سئومقالات وب

۱۱ نکته در مورد سئوی خارجی که باید همین امروز به کار گیرید

هر کسی که در دنیای آنلاین سایتی دارد  به دنبال به دست آوردن رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو خواهد بود. برای دستیابی به این هدف، هر فردی تلاش می کند با انجام صحیح نکات و ترفندهای سئوی داخلی پنگوئن و پاندا را راضی نگه دارد و از شر جریمه های آن  خلاص شود. در مقابل، افراد امیدوارند که تلاش های انان را ارج نهد و این تلاش ها را با دادن رتبه برتر در نتایج جستجو پاسخ دهد. در برخی از موارد این اان وجود دارد که حتی بعد از به کارگیری صحیح سئوی داخلی باز هم رتبه مورد نظر به دست نیاید.  این جا دقیقا همان جایی است که سئوی خارجی اهمیت پیدا می کند.  استراتژی های سئوی آفلاین  نقش مهمی در ترویج و تبلیغ سایت شما بازی می کنند و در برخی از موقعیت های خاص ضروری تر  و حیاتی تر از استراتژی سئوی داخلی خواهند بود. به همین خاطر باید به این موضوع فکر کنید که چه چیزی در مورد سئوی خارجی سایت شما اهمیت دارد. هر چقدر بینش و درک شما از این  نوع سئو بیشتر باشد  بهتر از قبل به اجرای آن خواهید پرداخت. پس همراه وب ایده باشید تا با هم نکاتی را در مورد سئوی خارجی با هم مرور کنیم.

سئوی خارجی به فعالیت هایی که خارج از مرز سایت شما انجام می شود و به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید اطلاق می گردد. در ادامه ۱۱  نکته ای که موجب خوشحالی الگوریتم های گوگل می شود و رتبه بندی شما در نتایج جستجو را افزایش می دهد بیان خواهیم کرد:

  1. وبلاگ ها:

یکی از عالی ترین روش ها برای ترویج و تبلیغ سایت شما در دنیای امروز ، نوشتن وبلاگ است. نوشتن مطالب و انتشار منظم مطالب در سایت  باعث تعامل بیشتر در سایت می شود و نشان می دهد سایت شما تحت  فعالیت و روزانه و ثابت است.  از آنجایی که گوگل سایت های فعال را بسیار دوست دارد، این موضوع به شما کمک می کند رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. علاوه بر این، انتشار منظم پست ها باعث می شود بازدیدکنندگان در فواصل  زمانی معین به سایت شما سر بزنند و از محتوای موجود استفاده  کنند. وبلاگ شما باید در برگیرنده محتوای منحصر به فرد همچون آموزش ها، انجمن های پرسش و پاسخ و ویدئوهای آموزشی و گرایشی باشد. علاوه بر این مورد، شما باید در سایر وبلاگ های مشابه کامنت بگذارید، در انجمن ها  فعالیت کنید و مطالب و مقالات خود را در سایت های دیگر منتشر نمایید. اگر بازدید کنندگان مطالب منتشر شده را مرتبط بدانند، ترافیک سایت بیشتر می شود.

  1. بوک مارکینگ اجتماعی:

الگوریتم های پنگوئن و پاندا سایت های بوک مارکینگ را دوست دارند. به همین خاطر  قرار دادن لینک وبلاگ در این سایت ها می تواند رتبه بندی شما را بیشتر کند. اگر وبلاگ شما محتوای معتبری دارد که به اطلاعات موجود در این سایت ها مرتبط است، بازدید کنندگان بر روی آن کلیک خواهند کرد. بوک مارکینگ به نویسنده کمک می کند اسم خود را در سایت های مختلف قرار دهد و همین امر باعث شناخته شدن او خواهد شد. اگر لینک وبلاگ و محتوای شما در این سایت ها قرار داشته باشد و افراد آن را مناسب بدانند، بیشتر از قبل  تلاش می کنند این محتوا را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. همین امر به گوگل کمک می کند سایت شما را به عنوان یک سایت مرتبط و مفید شناسایی کند و رتبه بهتری به آن بدهد.

  1. به دست اوردن بک لینک:

من مطمئن هستم که شما به عنوان صاحب سایت دوست دارید لینک های معتبری از منابع قابل به دست آورید. دریافت بک لینک از سایت های معتبر و با رتبه بالا به سایت شما کمک می کند  نتیجه بهتری در گوگل داشته باشد.  حتما با خودتان می گویید بک لینک چگونه می تواند به رتبه بندی بالاتر کمک کند؟خوب خزنده های وب  سایت شما را به عنوان یک سایت مفید شناسایی می کنند. محتوای مفید دقیقا همان چیزی است که گوگل به دنبال آن است. فقط به خاطر داشته باشید که الگوریتم پنگوئن لینک های اسپم را دوست ندارد.

  1. ترویج و تبلیغ در :

همه ما اهمیت رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، گوگل پلاس، لینکداین، توییتر  و را به خوبی می دانیم. به همین خاطر شما نیز به عنوان صاحب سایت باید در مورد نحوه استفاده از آن هوشیار باشید. اگر نتوانید از این رسانه ها به نفع خود استفاده کنید میدان رقابت را از دست خواهید داد. به اشتراک گذاری محتوای سایت یا وبلاگ در این رسانه های اجتماعی، شانس ترویج و تبلیغ رایگان را برای شما فراهم می کند. از آنجایی که فیس بوک و توییتر دو مورد از پلتفرم های آنلاین بزرگ در دنیای امروز  هستند، به اشتراک گذاری محتوا در این سایت ها می تواند بازدیدکننده زیادی به سمت سایت جذب کند.

  1. بازاریابی از طریق انجمن ها:

بازاریابی از طریق انجمن  نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد. شما می توانید در انجمن های آنلاینی که به حوزه کاری شما مرتبط است شرکت کنید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود لینکی به سایت خود بدهید و شانس به دست اوردن ترافیک معتبر را افزایش دهید.اینکار به موتورهای جستجو نیز کمک می کند سایت شما را راحت تر پیدا کنند. به کمک بازاریابی از طریق انجمن، شما می توانید خود را به همه افراد معرفی کنید. علاوه بر این اگر سایت شما محتوای مرتبط و مفید داشته باشد، بازدید کنندگان آن را در سایر پلتفرم ها به اشتراک خواهند گذاشت.

  1. تکنیک لیست کردن محلی:

به جای اینکه به دنبال کسب جهانی باشید، لیست محلی می تواند یک تکنیک مهم برای شناساندن سایت و کسب وکار شما باشد. این کار همچنین به گوگل کمک می کند سایت شما را راحت تر پیدا کند. لیست محلی به پروفایل های آنلاینی اشاره دارد که شامل نام شرکت، تلفن تماس،آدرس و خدماتی است که فراهم می کنید. شما می توانید برای انجام اینکار در سایت های گوگل مپ، یاهو لوکال، صفحات زرد و سایر سایت ها ثبت نام کنید.

  1. ارسال :

اگر وقت کافی در اختیار داشته باشید ارسال پست در سایر سایت ها می تواند روش موثری برای کسب بازدید کننده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید نوشتن و ارسال محتوا در برخی از سایت ها و وبلاگ های مرتبط با کسب وکار شماست.  زمانی که بازدید کنندگان ببینند نام سایت شما در موقعیت های متعدد تکرار شده است، آن را به عنوان منبع قابل اعتماد  می پذیرند. همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم، نوشتن و انتشار پست در سایر سایت ها  اولین مرحله برای رسیدن به هدف است.  بعد از انجام اینکار باید لینک سایت خود را در مقاله قرار دهید، آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به سوالات و دیدگاه های ان پاسخ دهید.

  1. ثبت نام در موتورهای جستجو:

این یک روش موثر در بازاریابی اینترنتی است که می تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهد. شما می توانید به طور مستقیم سایت خود را در موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو یا بینک ثبت کنید. همچنین قادر خواهید بود یک صفحه را با کمک وبمستر تولز ثبت نمایید.

  1. ثبت در دایرکتوری ها:

قرار دادن سایت در دایرکتوری ها و پایگاه داده های متعدد می تواند بسیار مفید باشد.  ثبت سایت در دایرکتوری های معتبر به شما کمک می کند سایت خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهید و از بک لینک های معتبر برای افزایش رتبه سایت بهره ببرید.

  1. درخواست لینک:

درخواست لینک یک روش ساده اما موثر برای به دست اوردن لینک از سایت های دیگر است.  فرض کنید که نام وبلاگ شما در هر مقاله ای ذکر شده باشد اما بدون لینک  هیچ ارزشی نخواهد داشت. به همین خاطر از صاحبان سایت ها بخواهید در صورت منتشر کردن مقالات شما، لینک سایت را نیز در آن بگنجانند.

  1. لینک طعمه:

فرایندی که در آن بازدید کننده تشویق به اشتراک گذاری لینک های سایت شما می شود را Link Baiting می گویند.  اصلی ترین معیار برای موفقیت این فرایند، ایجاد محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است. شما باید بتوانید خوانندگان را متقاعد سازید که اطلاعات شما ارزش به اشتراک گذاشتن را دارد.  علاوه بر این، نباید فراموش کنید که محتوای شما باید به اندازه کافی جذاب و تعاملی باشد تا خواننده را برای کلیک بر روی سایت قانع سازد. به خاطر داشته باشید که یک تاکتیک به تاکتیک دیگر مرتبط خواهد بود. بدون داشتن محتوای با کیفیت، یک لینک جذاب هیچ ارزشی ندارد.

 مزایای استفاده از سئوی خارجی چیست؟

اگر بتوانید استراتژی سئوی خارجی را به درستی انجام دهید قادر خواهید بود از مزایای زیر به نفع خود استفاده کنید:

  • جذب ترافیک بیشتر: زمانی که صفحات سایت شما رتبه بالاتری کسب می کند، تعداد بازدیدکنندگان، فالوورها و اشتراکات شبکه های اجتماعی نیز افزایش پیدا می کند.
  • برندینگ آنلاین: اگر سایت شما بتواند گوگل را از طریق سئوی خارجی راضی نگه دارد، می تواند برندینگ آنلاین را در مقابل به عنوان جایزه این تلاش دریافت نماید. به عبارت دیگر، سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ دوست خواهند داشت از صفحات شما برای معرفی محصولات خود استفاده کنند. این موضوع نه تنها ارزش صفحات سایت شما را افزایش می دهد بلکه درآمد بیشتری برایتان فراهم می کند.

سخن نهایی:

همانطور که مشاهده کردید، سئوی خارجی نیز به اندازه سئوی داخلی مهم است. نظرسنجی انجام شده از منابع معتبر نشان می دهد که افراد ۷۰ درصد از زمان خود را بر روی سئوی داخلی و ۳۰ درصد را بر روی سئوی خارجی صرف می کنند. متخصصان توصیه می کنند برای داشتن یک  سایت سئو دوست،رویکرد متعادل تری اتخاذ گردد. باید به خاطر داشته باشید که گوگل  صفحات برای سئو را دوست دارد.

منبع: business2community

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن