سئومقالات وب

۷ اشتباه در پژوهش کلمات کلیدی که باید از آن ها اجتناب کنید

فکر کردن در مورد هایی که می خواهید برای آن ها رتبه ای به دست آورید اولین و مهم ترین گامی است که برای استراتژی سئوی سایت بدان دارید. هنوز هم می تواند برای برخی از افراد خسته کننده باشد.  به همین خاطر باید از خودتان بپرسید چه اشتباهاتی در این حوزه  وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کنم؟ در این مقاله قصد داریم برخی از این اشتباهات رایج که افراد مرتکب می شوند را با هم مرور کنیم.  اجتناب کردن از این اشتباهات به شما کمک می کند استراتژی موفقی برای پژوهش کلیدواژه های خود داشته باشید. پس همراه وب ایده باشید.

پژوهش بر روی کلمات کلیدی را به درستی اجرا نمی کنید:

انجام دادن پژوهش درست بر روی کلمات کلیدی کاری سخت و زمان بر است. به همین خاطر شاید پیش خود فکر کنید که اصلا نیازی نیست این فرایند را به طور گسترده اجرا کنید.  حتما می دانید مخاطبانتان به دنبال چه چیزی هستند . درست است؟  اشتباه نکنید.  برای اینکه بتوانید سایت موفقی داشته باشید باید زمان کافی برای بررسی زبان مخاطبان خود اختصاص دهید.  ایا می دانید مخاطبان از چه عبارات و کلماتی استفاده می کنند؟ در موتورهای جستجویی همچون به دنبال چه واژه هایی هستند؟

نتیجه پژوهش بر روی کلیدواژه ها باید فهرست گسترده ای از کلمات باشد که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه ای برای آن کسب کنید.  مطمئن شوید که این فهرست را به طور منظم به روز می کنید. به خاطر داشته باشید که مخاطبین شما به مرور زمان عوض می  شوند و کسب وکارتان باید بر روی این نیازها تمرکز کند.  همین تغییر در حوزه کلمات کلیدی نیز صادق است.

به دنبال کلمات کلیدی غیر واقعی و غیر منطقی می روید:

باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی واقعی استفاده می کنید. برخی از نیچ ها بسیار رقابتی هستند. کسب رتبه در چنین نیچ هایی بسیار دشوار  خواهد بود به خصوص اگر اول راه باشید و تازه سایت خود را راه اندازی کرده باشید.  اگر تازه کار هستید نباید به دنبال کلمات کلیدی سخت و رقابتی بروید. به جای اینکار بر روی کلیدواژه های طولانی یا همان دم دراز بروید که رتبه بندی در آن ها بسیار راحت تر است و شانس تبدیل بازدیدکننده به در آن ها بالاست. به مثال اگر تازه وبلاگی را در حوزه تناسب اندام راه اندازی کرده اید ممکن است رتبه بندی برای واژه ای همچون تناسب اندام دشوار باشد. جنبه هایی از وبلاگ را بیابید که منحصر به هستند و سعی کنید بر روی این واژه ها تمرکز نمایید. شاید بتوانید مقاله ای در مورد ورزش های تناسب اندام برای افراد بازنشسته بنویسید. در این شرایط تلاش برای کسب رتبه در واژه تناسب اندام برای افراد بازنشسته ایده و استراتژی مناسبی خواهد بود.

اگر مدت زمان طولانی است که در حوزه کاری خود فعالیت می کنید و با موفقیت برای کلیدواژه های طولانی رتبه ای دارید،  می توانید برای واژه های سخت تر هم رتبه کسب کنید و برای اینکار تلاش نمایید.  کسب رتبه برای کلیدواژه های رقابتی باید بخشی از برنامه و استراتژی طولانی و موفق پژوهش بر روی کلمات کلیدی باشد.

 از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می کنید:

کلمات کلیدی که می خواهید برای آن رتبه ای کسب کنید باید با نیازهای مشتریانی که دارید همخوانی داشته باشد. همیشه سعی کنید از زبان مخاطبین خود استفاده کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید.  اگر جای مشتری بودید چه کلمات کلیدی را جستجو می کردید؟ از چه واژه هایی استفاده می کردید؟  اگر بتوانید پاسخ درستی به این سوالات بدهید قطعا استراتژی موفقی برای سئوی خود خواهید داشت.

 نمی دانید باید از کلمات جمع استفاده کنید یا مفرد:

همیشه باید بررسی کنید و ببینید ایا می توانید از شکل جمع یا مفرد کلیدواژه های خاص بهره ببرید یا خیر.  مثلا عبارت کفش را مدنظر بگیرید. می توانید برای این واژه از گزینه های مفرد یا جمع استفاده کنید؟ مخاطبین از چه شکلی استفاده می کنند؟ با اینکه گوگل در تشخیص و شناسایی اشکال جمع و مفرد کلمات تبحر دارد اما صفحه نتایج جستجو و تعداد نتایج برای این دو گزینه ممکن است متفاوت باشد. پس همیشه در گوگل ترندز این موضوع را بررسی کنید. همیشه نیت افراد برای جستجو را مدنظر داشته باشید.  به عنوان مثال فردی که به دنبال نسخه مفرد کلمه کلیدی می گردد ممکن است تنها به دنبال کسب اطلاعات باشد . این در حالیست که فرد دیگر ممکن است با نوشتن شکل جمع عبارات به دنبال بررسی و مقایسه محصول شما با سایر تولیدکننده ها یا خرید محصول باشد. در هر صورت باید این موضوع را بررسی کنید.  اگر واقعا نمی دانید از کدام نسخه باید برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید می توانید از هایی همچون قابلیت مترادف ها در افزونه هایی همچون یواست بهره ببرید. اینکار به شما اجازه می دهد هر دو نسخه جمع و مفرد را به راحتی به کار ببرید.

 به دنبال کلمات کلیدی هستید که ترافیکی ندارند:

کلیدواژه های طولانی بهترین و عالی ترین روش برای آغاز استراتژی بررسی کلمات کلیدی است. این کلمات ترافیک کمتری کسب می کنند اما  شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری یا باز گرداندن مشتری در این کلمات بسیار زیاد است.  افرادی که از کلمات خاص استفاده می کنند  با این کلمات طولانی راحت تر جذب می شوند. با اینحال اگر کلیدواژه شما خاص باشد و ترافیکی ایجاد نکند، کمکی به سئو نخواهد کرد. به همین خاطر باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید که واقعا باعث جذب ترافیک می شود.

 فراموش می کنید پژوهش خود را ارزیابی نمایید:

اگر به دنبال کسب رتبه برای کلمات خاصی هستید باید مطمئن شوید که در آن موفق بوده اید. باید به طور منظم بررسی کنید و ببینید افراد به کمک کلیدواژه ها به مقالات شما دسترسی پیدا کرده اند یا خیر.

برای انجام اینکار قطعا باید همه کلیدواژه های خود را در گوگل وارد کنید و ببینید چه نتیجه ای می گیرید.  اما باید بدانید که نتایج جستجو ممکن است آن چیزی نباشد که شما به دنبالش هستید زیرا گوگل جستجوهای خود را می کند. از بخش private browser استفاده کنید و ببینید  مقالات شما در نتایج هستند یا خیر.  اگر فراموش کردید کارهای خود را ارزیابی کنید  نمی توانید به دنبال کلیدواژه های رقابتی باشید.

 در هر پست تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز می کنید:

اگر خوبی نوشته اید باید به دنبال کسب رتبه برای بیش از یک کلیدواژه باشید. اگر بتوانید اینکار را انجام دهید قطعا بعدا نیز از همین استراتژی استفاده خواهید کرد.

 نتیجه گیری:

اجرای پژوهش بر روی کلمات کلیدی نیازمند صرف زمان زیادی است.  باید برای اینکار زمان اختصاص دهید و در مورد واژه هایی که می خواهید رتبه ای در آن کسب کنید پژوهش نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن