سیستم عامل لینوکسمقالات وب

۸ مورد از بهترین توزیع های لینوکس برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان

سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس اغلب توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرند. نگرانی بزرگ این افراد به هنگام انتخاب توزیع لینوکسی برای نویسی، سازگاری، قدرت، پایداری و انعطاف پذیری سیستم موجود است. انتخاب توزیع مناسب لینوکسی برای برنامه نویسی  می تواند برای افراد کمی دشوار باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از بهترین توزیع های لینوکسی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان را معرفی کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 برای برنامه نویسی باید از لینوکس استفاده کنیم؟

اگرچه ده ها توزیع لینوکسی برای افراد مبتدی طراحی شده است تا کارهایشان را راحت تر کند اما اکثریت قریب به اتفاق افراد هنوز هم از سیستم عامل بهره می برند. دلایل بسیار زیادی برای این امر وجود دارد. ما در این مقاله قصد نداریم چنین دلایلی را به بحث بکشیم بلکه می خواهیم بهترین توزیع های لینوکسی را برای برنامه نویسی معرفی کنیم. استفاده از لینوکس و در عین حال آغاز یادگیری فناوری های جدید می تواند انتخاب بسیار عالی باشد زیرا لینوکس رایگان و متن باز است. برای خرید نرم افزار یا سیستم عامل مجبور نخواهید بود هزینه زیادی صرف کنید.  تغییراتی که در این سیستم عامل ایجاد می شود ساخت سیستم شخصی را راحت تر می سازد و همین امر باعث می شود  لینوکس گزینه بهتری برای برنامه نویسی و برطرف کردن نیازهای برنامه نویسان باشد.  شما می توانید ترمینال را شخصی سازی کنید، از ویرایشگرهای متنی مختلفی استفاده نمایید، محیط دسکتاپی مدنظر خود را نصب کنید و کارهایی که دوست دارید را به جلو ببرید.  علاوه بر این، بیشتر زبان های برنامه نویسی بر روی لینوکس کار می کنند. این روزها نیاز به تخصص هایی همچون کار با لینوکس به یک تقاضای عالی تبدیل شده است و یادگیری لینوکس می تواند آینده شغلی خوبی برای افراد داشته باشد.  خوب حالا که ی کار با لینوکس برای برنامه نویسی را بیان کردیم اجازه دهید نگاهی به بهترین توزیع های موجود داشته باشیم.

دبیان GNU/لینوکس:

توزیع دبیان GNU/لینوکس سیستم عامل مادر برای بیشتر توزیع های لینوکسی دیگر است. در بیشتر بحث هایی که در مورد انتخاب بهترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی مطرح می شود، دبیان پای ثابت همه آن هاست. این توزیع پکیج های زیادی دارد و می تواند پایداری خوبی ارائه کند. آموزش های زیادی نیز در مورد دبیان می توان پیدا کرد. همین امر باعث می شود حل کردن مشکلات موجود در آن ساده تر و سریع تر باشد.  فقط توجه داشته باشید که اگر در سیستم عامل لینوکس مبتدی هستید و در حال یادگیری آن می باشید، دبیان سیستم عامل مناسب و عالی برای شما نیست. شما می توانید به دنبال گزینه های دیگری همچون اوبونتو LTS باشید.

 چرا باید از دبیان برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

اگر به دنبال یک سیستم پایدار هستید که مخازن آن ده ها راهنمای عالی دارد باید از دبیان استفاده کنید. این توزیع محبوبیت خاصی در میان افراد دارد.

 اوبونتو:

اوبونتو

اوبونتو یکی از مشهورترین و پر دترین توزیع لینوکسی برای توسعه دهندگی و سایر مقاصد است. در طول سال ها به لطف پشتیبانی فراهم شده توسط Canonical و جوامع متن باز ، اوبونتو  به یکی از سناریوهای برجسته لینوکس دسکتاپ تبدیل شده است. به خاطر محبوبیت و توسعه مداوم  اوبونتو، این گزینه دراپلیکیشن های ابری و سرور مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز نرم افزارهای این توزیع، ده ها اپلیکیشن رایگان دارد و همین امر باعث می شود یک سیستم عامل عالی برای برنامه نویسی باشد. نسخه LTS اوبونتو برای ۵ سال پشتیبانی می شود. بیشتر برنامه نویس ها محیط Unity desktop را دوست ندارند اما به خاطر تغییراتی که اخیرا ایجاد شده اوبونتو به GNOME desktop بازگشته است.

چرا باید از اوبونتو برای کدنویسی و توسعه استفاده کنیم؟

این سیستم عامل محبوب و متن باز جامعه کاربران بزرگی دارد و همین امر به شما کمک می کند در هر مرحله از کار با افراد زیادی ارتباط داشته باشید و از تجربه  آن ها بهره ببرید.  تجربه خوبی توسط نسخه LTS اوبونتو فراهم شده است. این توزیع ازسیستم مدیریت پکیج محبوب .deb نیز پشتیبانی می کند.

:

openSuse

این گزینه یکی از سیستم عامل های بسیار پایدار برای برنامه نویسی است. این توزیع لینوکسی در دو نسخه در اختیار افراد قرار می گیرد. با اینکه openSUSE Leap انتشار LTS است که به بسیار به روز و پایدار می باشد ، Tumbleweed انتشار تازه ای برای افرادی است که دوست دارند با نرم افزارهای جدیدتر کار کنند.

یکی از نقاط قوت اصلی openSUSE، سیستم مدیریت بسته Yast در آن است که باعث می شود وظایف مختلفی خودکارسازی گردد. یکی دیگر از موارد خوبی که در این توزیع لینوکسی به چشم می خورد، روش ارائه نرم افزار در آن است.  می توانید به سایت آن ها بروید و  هر چیزی که دوست دارید را به طور مستقیم نصب نمایید. پایگاه داده بزرگ این توزیع برای پکیج ها و جامعه مدیریتی آن، یکی از موارد دیگری است که باعث می شود گزینه خوبی برای برنامه نویسان باشد.

چرا باید از openSUSE برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

این گزینه با آخرین پکیج ها نیز ساگاز است و ده ها پکیج در مخزن خود دارد. سیستم مدیریت پکیج YaST نیز  محبوبیت خاصی در میان افراد دارد.

فدورا:

فدورا

این توزیع قابلیت های بسیار خوبی برای افراد فراهم می کند. آخرین انتشار فدورا اغلب  از سایر توزیع های لینوکسی الهام می گیرد تا بتواند قابلیت های جدیدی عرضه کند و تغییرات را بر اساس نیاز افراد ایجاد نماید. پیکربندی خودکار و هوشمند فدورا و پکیج های به روزرسانی شده آن باعث می شود این توزیع یک سیستم عامل عالی برای توسعه دهندگان باشد. ارتقا از یک نسخه به نسخه دیگر بدون زحمت زیادی انجام می شود.  علاوه بر این، انجمن فدورا یک پلتفرم دوستانه برای مشکلات و به دست اوردن راه حل های مفید فراهم کرده است. از آن جایی که فدورا توسط پشتیبانی می شود می توانید انتظار داشته باشید این توزیع در طول فرایند توسعه بدون مشکلی کار کند.

 چرا باید از فدورا برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

فدورا یکی از توزیع های پایدار لینوکس محسوب می شود. این گزینه بر روی بیشتر سخت افزارها به خوبی کار می کند.

سنت او اس:

اگر همه موارد فدورا را دوست دارید اما می خواهید از سیستم عاملی با پشتیبانی طولانی مدت بهره مند شوید باید از سنت او اس استفاده کنید. بیشتر نرم افزارهای تجاری که برای RHEL ساخته شده اند را می توان بر روی سنت او اس نیز اجرا کرد. فرایند نصب و راه اندازی این توزیع لینوکس برای برنامه نویس ها تقریبا همانند فدوراست. برای برطرف کردن نیازهای نرم افزاری مختلف، می توانید از مجموعه نرم افزارهای وسیع ردهت و مخزن سنت او اس استفاده کنید. یک سیستم عامل بسیار پایدار به شما اجازه می دهد اپلیکیشن ها را به طور امن و به کمک ساز XEN توسعه دهید. این گزینه از سیستم مدیریت پکیج YUM استفاده می کند.

 چرا باید از سنت او اس برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

سنت او اس یکی از توزیع های لینوکسی مستحکم است که برای برنامه نویسی می تواند گزینه بسیار عالی باشد.

آرچ لینوکس:

آرچ لینوکس

آرچ لینوکس به همراه و package manager عرضه می شود. باید کامپوننت ها را انتخاب کنید و یک سیستم عامل سفارشی سازی شده ایجاد نمایید که برای برنامه نویسی و سایر مقاصد توسعه ای عالی است.  کل جامعه آرچ لینوکس متخصص برنامه نویسی هستند و همین امر به شما کمک می کند از تجربیات موجود استفاده کنید. این توزیع همیشه به روزرسانی می شود. نصب یکبار انجام می شود و به همین خاطر می توانید بدون نگرانی به کارهای توسعه ای خود بپردازید.

چرا باید از آرچ لینوکس برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

آرچ لینوکس بسیار قابل سفارشی سازی است. زمانی که می خواهید سیستم خود را آماده کنید می توانید درس های زیادی از آن یاد بگیرید. اگر تجربه کار با لینوکس را دارید بهتر است از آرچ لینوکس به عنوان سیستم شخصی  استفاده کنید.

Gentoo:

اگر به گزینه های کامپایل خاصی بر روی فایل های اجرایی خود نیاز دارید، می توانید از این توزیع لینوکس استفاده کنید. این گزینه به شما اجازه می دهد کل سیستم خود را برای معماری خاص CPU از نو بسازید. فرایند نصب Gentoo موارد زیادی را درباره سیستم ارائه می کند. یکی از بهترین بخش های این توزیع،  توانایی آن برای پیکربندی و انتخاب پکیج compilation flags  است. Gentoo قدرت، پایداری، انعطاف پذیری مورد نظر برنامه نویسان را فراهم می کند.

 چرا باید از Gentoo برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

اگر فکر می کنید متخصص هستید و چالش را دوست دارید از این توزیع لینوکس استفاده کنید. این گزینه برای توسعه بسته های لینوکس عالس است.

Linux:

اگر به خوبی نحوه نصب و راه اندازی سیستم آرچ لینوکس را می دانید نیازی به این توزیع نخواهید داشت. اما اگر به دنبال سیستم مبتنی بر ارچ هستید و نمی خواهید خود را درگیر به روزرسانی ها کنید می توانید Manjaro Linux را انتخاب نمایید. نصب این توزیع ساده و اسان است.  تیم توسعه Manjaro کار خود را در هر بار انتشار به درستی انجام می دهند و همین امر باعث می شود کاربران تجربه خوبی با این توزیع داشته باشند.

 چرا باید از Manjaro برای برنامه نویسی استفاده کنیم؟

اگر قدرت آرچ لینوکس را دوست دارید و دنبال یک توزیع پایدار هستید این گزینه را امتحان کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۱۳ نظرها

  1. من سیستم ضعیفی دارم و بخاطر رم ۲ گیگابایتیش ب سختی میتونم از ویندوز های ۶۴ بیتی استفاده کنم سرعت این ویندوز ها روی سیستمم اجازه استفاده از ماشین مجازی مجازی رو نمیدن ک تست کنم لینوکس هارو میخاستم بدونم کدوم لینوکس میتونه سرعت سیستمم ضعیفم رو بالاتر ببره که بتونم برنامه نویسی کنم

  2. سعی کنید از توزیع های بر پایه آرچ استفاده کنید بهترینن
    چون:
    کرنل دستی تنظیم میشه
    مخازن بزرگی داره
    یوزر ریپوزیتوری داره
    سبکه
    سازگاره
    و هزار و یک دلیل دیگه

  3. دوستان لطفا بگین توی آپدیت هایی که از طرف شرکت ها برای توزیع ها فرستاده میشه اغلب دارای چه تغییراتی هستن…؟؟؟

    1. بعضی اپدیت ها جزیی هستن یعنی بیشتر جنبه اتقا سطح امنیت سیستم عامل و رفع حفره ای امنیتی رو دارن یا بهینه سازی عملکرد، بعضی اپدیت سطح وسیعتری رو دارن که رابط گرافیکی تغییر کرده یا ویژگی های جدیدی به سیستم عامل افزوده می شود.

  4. به نظرم آرچ لینوکس بهترین گزینه هست چون مقدار رم کمی رو مصرف میکنه و خیلی پایدار هست ابونتو هم گزینه خیلی خوبی چون اکثریت ide ها ابونتو رو پیشنهاد میکنند.

    1. سلام، بله صحیح می فرمایید، اوبنتو اما به سبب اکوسیستم خیلی قوی و وسیعی که داره اکثرا باعث میشه ادم ها به سمت انتخابش برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن