سیستم عاملفناوریمقالات وب

چگونه استارت آپ ها از سیری و الکسا به نفع خود استفاده می کنند؟

تقریبا هرشرکت فناوری بزرگ در حال حاضر یک دیجیتال طراحی شده توسط هوش مصنوعی ارائه می دهد. به عنوان مثال شرکت اپل دستیار سیری، شرکت فیس بوک دستیار M ، مایکروسافت دستیار کورتانا، آمازون دستیار الکسا و گوگل دستیار گوگل را دارد. موفقیت این سرویس ها به شدت به تعداد داده هایی که این افراد در شرکت خود دارند بستگی دارد. همچنین قدرت محاسباتی بالا برای پردازش این داده ها، درک های ان و پاسخ در یک زمان واقعی نیز می تواند تعیین کننده موفقیت این شرکت ها باشد. این واقعیت یک سوال را در ذهن کاربران ایجاد می کند. چگونه استارت آپ ها بدون وجود سرورهای شخصی و پایگاه های مشتری عظیم و بزرگ قصد رقابت دارند؟ شرکت هایی همچون هوند و ویو (Hound و Viv) قصد دارند اپلیکیشن های مستقلی را ایجاد کنند که بتواند به جای دستیاران درون ساخت موجود در گوشی های هوشمند به کار رود. شرکت هایی همچون X.ai ، Ozlo و EasilyDo نیز تلاش می کنند در حوزه تخصصی خود بر روی یک وظیفه واحد همچون زمانبندی جلسات یا مدیریت Inbox تمرکز کنند. این استارت آپ ها می توانند از تمامی این موارد به نفع خود استفاده کنند زیرا موانع بسیاری به هنگام به صنایع از بین رفته است.

استارت آپ ها می توانند از طریق تمرکز برنده باشند:

آنانت ژینگاران مدیر عامل Apigee می گوید: من همیشه در مورد راه اندازی AI مستقل برای استارت آپ ها امیدوار بودم.

API و سایر ابزارهای متن باز به این معنی است که ی نیست استارت آپ ها منابع موجود را بر روی ایجاد چیزهایی همچون پردازش طبیعی یا تشخیص به هدر دهند. قدرت رایانه ها را می توان با هزینه بسیار کم از شرکت های بزرگی همچون گوگل، آمازون و غیره اجاره کرد. استارت آپ ها با های دلهره آوری همچون استخدام نیروهای با استعداد روبرو هستند. این نیروها زمانی که می توانند در شرکت های بزرگ استخدام شوند هرگز وارد استارت آپ ها نخواهند شد. البته تعداد افرادی که توسط این شرکت ها استخدام می شوند در مقابل افرادی که استخدام نمی شوند بسیار کمتر است. شرکت X.ai یکی از استارت آپ هایی است که از این محیط به نفع خود استفاده کرده است. این شرکت در سال۲۰۱۴ تاسیس شده است و توانسته است یک دستیار هوشمند به نام Amy Ingram ایجاد کند. این دستیار هوشمند به افراد کمک می کند قرار ملاقات های خود را از طریق ایمیل زمانبندی کنند. امی (amy) برای انجام محاسباتش بر روی سرویس وب آمازون متکی است. تیم ۶۰ نفره این شرکت به هنگام درک زبان طبیعی لازم نبود کار خود را از همان ابتدا شروع کنند زیرا شرکت های بزرگ قبلا اینکار را انجام داده بودند. آنها AI خود را با تکنیک های پردازش زبانی که هم اکنون توسط شرکت های بزرگ توسعه داده شده است ایجاد کردند. شرکت X.ai پیام های زیادی را در پایگاه داده خود نداشت . بنابراین الگوریتم امی همانند گوگل یا سایر شرکت های بزرگ نیازی به پردازش اطلاعات زیاد نداشت. البته زمانبندی قرار ملاقات ها با استفاده از یک دستیار چیزی بود که سایر افراد بر روی آن تمرکز نکرده بودند. به همین خاطر این شرکت توانست از مزایای این موضوع به نفع خود استفاده کند.

landing-phones

بنیانگذار شرکت X.ai می گوید: ما قادر بودیم بدون استفاده از gmail، با سایر برنامه های زمانبندی ملاقات ها رقابت کنیم. گوگل نیز قادر بود با صنعت اتومبیل رقابت کند و خودروهای بدون راننده ای ایجاد نماید. با اینکه گوگل تنها ۶۰ خودرو در جاده داشت و شرکت های بزرگ خودروسازی همچون GM میلیون ها خودرو تولید کرده بودند اما گوگل توانست با آنها رقابت خوب و سازنده ای داشته باشد. استارت آپ ها نیز اگر بتوانند بر روی یک حوزه تخصصی تمرکز کنند حتما پیروز خواهند شد. شرکتهای بزرگ اولویت های دیگری برای تمرکز کردن دارند و سعی می کنند بر روی موضوعات کوچکی همچون زمانبندی ملاقات ها و جلسات کار نکنند. اما شرکت X.ai حدود ۶۰ نفر از اعضای تیم خود را به مدت دو سال مسئول حل این مشکل کرده است و نتیجه آن تولید دستیاری است که می تواند به افراد در این زمینه کمک کند. مایکل برنر بنیانگذار و مدیر عامل شرکت EasilyDo نیز دستیار هوشمندی را تولید کرده است که سعی می کند هر کاری همچون مدیریت ایمیل های شما تا به روزرسانی زمان پرواز، تحویل بسته ها و سایر موارد را به خوبی انجام دهد. این شرکت نیز تنها از قدرت تمرکز برای ساخت دستیارش استفاده کرده است. برنر در این باره می گوید: لازم نیست تمامی اطلاعات موجود در جهان را داشته باشید تا بتوانید به موفقیت دست یابید. خبر خوب برای استارت آپ هایی همچون X.ai این است که می توانند حوزه هایی را هدف قرار دهند که سایر شرکت های بزرگ همچون گوگل و فیس بوک اینکار را انجام نداده اند. شرکت EasilyDo کارهای خود را در طبقه بندی های مختلف انجام می دهد: دستیاران هوشمندی که در حوزه هایی کار می کنند که شرکت های بزرگ از آن غافل بوده اند . گوگل نیز اطلاعات پرواز همچون تاخیر در پرواز و زمان پرواز را از طریق ایمیل ها و به روزرسانی های موجود به افراد نشان می دهد. شرکت EasilyDo نیز همین کار را انجام می دهد و کاربران خود را از طریق اپلیکیشن در مورد پروازهای آینده و تاخیرهایی که ممکن است وجود داشته باشد آگاه می سازد.

برنر می گوید: گوگل داده های ایمیلی بیشتری نسبت به ما دارد. اما هنوز هم فرصت های زیادی برای مبارزه و رقابت با شرکت های بزرگ در حوزه های خاص وجود دارد.

شرکت EasilyDo با شرکت های مسافرتی و هوایی زیادی در ارتباط بوده است . این شرکت بیش از ۹۸ درصد شرکت های مسافرتی و ۱۰۰ درصد شرکت های مسافرتی برتر را هدف قرار داده است در حالیکه گوگل چنین کاری را انجام نمی دهد. البته گوگل هنوز هم مهم ترین ایمیل های مسافرتی را تشخیص می دهد. حالا سوال اینجاست که شرکت های استارت آپی با وجود شرکت هایی همچون گوگل می توانند در یک حوزه خاص موفق باشند؟   پاسخ این سوال به حوزه ای که شرکت ها در آن کار می کنند بستگی دارد. همچنین کیفیت تجربه کاربران و مناسب بودن قابلیت هایی که در اپلیکیشن پیشنهاد می شود به موفقیت شرکت ها کمک می کند. به عنوان مثال شرکت EasilyDo می تواند صندوق ایمیل شما و مخاطبان را مدیریت کند، صورتحساب های مالیتان را سازماندهی نماید و پیشنهادی های مسافرتی خوبی ارائه کند. چارلز جولی بنیانگذار Ozlo می گوید: فرصت های زیادی در سیستم های مختلف برای شرکت ها وجود دارد. افراد می توانند از این فرصت ها به نفع خود استفاده کنند.اوزلو (ozlo) یک دستیار مجازی هوشمند است که وظایفی را انجام نمی دهد اما در عوض قابلیتی به نام توصیه های متخصصان را در یک حوزه خاص ارائه می دهد( به عنوان مثال توصیه های متخصصان در مورد یک محصول). اوزلو که هنوز به صورت بتا( آزمایشی) در بازار وجود دارد تنها می تواند توصیه هایی را در مورد رستوران ها انجام دهد اما جولی معتقد است در آینده قادر خواهد بود هر حوزه ای را پوشش دهد. جولی باور دارد که در آینده از انواع مختلفی از دستیارهای مجازی استفاده خواهد شد . او می گوید: با ارائه پیشنهاد های مختلف در سرویس های متفاوتی که شرکت های بزرگ بر روی آن تمرکز نکرده اند می توان تفاوت و تمایز زیادی ایجاد کرد. به همین خاطر تمرکز کردن بر روی یک مسیر باریک تر بسیار خلاقانه تر از تمرکز بر روی سیری یا سایر اپلیکیشن های موجود است. هر استارت آپی می تواند یک شکل از دستیار مجازی سفارشی سازی شده همچون سیری،الکسا یا کورتانا داشته باشد. این موضوع تقریبا به خاطر توزیع چالش هایی است که استارت آپها با آن مواجه می شوند. بنابراین استارت آپها باید بر روی اپلیکیشن های بسیار خاصی تمرکز کنند که هنوز کاری بر روی آن انجام نشده است و آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

شرکت ویو(Viv) به نظر سریع تر از رقبای خود کار می کند:

استارت آپهایی که هنوز به طور مستقیم جایگزینی را برای دستیاران مستقل شرکت های بزرگ ارائه می دهند نیز می توانند موفق باشند. استیو چمبرز بنیانگذار جیبو، معتقد است که نیز می توانند با تمرکز بر روی حوزه های باریک با سایر شرکت های بزرگ رقابت کنند. او بر این باور است که استارت آپها می توانند با توسعه تکنیک های پیشرفته برای قدرت بخشیدن به IA های خود از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. چمبرز می گوید: در سطوح بالا، فرقی نمی کند که شما درک زبان طبیعی مبتنی بر قانون را توسعه دهید یا   موارد موجود را بهبود ببخشید. هیچ چیزی استارت آپ ها را از توسعه یک رویکرد بدیع برای توسعه AI ها با داده های موجود در یک روش سریع باز نمی دارد. این رویکرد می تواند استارت آپ هایی همچون ویو و هوند را ایجاد کند که قادر است با شرکت های بزرگی به رقابت بپردازد. بنیانگذاران شرکت ویو دستیار مجازی هوشمندی را توسعه داده اند و در مورد تکنیک تولید برنامه های پویا در آن توضیحاتی می دهند. آنها توضیح می دهند که ویو دانش کامپیوتری جدیدی را ایجاد کرده است که به اپلکیشن آنها اجازه می دهد برنامه های خود را بر اساس کوئری زبان طبیعی بنویسند. کیتلاوس در این باره می گوید: این تکنیک به ما کمک کرد روشی که برنامه نویسان با رایانه های خود کار می کنند را تغییر دهیم زیرا آنها دیگر نیازی به یادگیری مرحله به مرحله رایانه نخواهند داشت . این علم جدید بسیار مهم است و ما نیز در مورد تولید این علم بسیار هیجان زده هستیم.

بازار موجود کاملا جدید است:

کیتلاوس نیز به دنبال به دست آوردن مزیت های موجود در این حوزه است. اگر شرکتی همچون سامسونگ بخواهد دستیار هوشمندی را در نسل بعدی تلویزیون هایش بگنجاند یک برنامه مستقل می تواند مفید باشد زیرا به رایگان در دسترس خواهد بود. درست همانند اپل که سعی کرد خود را در حوزه تولید دستیاران مجازی متمایز سازد، استارت آپهایی همچون ویو نیز می توانند با ارائه یک سیستم به شرکای سخت افزاری و نرم افزاری خود که بتواند با تمامی سرویس های ابری به خوبی کار کند از این مزیت استفاده کنند. این سیستم ها معمولا توسط شرکت های بزرگ تست نمی شوند. به همین خاطر می توان به خوبی از آن استفاده کرد. بیشتر استارت آپ های AI هنوز در حال تولید نسخه بتا( آزمایشی) خود هستند. اگرچه در سال های بعد این حوزه نیز با شرکت های زیادی پر خواهد شد اما هنوز هم جای پیشرفت و توسعه وجود دارد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن