فناوریمدیریت سرور

۶ مورد از KPI هایی که برای رشد دوباره کسب وکار ابری به آن نیاز خواهید داشت

این روزها بیشتر افرادی که در حوزه ای تی فعالیت دارند مشغله کاری زیادی خواهند داشت اما زمانی که صحبت از به میان می اید واژه هایی همچون ن افزار به عنوان سرویس یا فراهم کنندگان خدمات هاستینگ بیشتر از قبل خودنمایی می کنند. رشد فناوری در ۱۰ سال اخیر توانسته است را متحول کند.  فراهم کنندگانی همچون ، گوگل و سایر افراد تلاش می کنند زیرساخت های ارزان تری در اختیار افراد قرار دهند. بی شک با وجود چنین محیط رقابتی، فراهم کردن خدمات نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است.

بهینه سازی KPI تقریبا موجود نیست:

علاوه بر انتقال به سطوح بعدی و تمرکز بر روی سرویس های مدیریت های شده در زیرساخت های ابری، عنصر کلیدی که به هنگام تصمیم گیری در مورد ابر، SaaS یا فراهم کننده خدمات باید مد نظر داشته باشید، تجزیه و تحلیل داده هاست. اگر کسب وکار خود را تنها بر پایه یک سری حدس و گمان ها بنا کرده باشید، هرگز در یک بازه زمانی معین به درآمد نخواهید رسید. فرآیند بنیادی باید برای انجام چنین کارهایی مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال KPI های مناسبی که بر اساس یک بازه زمانی منظم مورد بررسی قرار می گیرند و مانتیور می شوند باید اتخاذ شود.  در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از KPI هایی را معرفی کنیم که همه مدیران باید در مورد آن ها اطلاعات مناسبی داشته باشند. پس همراه وب ایده باشید.

KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی می ‌باشد. به خاطر داشته باشید که KPI ها تنها زمانی کارکرد مناسب و درستی خواهند داشت که در ابتدا سوالات درستی از خودتان بپرسید. برای اینکه بتوانید به معیارهای درستی دست پیدا کنید باید به سوالات زیر با دقت تمام پاسخ دهید:

  • چه معیارهایی می تواند کارایی و بهره وری فراهم کننده خدمات را به درستی اندازه گیری کند؟
  • رایج ترین بنچ مارک ها برای چنین معیارهایی کدام ها هستند؟
  • درآمد معمولی و محدوده هزینه  برای فراهم کننده خدمات چه چیزی است؟

حالا باید در مرحله بعدی به این موضوع فکر کنید که چه چیزی باعث موفقیت کسب وکارهای مرتبط با هاستینگ و ارائه خدمات ابری می شود.

به دست آوردن مشتریان جدید کمی دشوار است:

همانطور که می دانید به دست آوردن مشتریان جدید در هر کسب وکاری جزو مشکل ترین فرایندها محسوب می شود. در حال حاضر من است استراتژی های متعددی از طریق ، بازاریابی داخلی/ خارجی و سایر  استراتژی های خلاقانه ایجاد کرده باشید  اما با رشد کسب وکار  تاکتیک به دست آوردن مشتری نیز تغییر پیدا می کند.  باید مطمئن شوید که با آخرین روندها و گرایشات اشنا هستید.

حفظ و نگهداری مشتریان فعلی بسیار ساده تر و راحت تر است:

 در کسب وکارهای مدرن ابری، حفظ و نگهداری مشتریان فعلی بسیار راحت تر از به دست اوردن مشتریان جدید است. در این شرایط نیز ممکن است استراتژی ها و عقاید متعددی در مورد چگونگی اجرای آن داشته باشید. عنصر کلیدی که باید بر روی آن تمرکز داشته باشید  از بین بردن موانع و نقطه ضعف ها و نیز افزایش بهره وری و کارایی است.

کسب درآمد از مشتریان یک علم است:

کسب درآمد از مشتریان ممکن است همانند ایجاد یک اثر هنری باشد. همانطور که می دانید استراتژی های قیمت گذاری متعددی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. استفاده از چنین استراتژی هایی به فاکتورهایی همچون بودجه بازاریابی، رفتار خرید، ارزش درک شده یا ارزش طول عمر مشتری بستگی خواهد داشت. نیازی به گفتن نیست که هدف شما باید به حداکثر رساندن درآمدزایی باشد اما فراهم اوردن خدمات و ارزش های عالی برای مشتریان از اولویت بالاتری برخوردار است. این کار از طریق فروش و بعدها از طریق فروش  متقابل مشکل محور و مرتبط به دست می اید. خوب حالا که اطلاعاتی در مورد چرایی و چگونگی رشد کسب وکارهای هاستینگ داریم می توانیم ۶ مورد از KPI های طلایی را مورد بررسی قرار دهیم.

۱٫ARPU و ARR/MRR:

 درآمد متوسط به ازای هر ، که معمولا در هر ماه سنجیده می شود؛  معمولا به عنوان درآمد متوسط  به ازای هر اکانت  اندازه گیری می شود. این گزینه همچنین به عنوان متوسط درآمد به ازای هر واحد نیز بیان می شود. ACV مرتبط با ارزش سالانه مشتری نیز به صورت سالانه ارزیابی خواهد شد. ACV های کلی شما را ARR یا همان درآمد سالانه دوره ای می نامند. فراهم کننده خدمات به دنبال به حداکثر رساندن ARPU و ARPA برای سوددهی بیشتر هستند. در  صنعت هاستینگ نیز ARPU   در برخی از موارد به ازای هر یا هر دامنه محاسبه می شود.  ARPA اهمیت بیشتری در کسب وکارهای تخصصی دارد. هر چقدر مدل فروش شرکت شما  ملموس تر باشد، استفاده بهتری از ارزش سالانه مشتری یا همان ACV خواهید داشت.

۲٫ریزش ( یا همان نسبت ریزش که بر اساس درصد بیان می شود):

نرخ ریزش که معمولا به صورت درصد بیان می شود تعداد مشترکانی است که در یک دوره زمانی خاص استفاده از خدمات شما را کنار می گذارند و به سراغ شرکت دیگری می روند. این نرخ معمولا  به صورت ماهانه محاسبه می شود. نرخ ریزش می تواند بینش خوبی در مورد رشد یا کاهش تعداد مشترکیان و نیز متوسط طول مشارکت آن ها در خدمات ارائه شده فراهم آورد.

  1. هزینه به دست اوردن مشتری(CAC):

 هزینه به دست آوردن مشتری که با عنوان  هزینه به ازای نیز بیان می شود، هزینه های مرتبط با تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات یا خدمات است. این هزینه ها در برگیرنده هزینه های تحقیقاتی، بازاریابی و تبلیغاتی است.  باید بتوانید هزینه های به دست آوردن مشتری را به حداقل برسانید و در عین حال  بازگشت سرمایه گذاری فراهم کننده را بیشتر کنید. مدت زمان ایده آل برای بازده ARPU/ARPA/MRR برای بازیابی هزینه به دست اوردن مشتری باید کمتر از ۱۲ ماه باشد.

  1. ارزش طول عمر مشتری(CLTV):

 این گزینه همان تعداد ماه های موجود در مقدار ARPU/ARPA/MRR است که مشتری از خدمات و محصولات شرکت استفاده می کند.  به حداکثر رساندن این گزینه به شما کمک می کند  پیش بینی خوبی داشته باشید و کمیسیون های واقعی برای تیم فروش تعیین نمایید. مقدار و ارزش طول عمر مشتری  باید به طور ایده آل بزرگتر از سه برابر هزینه های به دست اوردن و جذب  مشتری باشد.

  1. مشتری به ازای سرور:

مشتری به ازای سرور که با عنوان  تراکم نیز شناخته می شود، تعداد مشتریان به ازای هر سرور است که روش دیگری برای اندازه گیری کارایی و بهره وری شرکت می باشد. توجه ویژه به  تراکم برای بهینه سازی  هزینه های اصلی بسیار مهم است.

  1. حمایت و پشتیبانی برای هر مشتری:

تعداد مشتریانی است که توسط کارمندان تمام وقت شرکت پشتیبانی می شوند. به حداکثر رساندن این تعداد باعث کاهش هزینه ها می شود اما بیشتر فراهم کنندگان خدمات تلاش می کنند بر روی حفظ نسبت پایین تر( یعنی تعداد مشتریان کمتر برای هر کارمند) تمرکز نمایند تا خدمات بهتری برای مشتریان خود فراهم آورند.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن