مقالات وب

۷ گام برای حفظ و نگهداری از سایت

اگر هاست و  دامنه خود خریداری کرده اید می توانید به سراغ طراحی سایتتان بروید و کسب وکار خود را در دنیای آنلاین راه اندازی کنید. بعد از اینکه سایت خود را منتشر کردید نمی توانید بنشینید و انتظار داشته باشید همه چیز به خی به پیش رود و همه کارها به درستی انجام شود. در دنیای انلاین باید مراقب سایت خود باشید و به فکر حفظ و نگهداری از آن بیفتید. این موضوع شما را مطمئن می سازد که کارتان به درستی انجام می شود.  در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای حفظ و نگهداری از سایت بیان کنیم.پس همراه وب ایده باشید.

 وظایف نگهداری سایت به صورت سالانه:

تست کاربران را فراموش نکنید:

حتما شما هم همانند سایر وبمستران به سختی کار کرده اید تا بتوانید سایت جذابی برای کاربران خود ایجاد کنید و آن ها را به انجام فعالیت های مختلف وا دارید. متاسفانه روشی که افراد از وب استفاده می کنند به طور مکرر تغییر می کند.طراحی سایتی که ۴ سال پیش طبیعی و جذاب به می رسید ممکن است این روزها دیگر برای کاربران مفید نباشد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید سایت تان به درستی برای همه کاربران و برای همه دستگاه ها قابل مشاهده است باید  زمانی را برای  انجام تست قابلیت کاربرد بر روی سایت اختصاص دهید . معمولا این تست به صورت سالانه انجام می شود. کاربرانی را وارد سایت کنید که به کسب وکار و برندتان مرتبط نیستند و می توانند با چشم باز سایت را مورد بررسی قرار دهند. اطمینان حاصل کنید که تست شما در برگیرنده  همه مرورگرها و دستگاه هایی است که کاربر ممکن است از آن ها استفاده کنید. برای به روزرسانی سایت زمانبندی جدیدی ترتیب دهید و ببینید چه تغییراتی باید در سایت ایجاد کنید.

 وظایف حفظ و نگهداری سایت در بازه زمانی چهار ماهه:

خرید آزمایشی یا تست انجام دهید:

با افزایش محبوبیت سایت های تجارت الکترونیک یکی از کاربردهای مهم سایت قابلیت خرید در آن خواهد بود. اگر این قابلیت از کار بایسند یا به دلایلی دچار مشکل شود ممکن است تا زمان برطرف کردنش با مشکل مواجه شوید. به همین خاطر حداقل هر چهار ماه یکبار ی را استخدام کنید تا خریدی از سایت تان انجام دهد. سپس این فرآیند را به دقت بررسی نمایید. از آن ها بخواهید اینکار را بر روی دستگاه ها و مرورگرهای مختلف انجام دهند تا هر گونه مشکلی که ممکن است به وجود اید را بیابند.  اگر مشکلی در این فرایند نبود می توانید به سراغ گام های بعدی بروید.

همه ف هایی که بر روی سایت تان وجود دارد را تست کنید:

اگر سایت شما در برگیرنده های ایجاد فرم تماس است و کاربر باید این فرم ها را برای برقراری ارتباط با برند پر کند، باید مطمئن شوید که چنین فرم هایی هم کارکرد درستی دارند.

در همان زمانی که تست خرید را انجام می دهید می توانید همه فرم هایی که بر روی سایت وجود دارد را پر کنید .در این مورد هم باید اطمینان حاصل کنید که بر روی همه دستگاه ها و مرورگرهایی که کاربر از آن ها استفاده می کند پر کردن فرم ها را امتحان کرده اید.  اگر در حال حاضر فرمی به درستی بر روی سایت کار نمی کند بهتر است مشکل را هر چه سریع تر برطرف نمایید زیرا این موضوع می تواند به از دست رفتن سرنخ های با ارزش منجر شود.

هر گونه ای که در سایت وجود دارد را برطرف نمایید:

هر بار که کاربر بر روی لینکی کلیک می کند و به صفحه ۴۰۴ هدایت می شود ممکن است از سایت شما نا امید گردد و دیگر رضایتی برای بازگشت به آن نداشته باشد. زمانی که چنین لینکی بر روی سایت وجود دارد ظاهر کسب وکارتان را خدشه دار می کند و افراد را به سراغ سایت های رقیب می فرستد. در این شرایط اصلا مهم نیست چه کاری انجام می دهید. در نهایت لینک های شکسته بر روی دامنه تان تاثیر خواهد گذاشت. اگرچه نمی توان به طور کامل از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد اما می توانید با انجام بررسی های مداوم و منظم مطمئن شوید که لینک های شکسته را به حداقل می رسانید. هر از چندگاهی لینک های شکسته را بررسی کنید. می توانید این لینک ها را حذف نمایید یا با لینک های به روز شده جایگزین کنید.  یافتن لینک های شکسته بسیار راحت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که به شما در بررسی خودکار سایت برای لینک های شکسته کمک می کند. مثلا می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.  از آنجایی که چنین ابزارهایی فرایند بررسی سایت را ساده تر می کنند باید بتوانید چنین لینک های شکسته ای را به سرعت بیابید و برطرف کنید.

وظایف نگهداری سایت در بازه زمانی ماهانه:

 به دنبال به روزرسانی های ی باشید:

همیشه در مورد مشکلات امنیتی در سایت های مختلف بحث و تبادل نظر می شود. شما نیز قطعا در مورد این مشکلات اطلاعاتی دارید/ امن کردن سایت های ی باید اولین و مهم ترین اولویت هر وبمستری باشد.  اگر سایت تجارت الکترونیکی دارید که داده های شخصی کاربران را دریافت می کند این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. یکی از مهم ترین تمرینات مرتبط با حفظ و نگهداری سایت باید بررسی امنیت آن در همه جوانب از جمله افزونه ها و اسکریپت ها باشد. معمولا زمانی که توسعه دهندگان به روزرسانی را برای این موارد انجام می دهند اسیب پذیری های موجود را بهبود می بخشند. پس این به روزرسانی ها را به تعویق نیندازید. در غیر اینصورت سایت و بازدیدکنندگان را به خطر خواهید انداخت.

به طور منظم از سایت خود بک آپ بگیرید:

ممکن است شرایط مختلفی به هنگام مدیریت سایت برایتان ایجاد شود. روزها و ماه ها بر روی سایت کار می کنید و مشکلی در رایانه ایجاد می شود و ممکن است همه داده ها از بین برود. اگر مشکلی برای سایت رخ دهد ممکن است خیلی از اطلاعات مهم نابود شود. به همین خاطر باید به طور منظم از سایت خود بک آپ بگیرید.  در برخی از شرایط ممکن است هکرها بخواهند سایت را داون کنند. اگر بک آپ مناسبی داشته باشید می توانید راحت تر چنین مشکلاتی را برطرف کنید.

از طریق سیستم های کنترل هاست همچون سی پنل و پلسک می توانید به راحتی از سایت خود بک آپ بگیرید و اطلاعات آن را در مکان های مختلفی ذخیره نمایید.

وظایف نگهداری از سایت در بازه زمانی هفتگی:

های کلیدی خود را مرور کنید:

ابزارهای آنالیتیکی همچون گوگل آنالیتیکس می تواند اطلاعات زیادی در مورد نحوه پیدا شدن سایت توسط کاربران و استفاده از آن ارائه کند. مطمئن شوید که سایت شما به درستی کار می کند و جایگاه خوبی در موتورهای جستجو دارد. با بررسی گزارش های ارائه شده توسط ابزارهای انالیتیکی  می توانید بهبودهای موردنیاز را در سایت انجام دهید. می توانید این بررسی ها را بر اساس نیاز خود به صورت هفتگی یا حتی زودتر انجام دهید. کسب وکارهایی که به تازگی راه اندازی شده اند زیادی نخواهند داشت اما بررسی رشد سایت و موفقیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن