سئومقالات وب

۵۰ نوع لینکی که می توانید برای مقاصد سئو از آن ها استفاده کنید

در طول سال ها، لینک بیلدینگ  و استراتژی های مرتبط با آن رشد و تکامل زیادی داشته است.  دیگر آن روزها که از مزرعه لینک و تبادل لینک برای افزایش رتبه بندی استفاده می شد گذشته است. این روزها، لینک بیلدینگ به معنای کسب لینک از طریق محتوای با کیفیت و تکنیک هایی است که بتواند برای کاربران نیز مفید باشد.  هنوز هم لینک بیلدینگ یکی از موثرترین استراتژی ها برای افزایش دسترسی طبیعی به ان و دیده شدن است. با اینحال بیشتر برندها و بازاریابان هنوز هم در کاربرد موفق استراتژی های لینک بیلدینگ دچار چالش هستند.  در این مقاله قصد داریم ۵۰ نوع لینک را بیان کنیم که می توانید از آن ها برای مقاصد سئوی سایت خود بهره مند شوید. پس همراه وب ایده باشید.

چرا لینک بیلدینگ کار دشواری است؟

چندین دهه قبل، استفاده از استراتژی های لینک بیلدینگ کار آسانی بود.  شما با چندین شرکت ارائه دهنده مزرعه لینک تماس می گرفیتد یا  ده ها سایت برای خود ایجاد می کردید و  آن ها را به هم لینک می نمودید.  اما این روزها نمی توان از چنین روش هایی برای کسب رتبه در موتورهای جستجو استفاده کرد.  مشکل  در گذشته این بود که لینک بیلدینگ کار بسیار اسانی بود.  اگر این فرآیند هنوز هم ساده و اسان بود همه می توانستند اینکار را به راحتی انجام دهند و دیگر ی وجود نداشت. این روزها فرایند لینک بیلدینگ بسیار دشوارتر از قبل شده است اما به کمک ابزارهای مناسب و کسب دانش می توانید از تمام پتانسیل آن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هیچ روش اسانی برای ایجاد لینک وجود ندارد  و هر نوع لینکی نمی تواند برای کسب وکار شما مناسب باشد. اما  شما می توانید چندین استراتژی مناسب برای لینک بیلدینگ خود پیدا کنید. پس نا امید نشوید.

۵۰ نوع لینک و نحوه به دست آوردن آن ها:

 لینک های EDU:

با اینکه چنین لینک هایی ذاتا بسیار قدرتمند نیستند اما سایت های EDU  اتوریتی دامنه بالایی دارند و به همین خاطر  کسب لینک از این سایت ها می تواند بسیار ارزشمند باشد. برای کسب لینک های EDU، شما می توانید به دانشجویان اجازه دهید بنویسند و آن ها را تشویق کنید پست را با استادان و دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارند.  سعی کنید به دانشجویان بدهید.

 لینک های GOV:

همانند بیشتر  سایت های EDU،  سایت های GOV نیز  اتوریتی دامنه بالایی دارند. برای کسب چنین لینک هایی ببینید چگونه می توانید به افراد نظامی خدمات بدهید.

به عنوان مثال می توانید تخفیف بدهید، دوره آموزشی برگزار کنید یا از خدمات محلی استفاده کنید.

 لینک های ORG:

این لینک ها نیز همانند دو نوع لینک قبلی مفید هستند اما کسب این نوع لینک از سایر لینک ها راحت تر است. سعی کنید از یک برنامه خیرخواهانه حمایت کنید، خدمات و ات خود را به صورت رایگان برای بازه زمانی  خاصی ارائه نمایید یا در کارهای داوطلبانه شرکت کنید.

 لینک های تحریریه:

لینک های تحرریره زمانی که محتوای تعاملی و با کیفیت تولید می کنید به طور طبیعی قابل دسترسی هستند. سعی کنید برنامه بازاریابی محتوایی وسیع و گسترده ای داشته باشید تا بهترین نوع از این لینک را به دست آورید.

 لینک از رسانه ها یا انتشاراتی های سنتی:

بهترین روش برای کسب لینک از رسانه ها و مطبوعات همچون روزنامه، مجله، رادیو یا تلویزیون  ایجاد منبع یا مطالعه ای است که روزنامه نگاران را به اشتراک آن تحریک کند.  اگر بتوانید منبع یا مرجعی تولید کنید که خبرنگاران و روزنامه نگاران به آن استناد کنند قادر خواهید بود از چنین لینک هایی بهره ببرید.

 لینک های داخلی:

خوب همانطور که می دانید لینک های داخلی و ساخت آن ها بسیار ساده است. اگر از وردپرس استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم افزونه پست های مرتبط را حتما نصب کنید تا  بتوانید فرصت های لینک دهی بیشتری بر روی سایت خود بیابید.

 این مقاله را هم بخوانید: لینک بیلدینگ داخلی

 

 لینک از کسب وکارهای مکمل در صنعت یا نیچ خود:

کسب وکارهای مکمل دارای مخاطب هدف یکسانی هستند اما به طور مستقیم با شما رقابت نمی کنند. برای کسب چنین لینک هایی سعی کنید از پست مهمان استفاده کنید، مروری در مورد محصولات یا خدمات آن ها بنویسید  یا اینکه بازاریابی مشترک ایجاد نمایید.

 لینک از رقبا در صنعت خود:

اگر بتوانید رقبا را قانع کنید به شما لینک بدهند قادر خواهید بود از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.  مثلا می توانید تحقیق اصیل و ارزشمندی را ایجاد کنید که آن ها را تشویق به لینک دادن کند.

لینک پروفایل از  انجمن های موجود در صنعت و  نیچ شما:

ارزش این نوع لینک ها به مخاطبینی است که در آن حضور دارند. افرادی که در صنعت شما هستند ممکن است در چنین انجمن هایی عضو شوند. به دنبال انجمن های تخصصی و حرفه ای در صنعت خود بگردید و با آن ها تعامل داشته باشید. در ابتدا سعی کنید ارزشی را برای افراد ارائه کنید. در همان ابتدا به دنبال کسب لینک نباشید.

 لینک پروفایل رسانه های اجتماعی:

اگر در حال حاضر پروفایل رسانه های اجتماعی را برای کسب وکار خود ایجاد نکرده اید همین امروز دست به کار شوید.  اگرچه اینکار به نظر مرحله ساده ای می رسد اما بیشتر افراد آن را نادیده می گیرند. به دنبال ایجاد پروفایل در رسانه های اجتماعی زیر باشید:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • لینکداین
  • پینترست
  • Quora
  • Medium

لینک پست های رسانه اجتماعی:

شما باید در کانال های اجتماعی خود محتوای جدید را به اشتراک بگذارید. می توانید از ابزارهای موجود برای زمانبندی ارسال محتوا و کسب استفاده کنید. قرار دادن لینک در داخل این محتواها را فراموش نکنید.

حتما بخوانید: چگونه به کمک رسانه های اجتماعی لینک بیلدینگ کنیم؟

 

لینک از سایت ردیت:

این گزینه از لینک های رسانه اجتماعی جداست زیرا نیازمند رویکرد بسیار محتاطانه ای است. کاربران ردیت  دوست ندارند کسب محصول یا خدماتی را به آن ها بفروشد. پس باید در این رسانه اجتماعی محتاط عمل کنید.

 لینک از صفحه شرکت در لینکداین:

این گزینه نیز یکی از روش های ساده کسب لینک است اما بیشتر افراد آن را نادیده می گیرند.  اگر هنوز صفحه شرکت خود را ایجاد نکرده اید همین امروز دست به کار شوید و لینک سایت خود را بدان اضافه نمایید.

دایرکتوری های مرتبط و غیر اسپم کسب وکار:

سعی نکنید از دایرکتوری های بی ربط استفاده کنید. به دنبال دایرکتوری های معتبر در کسب وکار خود بگردید.

 لینک از دایرکتوری های محلی:

مثلا بینگ یکی از این دایرکتوری هاست. این ها برای فروشگاه های فیزیکی از اهمیت زیادی برخوردارند اما برندهای انلاین نیز می توانند از چنین لینک هایی استفاده کنند.

لینک از دایرکتوری های قالب( ایجاد قالب وردپرس):

اگر مهارت توسعه دهندگی دارید یا تیم تان می تواند چنین کاری انجام دهد قالب یا افزونه وردپرسی ایجاد کنید تا افراد دیگر در صنعت شما بتوانند از آن استفاده کنند. سعی کنید به کمک این روش لینک بگیرید.

لینک حاصل از کتاب های الکترونیکی:

خوب این گزینه نیز واضح است. یک کتاب الکترونیکی بنویسید و سپس لینکی به آن اضافه کنید. با اینحال نوشتن یک کتاب الکترونیکی خوب می تواند زمانبر باشد پس سعی کنید یک ویراستار و یک نویسنده استخدام کنید یا اینکه پست های وبلاگی را به یک کتاب تبدیل نمایید.

 لینک از سایت های خبری محلی:

این گزینه نیز شبیه کسب لینک از رسانه های ستنی است اما بیشتر بر روی موارد محلی تمرکز دارد.

 لینک وبلاگ نویسی مهمان:

وبلاگ های مرتبط در صنعت خود را بیابید یا از کسب وکارهای مکمل استفاده کنید. یک پست خوب برایشان بنویسید و از آن ها لینک بگیرید.

لینک های دسترسی دستی:

به دنبال لینک های شکسته باشید، با وبمستر سایت تماس بگیرید و مطمئن شوید که این ها ارزشمند هستند.

 لینک گوگل مای بیزینس:

سعی کنید لینک سایت خود را در این بخش اضافه نمایید. در بیشتر موارد افراد  قبل از بازدید سایت، این اطلاعات را بررسی می کنند.

 لینک با انکرتکست نام برند:

اگر احساس کردید جایی در مورد برند شما صحبت شده است از آن ها بخواهید به سایت شما لینک بدهند. هشدارهای گوگل را برای منشن برند فعال کنید و زمانی که فردی در مورد برندتان صحبت کرد با او تماس بگیرید و بخواهید به سایتتان لینک بدهد.

لینک هایی با انکرتکست کلمات کلیدی:

انکرتکست های مرتبط با برند خوب هستند اما استفاده از انکرتکست کلمات کلیدی را فراموش نکنید.  به صورت داخلی در سایت خود از این گزینه استفاده کنید.

 لینک ی انجام کارها:

تا به حال به موضوعی برخورده اید که مخاطبین سایت به دنبال یک راهنمای جامع و کامل در مورد آن باشند؟ اگر چنین است یک منبع کامل برای این موضوع بنویسید و آن را منتشر کنید.

افرادی که به دنبال این موضوع هستند به سایت شما می آیند و اگر آن را با ارزش ببینند با سایر افراد به اشتراک می گذارند.

 راهنمای منابع:

فهرستی از منابع یا ایده ها را که افراد موجود در صنعت شما به دنبالش هستند ایجاد کنید.

 لینک مرتبط با اینفوگرافیک ها:

شما می توانید اینفوگرافیک ها را بر پایه تحقیقات خود ایجاد کنید یا از آمارهای سایت دیگر استفاده نمایید.  می توانید از ابزارهای موجود برای ایجاد اینفوگرافیک بهره ببرید یا ان را برونسپاری کنید.

 لینک استناد به اینفوگرافیک:

مطمئن شوید آمارها و تحقیقاتی که انجام داده اید را برای سایر افراد هم ارسال می کنید. سایر سایت ها می توانند از این آمارها برای تهیه اینفوگرافیک استفاده کنند و به شما لینک بدهند.

 لینک از سایت های پرسش و پاسخ:

به سایت هایی همچون سایت Quora  یا سایت های ایرانی پرسش و پاسخ بروید و پاسخ های مفید به سوالات افراد بدهید.

نکته کلیدی در این شرایط، ارزشمند بودن محتواست.

لینک از ایمیل ها:

اگر فهرست خبرنامه الکترونیکی دارید از آن به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید برای کسب وکارهای مکمل خود نیز اسپانسر شوید و از ایمیل آن ها نیز بهره ببرید.

 لینک گرافیک:

اگر فردی از لوگوی شما استفاده کرد از افراد بخواهید به سایت شما لینک بدهند.

 لینک از فایل های ویدئویی:

همانطور که می دانید یوتیوب  دومین ی بزرگ در جهان است. پس مطمئن شوید ویدئوهای خود را به همراه لینک تعبیه شده و قابل کلیک در آن منتشر می کنید. می توانید به کمک گوشی هوشمند خود ویدئوی لایو در فیس بوک ارائه کنید و سپس آن را بر روی یوتیوب  آپلود نمایید.

 لینک از اسلایدشیر:

سخنرانی، کلاس آموزشی یا وبیناری ارزشمند داشته اید؟ محتوای آن را به صورت اسلاید درآورید و در سایت هایی همچون اسلایدشیر به اشتراک بگذارید.

لینک از مرورها:

از وبلاگ نویسان یا اینفلوئنسرهای موجود در صنعت خود بخواهید محصول یا خدمات شما را مورد استفاده قرار دهند و نظری در مورد آن بنویسند.

 لینک از سایت های :

سایت های ویکی زیادی همچون ویکی پدیا وجود دارد.  سایت ویکی مرتبط با صنعت خود پیدا کنید و در آن مشارکت داشته باشید . انتشار تحقیق مرتبط با صنعت بسیار مفید و با ارزش است.

 لینک های Dofollow:

اگر برایتان ممکن بود از لینک های فالوو استفاده کنید.اما لینک های نوفالو را فراموش نکنید.

 لینک نوفالو:

بیشتر اوقات کسب لینک های فالو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود اما لینک های نوفالو نیز بهتر از نداشتن لینک است پس این ها را فراموش نکنید.  لینک ها اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند توسط گوگل جریمه می شوند.

 از افرادی که می شناسید درخواست کنید:

از دوستان و همکاران خود بخواهید به شما لینک بدهند.  اگرچه درخواست کردن کار دشواری نیست اما بهتر است اینکار را به دقت انجام دهید.

 انجام مصاحبه:

از متخصصان موجود در صنعت خود بخواهید با شما در یک مصاحبه کاربردی و عملی مشارکت داشته باشند. مطمئن شوید  که لینکی را برای او ارسال می کنید تا بتواند این مصاحبه را در رسانه های اجتماعی اش به اشتراک بگذارد.

 خودتان مصاحبه کنید:

به دنبال پست رسانه های اجتماعی باشید و اگر توانستید اینبار خودتان در مصاحبه شرکت کنید و به سوالات افراد پاسخ دهید.

 لینک از پادکست ها:

در پادکست های موجود در صنعت خود شرکت کنید و از افراد بخواهید به سایت تان لینک بدهند.

 شرکت در پست های نقل قول یا جمع سپاری شده:

به اشتراک گذاشتن افکار در پست های نقل قولی ممکن است چند دقیقه زمان تان را بگیرد اما بر روی رسانه های اجتماعی بازتاب خوبی خواهد داشت.

نوشتن پست نقل قولی یا جمع سپاری:

پست جمع سپاری خودتان را بنویسید. مطمئن شوید که لینک نهایی را به همه آن هایی که در این کار مشارکت داشته اند ارسال می کنید و آن ها را در رسانه های اجتماعی تگ می کنید.

 لینک به اخبار:

زمانی که خبر یا ترند جدیدی در صنعت منتشر می شود آن را مدنظر قرار دهید و در موردش مطلب بنویسید.

 ایجاد یک ابزار:

شما می توانید  در صنعت خود یک ابزار مفید و کاربردی بنویسید و آن را به طور رایگان منتشر کنید و از این طریق لینکی به دست آورید.

ایجاد قالب:

اگر نمی توانید ابزاری ایجاد کنید یک قالب برای افراد صنعت خود ایجاد کنید و آن را به اشتراک بگذارید. مثلا می توانید قالب اینفوگرافیک یا قالب ایمیلی بسازید.

 لینک از وبینارها:

می توانید وبینار سایر شرکت ها را اسپانسری کنید یا وبینار خودتان را راه اندازی نمایید.

فقط مطمئن شوید که اسلایدهای این وبینار را بعدا در اسلایدشیر به اشتراک می گذارید.

 لینک به تحقیقات اصلی:

بهترین و ساده ترین کار آغاز نظرسنجی سالانه و انتشار نتایج آن است. می توانید برای کسب لینک اینفوگرافیک این نظرسنجی را منتشر کنید.

 لینک  به فرهنگ لغات:

می توانید کلمات و عبارات موجود در صنعت خود را بیابید و فرهنگ لغاتی از تعریف های موجود ایجاد نمایید. اگر این روش به درستی انجام شود می تواند لینک های خوبی را به خود جذب نماید.

 لینک به مطالعات موردی:

در ابتدا باید یک مطالعه موردی ایجاد کنید. سعی کنید با کسب وکارهای مکمل همکاری داشته باشید تا بتوانید بار کاری را تقسیم کنید یا اینکه اگر برایتان ممکن بود کار را برونسپاری نمایید.

استفاده از پروفایل لینک رقبا:

از ابزارهایی همچون MOZ یا Ahrefs استفاده کنید. ببینید رقبایتان از چه سایت هایی لینک گرفته اند. این سایت ها را اعتبارسنجی کنید و اگر احساس کردید سایت های خوبی هستند شما نیز از آن ها لینک بگیرید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. ممنون از مقاله بسیار عالی تون. من خودم روش پست مهمان رو از سایت تون خوندم و جواب گرفتم. به دیگران هم پیشنهاد میکنم اگه صاحب کسب و کار، استارت آپ و یا مسئولین مارکتینگ شرکت ها هستید، میتونین اخبار خدمات و محصولات شرکت تونو در قالب ارسال پست مهمان رایگان، با مراجعه به سایت کمپانیوز بطور کاملا رایگان میتونین مقاله تبلیغاتی تونو همراه با بک لینک قوی منتشر کنید. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن