بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵۱ تاکتیک بازاریابی آنلاین

همانطور که می دانید هر کسب وکاری با کسب وکار دیگر متفاوت است و آنلاین که برای یک شرکت و اهداف آن مناسب است ممکن است برای کسب وکار دیگر مفید نباشد. به همین خاطر  باید از تاکتیک های موثر برای هر کسب وکاری استفاده شود. به خاطر داشته باشید هر نکته ای که در این مقاله بیان می شود نیز برای هر موقعیتی مناسب نیست . پس باید هوشمندانه انتخاب کنید. زمانی که می خواهید برای فعالیت های بازاریابی آنلاین خود برنامه ریزی کنید منابع خود را مدنظر داشته باشید. در ادامه قصد داریم  ۵۱ تاکتیک بازاریابی آنلاین را بیان کنیم که می تواند نتایج دلخواه شما را ایجاد کند. پس همراه وب ایده باشید.

  1. وبلاگ نویسی کنید: داشتن محتوای تازه در سایت شرکت ، یکی از موارد ضروری برای مقاصد سئوی شماست. ارائه اطلاعات مفید برای مشتریان می تواند شما را به عنوان یک برند معتبر در حوزه کاریتان معرفی کند.
  2. پادکستی ایجاد کنید: پادکست می تواند فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان ایجاد کند. همین امر باعث می شود مشتریان شما را بهتر بشناسند. اگر پادکستی که ایجاد می کنید به اندازه کافی جذاب باشد، بازدید کنندگان تکراری بیشتری دریافت خواهید کرد و در نهایت به مشتریان وفاداری دست خواهید یافت.
  3. یک خبرنامه ایمیلی بنویسید: داشتن خبرنامه ایمیلی بهترین روش برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. چنین گزینه ای به شما کمک می کند آخرین محتوای منتشر شده در سایت را ترویج کنید. انتشار خبرنامه ایمیلی بهترین روش برای قرار دادن شرکت و برند شما در معرض دید بازدید کنندگان و مشتریان است.
  4. در رسانه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید: در هر رسانه اجتماعی که می شناسید ثبت نام کنید و در آن حضوری فعال داشته باشید. شما می توانید با مطلب،  اشتراک گذاری محتوا و تعامل با افراد به این هدف خود دست یابید.  افراد اولویت های خاص خود را برای استفاده از رسانه های اجتماعی دارند. پس سعی کنید مخاطبان خود را در کانال های مختلف هدف قرار دهید.
  5. یک وبینار ایجاد کنید: هیچ چیزی همانند یک کلاس آموزشی یا آموزش یک مبحث مهم در حوزه کاری شما با ارزش نخواهد بود. این گزینه اتوریتی شما را افزایش می دهد.
  6. یک فیلم ویدئویی ایجاد کنید: فایل های ویدئویی که به صورت حرفه ای تهیه شده اند می توانند مزایای زیادی برای سایت شما داشته باشند و ترافیک زیادی را وارد سایت نمایند.
  7. برای به دست آوردن ایمیل؛ موارد با ارزشی را برای دانلود ارائه کنید: فراهم آوردن وایت پیپر یا کتاب الکترونیکی رایگان به شما کمک می کند آدرس ایمیل مخاطبان خود را جمع آوری کنید.
  8. ف های موجود در سایت را ساده تر کنید: هر فرمی که در اختیار مشتریان خود قرار می دهید باید ساده تر شود. این فرم چه بخواهد اطلاعات تماس مشتریان را جمع آوری کند یا به دنبال موارد جزئی تر باشد باید ساده و کوتاه طراحی گردد. اگر فرم شما ظاهر پیچیده ای داشته باشد افراد سایتتان را ترک خواهند کرد.
  9. با کمک لیناین در معرض دید افراد باشید: اکانتی را در لینکداین ایجاد کنید، پروفایلتان را به طور کامل پر نمایید و محتوایی که در سایت منتشر می شود را با افراد به اشتراک بگذارید.
  10. در گوگل پلاس حضور داشته باشید: گوگل پلاس یکی از مواردی است که می تواند در ایجاد جامعه ای از افراد به شما کمک کند. سعی کنید با آن ها به طور مکرر ارتباط داشته باشید.
  11. در رسانه اجتماعی توییتر حضور فعال داشته باشید: با سایر شرکت ها و برندها و نیز مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید.
  12. مطالعات موردی را در سایت خود منتشر کنید: از افراد و شرکت هایی که با آن ها کار کرده اید بخواهید مطالعه موردی بنویسند. این مطالعات موردی را در سایت خود منتشر کنید.
  13. از اینفوگرافیک های معتبر در سایت خود استفاده کنید: اینفوگرافیک ها یکی از مواردی هستند که به سرعت در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند. درک اینفوگرافیک ها بسیار اسان است، چشم افراد را به خود جذب می کند و مفید و دی است.
  14. از پژوهش کلیدواژه ها استفاده کنید: کلیدواژه هایی که افراد از آن برای یافتن اقلام مورد نیاز خود استفاده می کنند را بیابید. سپس از این کلیدواژه ها برای بهبود سایت و محتوای آن استفاده کنید.
  15. از تاثیرگذاران بهره مند شوید: از تاثیرگذاران بخواهید یک پست مهمان در سایت شما بنویسند یا نظر خود را در مورد محصولات شما به اشتراک بگذارند.
  16. رقبای خود را در گوگل شناسایی کنید: باید بدانید رقبای شما در گوگل چه کارهایی را انجام می دهند، در چه مواردی ضعیف هستند و چه کارهایی را با قدرت تمام انجام می دهند.اگر رقبای خود را به درستی بشناسید قادر خواهید بود برند خود را متمایز سازید.
  17. خود را در گوگل جستجو کنید: باید بدانید در دنیای انلاین افراد چه چیزی در مورد شما می گویند. این بهترین روش برای به دست آوردن نظرات مثبت یا منفی در مورد محصولات یا خدمات شماست.
  18. به نظرات منفی پاسخ دهید: کامنت های منفی را هرگز پاک نکنید و آن را نادیده نگیرید. با صبر و حوصله به این دیدگاه ها پاسخ دهید و به مشکلات پیش آمده رسیدگی نمایید.
  19. در لیست محلی جایگاهی برای خود به دست آورید: اطمینان حاصل کنید که در لیست محلی اسمی از شما اورده شده است.
  20. استراتژی مناسبی داشته باشید: بهترین روش برای اینکه بتوانید از بازاریابی آنلاین به خوبی استفاده کنید این است که استراتژی مناسبی داشته باشید. این استراتژی باید با اهداف شرکت هماهنگ باشد. فعالیت های تصادفی که هیچ برنامه مرتبطی ندارند نمی توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.
  21. اطمینان حاصل کنید که در لیست محلی داده های مستمری دارید: آدرس، نام و شماره تلفن شرکت شما باید در همه موارد محلی دیده شود.
  22. تا جایی که می توانید با انجمن های زیادی ارتباط داشته باشید: انجمن های رسمی هر صنعت می تواند فرصت خوبی برای شرکت شما فراهم آورد. هر چقدر این انجمن ها حرفه ای تر باشد شرکت شما نیز حرفه ای تر به نظر خواهد رسید.
  23. از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید: هر نکته ای که در مورد بازاریابی آنلاین به کار بگیرید اگر بدون استفاده از گوگل آنالیتیکس باشد مزیتی برای شما در پی نخواهد داشت.
  24. ایکون رسانه های اجتماعی را به سایت خود اضافه کنید: کار اشتراک گذاری مطالب را برای خوانندگان خود اسان کنید. برای اینکار بهتر است آیکون این رسانه های اجتماعی را در همه صفحات سایت خود داشته باشید.
  25. برای کسب وکارتان از اکانت شخصی خود در رسانه های اجتماعی استفاده نکنید: سعی کنید تا جایی که می توانید اکانت شخصی خود را از اکانت شرکت جدا نگه دارید.
  26. رسانه های اجتماعی و محتوای وبلاگ را به صورت منظم به روزرسانی کنید: چیزی بدتر از این نیست که وبلاگ یا صفحه شما در رسانه های اجتماعی به طور منظم به روز نشود.  چنین شرایطی هیچ مزیتی برای شما نخواهد داشت.
  27. برای مشتریان خود بازاریابی کنید نه گوگل: علی رغم اهمیتی که بازاریابی آنلاین دارد در نهایت مجبور هستید این کارها را برای مشتریان خود انجام دهید. اگر فعالیت های شما برای سئو عالی باشد اما نتواند مشتری زیادی برای شرکت فراهم اورد باید به برنامه بازاریابی خود شک کنید.
  28. اطلاعات تماس خود را در همه صفحات سایت بگنجانید: هدف نهایی سایت تبدیل بازدید کننده به مشتری است. بنابراین سعی کنید تماس مشتری با خودتان را اسان تر کنید.
  29. سایت خود را موبایل دوست طراحی کنید: در دنیای آنلاین امروز بیشتر افراد از دستگاه های موبایلی خود برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که تجربه سایت را فراهم می آورید.
  30. از جای دیگر پستی را منتشر نکنید: بیشتر وبلاگ ها تلاش می کنند در اینترنت به دنبال مطالب منتشر شده بگردند و آن را دوباره در سایت خود منتشر نمایند. حتی اگر محتوای کپی منتشر می کنید باید بر روی آن زمان بگذارید و تلاش کنید محتوا را به شکل دیگری در بیاورید و ارزشی به آن بیفزایید.
  31. از برای سایت خود استفاده کنید: وردپرس یکی از بهترین CMS هایی است که وجود دارد. استفاده از آن اسان است و سئو دوست می باشد.
  32. اطمینان حاصل کنید که URL های شما تمیز هستند: حتما شما نیز با URL هایی مواجه شده اید که  رشته ای از اعداد و حروف طولانی هستند. شما اینکار را انجام ندهید. آدرس های خود را تمیز طراحی کنید و سعی کنید آن را به گونه ای بنویسید که به یادسپاریش اسان تر باشد.
  33. به دنبال URL های زیبا در رسانه های اجتماعی باشید: بهتر است آدرس رسانه های اجتماعی شما نیز ظاهر زیبایی داشته باشد تا کاربر به راحتی آن را به خاطر بسپارد.
  34. نویسندگی خود را در گوگل تایید کنید: این روزها گوگل به نویسندگانی که مطالب مفید و جذاب می نویسند پاداش می دهد. پس سعی کنید نویسندگی خود را در گوگل تایید کنید و اسم خود را پایین مطالبی که به انتشار می رسانید بگذارید. این موضوع به دیده شدن بیشتر و افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک می کند.
  35. برای مطبوعات مطلب بنویسید: مطالب خود را به مطبوعات بفرستید تا منتشر شوند.
  36. از قابلیت گفتگوی زنده به نفع خود استفاده کنید: گفتگوی زنده به شما اجازه می دهد با مشتریان خود ارتباط سریع تر و اسان تری داشته باشید.
  37. با سایر و مشارکت داشته باشید: زمانی که با سایر افراد همکاری می کنید و تبلیغ خود را با سایر برندها ترکیب می سازید برنده خواهید شد.
  38. نظرات مشتریان را به سایت خود اضافه کنید: هر چقدر تعداد مشتریان راضی از سایت شما بیشتر باشد افراد بیشتری به محصولات یا خدماتتان اطمینان خواهند کرد.
  39. از لینک بوکمارک کردن صفحه یا ارجاع به یک دوست در سایت خود استفاده کنید: اینکار نه تنها کار بازدید کنندگان را ساده تر می کند بلکه به اشتراک گذاری مطالب نیز کمک فراوانی خواهد کرد.
  40. از دوره های اموزشی خودکار استفاده کنید: ابتدا ایمیل بازدید کنندگان خود را جمع آوری کنید و سپس دوره های آموزشی متعدد را به بخش های مختلف تقسیم کنید و برای مخاطبان ارسال نمایید. اینکار به شما کمک می کند در طولانی مدت با مشتریان خود در ارتباط باشید.
  41. سعی کنید Call to action خود را در نزدیکی بالای صفحه نمایش قرار دهید: اینکار باعث می شود خواننده برای یافتن آن نیازی به اسکرول کردن نداشته باشد.
  42. یک مسابقه برگزار کنید: این روش بهترین گزینه برای جمع اوری اطلاعات تماس و ایجاد یک بازاریابی موثر است.
  43. از نام ای استفاده کنید که به یادسپردن آن اسان باشد: سعی کنید نام دامنه خود را کوتاه و ساده انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که این نام پیام برند شما را منعکس می سازد.
  44. از دامنه خود برای ایجاد آدرس ایمیل استفاده کنید: سعی کنید همیشه از جیمیل یا یاهو استفاده نکنید. شما به ایمیلی نیاز دارید که مرتبط با دامنه تان باشد.
  45. اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت شما حرفه ای است: معمولا کسب وکارها از ظاهر سایتشان مورد قضاوت قرار می گیرند.
  46. از شلوغی سایت خود بکاهید: مشتریان شما دوست دارند بر روی پیام سایت تمرکز کنند. پس سعی کنید از قرار دادن لینک ها و تصاویر زیاد در سایت اجتناب کنید.
  47. از تصاویر مناسب برای جلب توجه استفاده کنید: اگرچه در قسمت قبلی بیان کردیم که استفاده بیش از حد از تصاویر می تواند تجربه کاربری را خراب کند اما نمی توانید به طور کلی این گزینه را نادیده بگیرید. سعی کنید از تصاویر مناسب، جذاب و چشم نواز در سایت خود استفاده کنید.
  48. بخش سوالات پرتکرار را در سایت خود داشته باشید اما نام آن را تغییر دهید: افرادی که از سایت های مختلف بازدید می کنند معمولا بخش سوالات پرتکرار را نادیده می گیرند. سعی کنید این بخش را در سایت خود بگنجانید و نام آن را تغییر دهید.
  49. به نظرات مثبت پاسخ دهید: پاسخ های داده شده تنها به نظرات منفی محدود نمی شود. از افرادی که نظر مثبت دارند نیز تشکر کنید.
  50. همه پروفایل های خود در رسانه های اجتماعی را پر کنید: باید اطمینان حاصل کنید که پروفایل شما در رسانه های اجتماعی به طور کامل پر شده است وافراد را به سایت هدایت می کند.
  51. از شرکت بازاریابی آنلاین برای طراحی و اجرای استراتژی مناسب استفاده کنید: اگر نتوانستید تمامی این نکات را به کار ببندید بهتر است از یک شرکت متخصص کمک بگیرید.

منبع: marketingzen

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن