فناوریمدیریت سرور

چرا کسب وکارهای کوچک باید از ابر استفاده کنند؟

محاسبات ابری راهی به سمت آینده است. مهم نیست اندازه کسب وکار شما چگونه است، استفاده از ابر و محاسبات ابری می تواند برای شما مفید باشد. به خصوص برای سازمان های کوچکتر عملی تر خواهد بود زیرا اینکار باعث کاهش منابع و زمان صرف شده برای مدیریت آن می شود. به جای تکیه کردن بر روی سخت افزارها و ن افزارهای اضافی و نیز افرادی که این منابع را مدیریت کرده و از آن حمایت می کنند، سازمان ها می توانند از انعطاف پذیری، ، ، ، قابل اعتماد بودن و سایر مزیت های ابر استفاده کنند. برخی از خدمات ابری برتر که و متوسط در حال استفاده از آن هستند شامل موارد زیر است:

  • وب سایت، و میزبانی از اپلیکیشن ها
  • خدمات پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
  • ابزارهای آفیس و پشتیبانی از آی تی
  • بازاریابی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مدیریت مالی همچون نگهداری رکوردها
  • منابع انسانی و عملیاتی
  • مدیریت پروژه و محصول

 

با به کار گیری زیرساخت به عنوان سرویس(IaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس(PaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس(SaaS) شرکت های کوچک و متوسط می توانند در زمان خود صرفه جویی کنند و در عوض بر روی فرصت های جدید تمرکز نمایند. برای بیشتر کسب وکارهای کوچک و متوسط، حرکت به سمت ابر و محاسبات ابری به معنی صرفه جویی در هزینه هاست و به آنها اجازه می دهد هزینه ها و منابع خود را در حوزه های دیگری سرمایه گذاری کنند. در ادامه ۱۰ دلیل برای استفاده از ابر در شرکت های کوچک و متوسط را بیان خواهیم کرد.

  1. فرصت بهبود یافته برای :

در دنیای فناوری امروز، هدف اصلی برای بیشتر کسب وکارها رقابتی بودن است. استفاده از خدمات ابری اجازه می دهد دسترسی به منابع راحت تر باشد و همین امر سرعت و مقیاس پذیری را به خصوص در مقابل رقبا افزایش می دهد. در این صورت شرکت های کوچک قادر خواهند بود با شرکت های بزرگ رقابت کنند.

  1. کاهش ردپای کربن:

به کارگیری خدمات ابری تاثیر زیادی بر روی محیط زیست خواهد داشت. در حالیکه استفاده از این خدمات باعث کاهش هزینه می شود، این موضوع یک روش منحصر به فرد و ابداعی برای شرکت هاست تا بتوانند از محیط زیست حمایت کنند.سرورهای موجود می توانند خود را با نیازهای شما سازگار سازند. در مقابل، خروجی انرژی و صرف انرژی زیاد نخواهد بود.

  1. توانایی کار در هر مکان:

با دسترسی به ابر، شما و تیمتان تنها به زمان و مکان خاصی محدود نخواهید بود. می توانید به راحتی به همه داده های مورد نیاز خود در هر مکانی دسترسی داشته باشید. این موضوع بدین معنی است که شرکت های کوچک و متوسط نیازی به استخدام کارمندان اضافی ندارند.

۴٫امنیت شبانه روزی و پیوسته:

از آنجایی که همه داده های مهم شما در ابر ذخیره می شود، اگر لپ تاپ خود را گم کنید یا در اثر دزدی آن را از دست بدهید دیگر نگران داده های خود نخواهید بود. اصلا مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید، می توانید به تمامی داده های مهم خود دسترسی داشته باشید. این موضوع امنیتی را فراهم می کند که در آن نگرانی در مورد از دست رفتن اطلاعات و دسترسی سایر افراد به این اطلاعات وجود ندارد.

  1. رفع اشکال درون ساخت:

یکی از مواردی که برای کسب وکارها بسیار نگران کننده است از کار افتادن سیستم خواهد بود. در خدمات ابری،اطلاعات شما در طول مراکز داده متعددی توزیع و تکرار می شود. بنابراین اگر مشکل سخت افزاری در دفتر رخ دهد، داده ها و اطلاعات شما از دست نخواهد رفت و می توانید به کار خود ادامه دهید. این داده ها را می توان توسط دستگاه های متعددی به دست آورد و کسب وکارها نباید در مورد ساخت دوباره پایگاه داده یا بازیابی این داده ها نگران باشند.

  1. کاهش نیاز به زیر ساخت:

استفاده از ابر نه تنها می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند بلکه در زیر ساخت ها و منابع مورد نیاز در شرکت نیز صرفه جویی خوبی ایجاد خواهد کرد. شرکت های کوچک و متوسط معمولا فضای زیادی ندارند . در این شرایط استفاده از ابر باعث کاهش نیاز به زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری می شود. اصلا نیازی نیست در مورد زمان از کار افتادن سیستم ها نگران باشید . همین امر باعث بهبود خلاقیت و بهره وری می شود. تیم آی تی می توانند بر روی فعالیت های خود تمرکز کنند و به طور مداوم بر روی پروژه ها کار کنند.

  1. انعطاف پذیری بهبود یافته:

زمانی که اطلاعات در دفتر کاری قرار ندارد باید این اطلاعات در مکانی ذخیره شود که دسترسی به آن اسان باشد. استفاده از خدمات ابری به شما اجازه می دهد بسته به نیازهای خود؛ آن را مقیاس بندی کنید. همین امر باعث می شود بسته به حجمی که مورد استفاده قرار می دهید هزینه کنید. این شرایط برای شرکت هایی که تغییرات فصلی در آن رخ می دهد یا در حال رشد هستند بسیار مهم است.

۸٫ بهتر:

به کار گیری خدمات ابری به شما اجازه می دهد عملیات موجود در دفتر کاری را بهتر از قبل یکپارچه سازی کنید. افراد مختلف می توانند یک سیستم مرکزی را به کار ببرند و به همه داده ها دسترسی داشته باشند. همین امر انتقال آسان اطلاعات را نیز فراهم می کند.

۹٫بهبود همکاری و ارتباطات:

با استفاده از خدمات ابری، همه شرکت ها می توانند به آسانی به داده های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. همین امر باعث افزایش خلاقیت می شود و همکاری را ممکن می سازد. تیم های مختلف در مکان های متفاوت قادرند وظایف خود را به درستی انجام دهند. اشتراک گذاری و همکاری در فایل ها باعث می شود به روزرسانی ها در زمان واقعی باشد.

۱۰٫به روزرسانی خودکار:

هیچ چیزی بهتر از به روزرسانی خودکار نرم افزارها نیست. زمانی که سرورها در داخل شرکت قرار ندارند، دیگری نیازی نیست تلاشی برای نگهداری از آنها بکنید. تمامی اینکارها توسط فراهم کنندگان خدمات ابری انجام می شود. شما می توانید بر روی کارهایی که به رشد شرکت کمک می کند تمرکز داشته باشید و رقابتی عمل کنید.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن