مقالات وب

۶ سوال رایج در مورد هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یکی از  اشکال رایج هاستینگ است که بیشتر از سایر  انواع هاستینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع هاست اغلب توسط افراد مبتدی که به دنبال راه اندازی اولین سایت آنلاین خود به شیوه اسان هستند استفاده می شود.  در حقیقت، بیشتر صاحبان سایت های بزرگ در برهه ای از زندگی آنلاین خود از هاست اشتراکی استفاده کرده اند. اگر شما نیز تصمیم دارید سایت آنلاین خود را راه اندازی کنید، شکی نیست که به دنبال  خرید هاست اشتراکی خواهید بود. در این شرایط ممکن است سوالات زیادی در ذهن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به برخی از سوالات رایج در مورد هاست اشتراکی پاسخ دهیم. پس همراه وب ایده باشید.

هاست اشتراکی چیست؟

در هاست اشتراکی، سایت های متعدد از منابع یک سرور واحد استفاده می کنند. معمولا  منابع خاصی از سرور در اختیار سایت شما قرار می گیرد.  این نوع هاست یکی از مقرون به صرفه ترین پلن های هاستینگ موجود است. زمانی که پلن هاست اشتراکی را انتخاب می کنید قادر خواهید بود به بخش خاصی از منابع سرور دسترسی داشته باشید که توسط شرکت ارائه دهنده هاست تعریف شده است.  در این شرایط از طریق مربوطه به اطلاعات سرور دسترسی خواهید داشت. هاست اشتراکی برای افراد مبتدی بسیار عالی است زیرا سرور و سایر وظایف مرتبط با آن بر عهده شرکت خواهد بود. تنها چیزی که شما مسئول آن هستید، سایت خودتان است.

 هاست اشتراکی چگونه کار می کند؟

به کمک این نوع هاست، سایت های متعددی از سخت افزار  و منابع نرم افزاری یک سرور فیزیکی واحد استفاده می کنند.  معمولا ، اسکریپت ها و نرم افزارهای از پیش نصب شده ای دارد که هر سایت که بر روی سرور قرار می گیرد باید از آن استفاده کند.

 تفاوت هاست اشتراکی، سرور و سرور در چیست؟

در محیط هاست اشتراکی، شما سرور خود را با ده ها، صدها یا حتی سایت های بیشتری به اشتراک می گذارید.  حالا این موضوع را با سرور اختصاصی مقایسه کنید که یک سرور به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد. سرور مجازی نیز در برخی از موارد با هاست اشتراکی مشابه است.  به عنوان مثال سرور مجازی از سرور واحدی استفاده می کند اما این سرور واحد سپس به سرورهای مجازی متعددی بخش بندی می شود. این محیط ها همانند محیط سرور اختصاصی عمل می کنند.

 مزایای استفاده از محیط هاست اشتراکی چیست؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، این نوع هاست برای افراد مبتدی که به دنبال راه اندازی اولین سایت آنلاین خود هستند عالی است. از آنجایی که هاست اشتراکی برای افراد مبتدی کارکرد خوبی دارد، فرآیند نصب بسیار ساده تر شده است.  با انتخاب یا لینوکس، می توانید از مزایای زیر نیز بهره مند شوید:

  • در این شرایط قادر خواهید بود در هزینه های خود صرفه جویی کنید زیرا هاست اشتراکی ارزانترین نوع هاست محسوب می شود.
  • هاست اشتراکی را می توان به پلن های بالاتر ارتقا داد
  • مهارت فنی خاصی نیاز نیست.
  • کنترل پنل ، دایرکت ادمین یا پلسک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 عیب استفاده از هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی محیط هاست عالی برای هر نوع سایتی نیست. اگرچه این نوع هاست ارزان است، زمان آپتایم بالایی دارد و مدیریتش ساده تر است اما باز هم معایبی دارد. این معایب عبارتند از :

  • زمان بارگذاری سایت بسیار بیشتر از سرور اختصاصی خواهد بود.
  • ممکن است توسط سایت های دیگری که در همان سرور میی می شوند تحت تاثیر قرار گیرد.
  • اگر سطح افزایش یابد ممکن است عملکرد سایت کمتر شود.
  • قادر نخواهید بود برای بهبود عملکرد، سرور را سفارشی سازی کنید.

 

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه امنیت سایت در هاست اشتراکی را تامین کنیم؟

 

 چه کاربرانی بیشتر از دیگران می توانند از هاست اشتراکی بهره مند شوند؟

هاست اشتراکی بیشتر برای افراد مبتدی عالی است. اگر اولین بار است که می خواهید سایت خود را راه اندازی کنید می توانید از این گزینه استفاده نمایید. اما اگر سایت شما ترافیک بسیار زیادی دارد یا سایت بزرگی است می توانید از گزینه های دیگر هاستینگ همچون سرور اختصاصی و سرور مجازی بهره مند شوید.  شرکت ما دو نوع هاست اشتراکی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. یکی از آن ها هاست ویندوز و دیگری هاست لینوکس است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

 

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن