کلودمقالات وب

هر چیزی که باید در مورد کانتینر به عنوان سرویس بدانید

همانطور که می دانید کانتینر به سرویس روش بسیار آسانی برای تنظیم و راه اندازی کانتینر را فراهم می آورد. انتخاب مناسب پلتفرم کانتینر به عنوان سرویس(CaaS) به میی و انعطاف پذیری پشته(stack)  کانتینر بستگی دارد.

به لطف پیدایش و ظهور طیف وسیعی از انتخاب ها در حوزه کانتینر به عنوان سرویس(CaaS) ، و مدیریت محیط داکر بسیار ساده تر شده است.

مزایای رویکرد DevOps:

DevOps که از ترکیب دو واژه انگلیسی Development (به معنای توسعه) و Operations (به معنای عملیات و اجرا) ایجاد شده، حرکت و فرهنگی است که بر همکاری و ارتباط عمیق توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سایر متخصصان حوزه آی تی، در فرایند ارایه محصول نرم‌افزاری تأکید می‌کند.همکاری نزدیک متخصصان آی تی و توسعه دهندگان به شما کمک می کند چالش های بسیاری که در حوزه توسعه ها وجود دارد را هدف قرار دهید.  شما می توانید به راحتی ادغام تیم ها را مورد بررسی قرار دهید و از این ادغام برای بهبود همکاری، ساده تر کردن فرایند و سایر موارد استفاده کنید.

تعریف کانتینر به عنوان سرویس:

زمانی که پارادایم پلتفرم به عنوان سرویس را مد نظر قرار می دهید و آن را بر روی کانتینرها اعمال می کنید به  رویکردی خواهید رسید که به آن کانتینر به عنوان سرویس می گویند. CaaS به گونه ای طراحی شده است که بتواند یک پلتفرم کامل  و با نصب ساده و اسان  برای هاستینگ و مدیریت  اپلیکیشن های  کانتینری باشد. شما می توانید کانتینر به عنوان سرویس را به عنوان توزیع لینوکس در نظر بگیرید. اگر بخواهید می توانید تمامی بخش های مختلفی را که برای ایجاد سیستم عامل مبتنی بر لینوکس نیاز دارید را بگیرید، آن را بسازید و خودتان پیکربندی کنید.  همچنین قادر خواهید از توزیع لینوکسی همچون سنت او اس یا اونتو استفاده کنید که در آن همه چیز از قبل  آماده شده و استفاده از آن بسیار ساده و اسان است. کانتینر به عنوان سرویس  نیز به همین شیوه کار می کند.  به جای اینکه مجبور باشید همه چیز را خودتان راه اندازی و اجرا کنید و کلاستر کانتینر را مدیریت نمایید، CaaS  به شما اجازه می دهد یک راه حل بهینه داشته باشید. بیشتر سیستم های CaaS در برگیرنده اجزای اصلی زیر هستند:

  • یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس که از کانتینرها پشتیبانی می کند.
  • یک ران تایم کانتینر که معمولا Docker Engine است.
  • یک یا چند ابزار container orchestration() همچون Kubernetes، Swarm یا Mesos
  • رجیستری کانتینر برای میزبانی تصاویر کانتینر

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که CaaS  با نرم افزار به عنوان سرویس یا زیر ساخت به عنوان سرویس متفاوت است. پیشنهادات مرتبط با CaaS  تنها به محدود نمی شود . برخی از پلتفرم های CaaS  را می توان بر اساس نیازهای موجود توسعه داد.

گزینه های موجود در CaaS:

لیست پیشنهادات مرتبط با کانتینر به عنوان سرویس به سرعت در حال رشد است. در ادامه پلتفرم های مشهوری که در این زمینه وجود دارد را مشاهده می کنید:

  • ECS ، این گزینه CaaS برای AWS cloud است.
  • Azure's CaaS
  • موتور کانتینر گوگل
  • Rancher by Rancher Labs . این گزینه CaSS ای است که می توان آن را در ابر یا در محل اجرا کرد.
  • دیتاسنتر داکر ، کانتینر به عنوان سرویس خود داکر
  • MicroOS
  • Tectonic
  • OpenShift

 

انتخاب CaaS:

با وجود پیشنهادات زیادی که در حوزه CaaS وجود دارد، چگونه می توان بهترین و مناسب ترین گزینه را بر اساس نیازهای موجود انتخاب کرد؟ در ادامه فاکتورهای مهمی که باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم:

می خواهید CaaS را در ابر، در محل یا هر دو مورد میزبانی کنید؟ برخی از شرکت های ارائه دهنده CaaS همچون AWS ECS، Azure Container Service و موتور کانتینر گوگل تنها در ابر عمومی قابل اجرا هستند. برخی از موارد همچون  Rancher را می توان در محل یا در  سرور مجازی در ابر نصب کرد.  OpenShift احتمالا یکی از انعطاف پذیرترین گزینه های موجود است . می توان آن را در محل یا بر روی سرور مجازی در ابر عمومی یا خصوصی نصب کرد.

 ایا می خواهید نوع اجزای مورد استفاده را انتخاب کنید؟

برخی از گزینه های CaaS  می توانند انعطاف پذیری بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهند. به عنوان مثال Rancher از تمامی ابزارهای ارکستراسیون بزرگ پشتیبانی می کند. در مقابل، OpenShift تنها با Kubernetes کار خواهد کرد. به همین خاطر اگر ترجیح می دهید از Swarm یا Mesos استفاده کنید، OpenShift انتخاب آلی برای شما نخواهد بود.

چه نوع سیستم عاملی را می خواهید بر روی آن اجرا کنید؟

برخی از پلتفرم های CaaS را تنها می توان بر روی نسخه های  مدرن و جدید لینوکس اجرا کرد.  البته باید به خاطر داشته باشید که توسعه دهندگان Rancher یک توزیع لینوکس مخصوص به نام RancherOS ایجاد کرده اند. شما می توانید از هر  توزیع لینوکس مدرن دیگری که دوست دارید استفاده کنید. سایر پلتفرم های CaaS به  توزیع های خاصی از لینوکس وابسته هستند. به عنوان مثال، OpenShift تنها بر روی Red Hat Enterprise Linux اجرا می شود. اینکه  چه نوع توزیعی برای شما آشناتر است باعث می شود انتخاب متفاوتی داشته باشید.

منبع: techtarget.com

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن