بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۷ روش برای اصلاح استراتژی بازاریابی شکست خورده

هیچ بازاریابی نمی تواند برای اولین بار یک بازاریابی عالی ایجاد کند حتی اگر باتجربه ای باشد. خوب حالا فرض کنید که بازاریابی شما بنا به هر دلیلی با شکست مواجه شده است. چگونه می توانید این استراتژی شکست خورده را اصلاح کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۷ روش برای اصلاح این شرایط بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. به کمپین خود زمان بیشتری بدهید:

اول از هر چیزی باید بدانید که برخی از استراتژی ها همچون به مدت زمان زیادی نیاز دارند. نتایج این استراتژی ها یک شبیه ایجاد نمی شود. اگر بر روی تصویر برند خود سرمایه گذاری کنید یا  برای جذب مشتریان بیشتر بر روی کانال های داخلی تکیه نمایید، بعد از چند هفته تلاش نا امید نخواهید شد. از سوی دیگر برخی از استراتژی ها همچون PPC  به زمان نیاز دارند و بر اساس داده های موجود بهینه سازی می شوند. اگر بر روی استراتژی های طولانی مدت کار می کنید، به کمپین خود زمان بیشتری برای توسعه بدهید. اگر چنین فرصتی ندارید استراتژی های دیگری را امتحان کنید.

  1. آن را متمایز کنید:

همانطور که می دانید دنیای بازاریابی به خصوص در حوزه های محبوبی همچون بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی، دنیای رقابتی است.  هزاران رقیب وجود دارد که به دنبال جلب توجه هدف شما هستند . خوب حالا سوال اینجاست که چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن استراتژی می شود؟ اگر موضوع یکسانی با رقبای خود بیان می کنید یا اگر طراحی تان را با سایر موارد هماهنگ  نمی کنید بهتر است کمپین تان را بهبود ببخشید. موضوع منحصر به فردی برای گفتن داشته باشید. برخی از اوقات این تنها روش برای رساندن پیام به گوش مخاطب است.

  1. پیشنهادات ارزشمندی فراهم آورید:

تمامی اشکال بازاریابی دنبال یک هدف نهایی همچون خرید محصول یا بازدید از سایت هستند. برای رسیدن به این ، مشتریان شما به یک پیشنهاد ارزشمند نیاز دارند. برخی از اوقات، این پیشنهاد ارزشمند، محصول منحصر به فرد و مقرون به صرفه است.  شاید ارائه یک محصول رایگان قابل دانلود همچون کتاب الکترونیکی تنها چیزی است که مشتری به دنبال آن می گردد. اگر تعامل کافی از کمپین خود دریافت نمی کنید، شاید  وقت افزایش ارزش های ارائه شده فرا رسیده باشد. این موضوع می تواند ارائه تخفیف بر روی محصولات اصلی، افزودن هدایای رایگان یا تشویق کاربران به انجام یک فعالیت خاص باشد.

  1. هدف گیری خود را دوباره انجام دهید:

هدف گیری مخاطبان عمومی می تواند برای دریافت بیشتر یک روش هوشمندانه باشد. مهم تر از همه این است که در چنین شرایطی به طیف وسیعی از مخاطبان دست پیدا می کنید. با اینحال، بهتر است مخاطبان کوچک تری را با پیام مرتبط هدف قرار دهید. اگر  پیام مد شما به بخشی از مخاطبانی که شما می خواهید به آن دسترسی داشته باشید نرسد، یک قدم به عقب بردارید، جدیدی بر روی جمعیت هدف خود انجام دهید و پیام خود را برای مخاطبان درست سازگار کنید.

  1. استراتژی های خود را بخش بندی کنید:

با بخش بندی استراتژی های خود می توانید نتایج بهتری دریافت کنید. به عنوان مثال می توانید یک بخش از مخاطب را بر روی کانال اصلی  خود هدف قرار دهید و مخاطبان دیگر را بر روی کانال ثانویه هدف گیری نمایید.به کمک تست A/B می توانید انواع مختلفی از پیام ها و رسانه ها را تجربه کنید و ببینید کدام یک برای محیط شما مناسب تر است.

  1. تاکتیک های فردی خود را همتراز کنید:

استراتژی های بازاریابی به عنوان اجزای فردی یک دستگاه واحد به خوبی کار می کنند. ببینید کدام یک از تاکتیک های بازاریابی در استراتژی نقش داشته است. این کار می تواند به شناسایی مشکلات موجود کمک کند. سعی کنید تا جایی که می توانید همه فعالیت ها را با هم همتراز کنید.

  1. استراتژی جدیدی را امتحان کنید( یا استراتژی موجود را توسعه دهید):

اگر هیچکدام از استراتژی های بیان شده کارساز نبود و احساس کردید استراتژی تان به درستی کار نمی کند، آن را کنار بگذارید و استراتژی دیگری را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که این استراتژی جدید می تواند یک استراتژی یکسان با زوایه جدید باشد. این موضوع بدین معنی نیست که استراتژی قبلی تان بی فایده است. بلکه بدین معنی است که باید بر روی  استراتژی دیگری تمرکز کنید.

استراتژی های بازاریابی به ندرت کاملا موفقیت آمیز یا کاملا شکست خورده هستند. حتی اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید باز هم فاکتورهایی خواهید داشت که فراتر از دسترسی و فرصت های کلیدی شماست. زمانی که استراتژی های بازاریابی فعلی را اصلاح می کنید، رویکردهای مختلفی را امتحان کنید. به تدریج قادر خواهید بود استراتژی موثر و مناسبی را ایجاد نمایید.همیشه موارد تازه ای برای یادگیری وجود  دارد و روش های بهتری برای انجام دادن این موارد در دسترس است. پس نا امید نشوید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن