بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۶ اشتباه هزینه بری که در بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام می دهید

با وجود تغییراتی که در حوزه فناوری و رسانه ها ایجاد شده بازاریابان  انتخابی جز این ندارند که استراتژی های خود را بر اساس نیاز مشتریان بسازند و سعی کنند مشتریان خود را همیشه مدنظر داشته باشند.  در این میان، افراد باهوشی هستند که به هنگام در رسانه های اجتماعی اشتباهات بری را مرتکب می شوند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

 پلتفرم مناسبی برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی انتخاب نمی کنید:

چرا انتخاب یک پلتفرم مناسب بازاریابی برای کسب وکارتان ضروری است؟  تنها زمانی می توانید بگویید یک پلتفرم برایتان عالی بوده که شما را قادر سازد کسب وکارتان را بهبود ببخشد و ارزشی بدان بیفزاید. ایده نهایی، رسیدن به افراد مختلف، بهبود دیده شدن شرکت، افزوده ارزش ، درک فالورها، پیش بینی رفتارهای مشتری، فعال بودن بر اساس نیاز مشتری، کسب فرصت های جدید، ایجاد فروش و بهبود تجربه ی است.  خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توانید یک پلتفرم مناسب برای بازاریابی خود انتخاب کنید؟ برای رسیدن به فرایند بازاریابی بهتر  و انتخاب گزینه ای که تغییر زیادی در کسب وکارتان ایجاد می کند باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. خود را به یک گزینه محدود نکنید. می توانید بر روی پلتفرم های مختلف کار کنید و ببینید ام یک از این پلتفرم ها بهترین عملکرد را برایتان داشته است.

پروفایل خود را بر روی رسانه های اجتماعی به روز نمی کنید:

ایجاد و به روزرسانی پروفایل رسانه های اجتماعی یکی از موارد ضروری است که باید همیشه به خاطر داشته باشید. اگر در انجام اینکار شکست بخورید، نمی توانید تاثیری که نیاز دارید را ایجاد کنید و در رسیدن به مخاطبان با چالش مواجه خواهید شد.  مطالعات موجود نشان می دهد اضافه کردن آدرس سایت در پروفایل رسانه های اجتماعی می تواند به تقویت کننده طبیعی عمل کند و مخاطب را به سمت سایت هدایت نماید.

 چگونه پروفایل رسانه های اجتماعی را ایجاد کرده و به روزرسانی نماییم؟

زمانی که می خواهید پروفایلی برای خود در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید به عناصر زیر خوب دقت کنید:

  • نامتان
  • نام کاربری تان
  • تصویر پروفایل
  • توضیحی که ارائه می کنید
  • کسب وکارتان
  • تمایلات و علایقتان
  • آدرس سایت تان

این عناصر با هم ترکیب می شوند تا شخصیت شما را نشان دهند. پس آن ها را تازه و به روز نگه دارید.

استراتژی مناسبی برای ارسال پست های خود ندارید:

اینکه صاحب یک کسب وکار قدیمی هستید یا کسب وکار خود را تازه راه اندازی کرده اید زیاد مهم نیست. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که بازاریابی در رسانه های اجتماعی نیازمند ارتباط با مخاطبان به شیوه ای است که بتواند ارزشی برای آن ها داشته باشد و شان را بهبود ببخشد. بدون برنامه ریزی درست اینکار امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه می توانیم استراتژی مناسبی برای تولید محتوا در رسانه های اجتماعی داشته باشیم؟

به سوالات زیر به دقت پاسخ دهید. پاسخ این سوالات می تواند به شما کمک کند استراتژی مناسبی برای خود تعیین کنید:

  • چه چیزی باید در رسانه اجتماعی منتشر کنم؟
  • چه زمانی باید پست هایم را ارسال نمایم؟
  • مخاطب پست های من چه کسی است؟
  • چند وقت یکبار باید پستی را ارسال نمایم؟

شما باید محتوایی تولید کنید که به نیازهای مخاطبان مرتبط است و می تواند به آن ها کمک کند. به طور دوره ای سطح تعامل یا همان اینگیجمنت مخاطبین خود را بسنجید.  پلتفرمی را انتخاب کنید که آنالیتیکی درون ساخت دارد در غیر اینصورت مجبور خواهید بود آن را با ابزارهای ثالث یکپارچه سازید.

زمانی را برای تجزیه و تحلیل و تست عملکرد خود اختصاص نمی دهید:

شما نمی توانید همه فعالیت های خود در رسانه های اجتماعی را بر اساس تعداد لایک ها و کامنت ها بسنجید. در عوض باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و سطح عملکرد خود را بسنجید. باید ببینید مخاطبان چگونه با شما تعامل دارند.

چرا باید تجزیه و تحلیل کنیم؟

این روزها داشتن رویکرد  مشتری محور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ها و اطلاعاتی که  از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به دست می اید این روزها جزو عناصر اصلی کسب وکارهای دیجیتال محسوب می شود.  یاد بگیرید اطلاعات را به مانند زبان دوم خود همیشه در کنارتان داشته باشید و با داده ها صحبت کنید. باید داده ها را مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید و به تدریج از آن ها برای بهبود کسب وکارتان استفاده کنید. در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • دستاوردهای خود را ارزیابی کنید
  • نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید.
  • سطح پذیرش و رد شدن از طرف مخاطب را بسنجید
  • ورودی های ارزشمندی برای کارهای بعدی خود داشته باشید
  • بهره وری و کارایی فعالیت های بعدی خود را بهبود ببخشید.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند با چنین آمارهایی کار کنید. به عنوان مثال به کمک یادگیری ماشینی پیشرفته، فیس بوک آنالیتیکس به تجزیه و تحلیل منشن های کاربران می پردازد  و به شما کمک می کند هر چه سریع تر اقدام کنید. می توانید از این ابزار برای کسب بینش در مورد مشتری استفاده کنید.

 نمی دانید رویکردی که امروز کارساز و موثر است فردا ممکن است دیگر به دردتان نخورد:

رسانه های اجتماعی در طول این سال ها تغییرات زیادی داشته است. چیزی که سال های قبل کارساز بود  امروزه دیگر نمی تواند برایتان موثر باشد.  بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به معنای تعامل در زمان واقعی، استفاده از داده های شخصی سازی شده و تعامل سازنده با مشتریان و مشتریان بالقوه است.

 از گفتگوی زنده، استریمینگ زنده، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده نمی کنید:

پیشرفت های ایجاد شده در حوزه فناوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید خود را با این ابداعات جدید هماهنگ سازید تا بتوانید با چالش های موجود مبارزه کنید.  زمانی که خود را با این شرایط وفق دادید مدیریت فعالیت ها  و مشتریان بسیار ساده تر خواهد بود.

 چرا باید از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و گفتگوی زنده در بازاریابی خود استفاده کنیم؟

بازاریابان باید بتوانند  قابلیت های جدیدی که در هر رسانه  اجتماعی معرفی می شود را شناسایی کنند. برخی از این قابلیت ها در برگیرنده گفتگوی زنده، یادگیری ماشینی و استفاده از هوش مصنوعی است.

گفتگوی زنده: استفاده از این قابلیت در رسانه های اجتماعی ضروری است. این روزها مشتریان به دنبال دریافت سریع پاسخ سوالات خود هستند. گفتگوی زنده هم می تواند یک کانال تعاملی و بخش یکپارچه ای از استراتژی تعامل با مشتریان شما باشد.  این قابلیت به تحریک تصمیم گیری، راحت تر کردن فرآیند خرید، تسهیل فرایند پاسخگویی به سوالات مشتریان، ایجاد ارزش کمک می کند.

هوش مصنوعی: هوش مصنوعی یکی از فناوری هایی است که این روزها با سرعت هرچه تمام در حال رشد و توسعه است.  این فناوری می تواند تجربه مشتریان را به سطح جدیدی منتقل کند. بازاریابی در رسانه اجتماعی که با هوش منصوعی مجهز شده است می تواند مزایای زیادی هم برای مشتریان و هم برای بازاریابان داشته باشد.  از ایجاد استراتژی برای محتوا تا ارائه آن به مخاطب مناسب، ایجاد فرصت های جدید در بازار تا جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل موثر آن، هوش مصنوعی می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

یادگیری ماشینی: یادگیری ماشینی و بازار آن تا سال ۲۰۲۰ به ۸٫۸۱ میلیارد دلار سود دست پیدا خواهد کرد.  این فناوری با سرعت در حال رشد است و بازاریابان هم باید از این قابلیت به نفع خود استفاده کنند.

بازاریابان ممکن است نتوانند خود را با ایده های جدید وفق دهند یا نتوانند اهداف خود را با نیازهای مشتری هماهنگ سازند.  اگر می خواهید بازاریابی موفقی در رسانه های اجتماعی داشته باشید باید اشتباهات خود را بیابید و از آن ها دوری کنید. سعی کنید همیشه مشتری را به عنوان اولویت اولتان انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن