای تعامل بیشتر از این پست ها استفاده نمایید.

  1. اشتراک :

یکبار در سال  به سراغ پایگاه داده مشتریان خود بروید و با یکی از آن ها تماس بگیرید. از آن ها بخواهید شما را در توییتر، فیس بوک یا سایر رسانه های اجتماعی دنبال کنند و مقاله هایتان را به اشتراک بگذارند. اگر بدانید مشتریان فعلی شما  اطلاعی در مورد رسانه اجتماعی تان ندارند شگفت زده خواهید شد. این تماس می تواند آن ها را آگاه سازد. تاکتیک درخواست کردن یک نکته کلیدی در زندگی محسوب می شود و می تواند در رشد  حضور شما در رسانه های اجتماعی موثر باشد. اگر کسب وکار B2B دارید، به دست اوردن مرور افراد می تواند  برای افزایش اعتبارتان در دنیای بسیار مفید باشد. اگر کسب وکار شما B2C است، یک تماس  ساده و کوتاه می تواند به شما کمک کند افراد زیادی را به تعامل وا دارید.

تمامی مواردی که در این مقاله بیان کردیم با خدمات مشتری، مدیریت اکانت، فروش و رسانه اجتماعی ترکیب کنید.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن