سئومقالات وب

۵ نکته، ترفند و ابزار برای درک نیت کاربران

هر روز بیش از ۴ میلیارد جستجو از طریق انجام می شود. این افراد برای رفع های خود به سراغ موتورهای جستجو می آیند. کسب وکارهایی که بتوانند نیازهای جستجوکنندگان را  برطرف کنند موفق خواهند شد.  اما برای اینکه بتوانید نیاز فردی را پاسخ دهید باید بدانید که نیازشان چیست و چه می خواهند.  این نیاز تنها در مورد چیزی که شما ارائه می کنید نیست بلکه  در مورد راه حل هایی است که ات و خدمات شما برای مشتریان فراهم می کنند.  زمانی که به یک چیزی نیاز دارید را در نظر بگیرید. به  عنوان مثال فرض کنید که به یک تشک جدید نیاز دارید. اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ بیشتر افراد به سراغ اینترنت می روند تا  تحقیق کنند، یاد بگیرند و در نهایت به خرید بپردازند. برای اینکه بتوانید مشتریان را به برند خود جذب کنید، باید نیازها و درخواست هایشان را بشناسید. به عبارت ساده تر باید بدانید ان از جستجویی که انجام می دهند چه  نیتی دارند. بر اساس مطالعه فوراستار، ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو آغاز می شود.  اما مشتریان با کلمات کلیدی که شما در ذهن دارید ممکن است جستجوی خود را انجام ندهند. چیزی که اهمیت دارد نیت کاربران است. در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

 نیت کاربر چیست؟

نیت کاربر هدفی است که پشت کوئری های جستجو وجود دارد. زمانی که افراد بر روی سایت گوگل کلیک می کنند و به جستجو می پردازند هدف آن ها برطرف کردن نیازها و نگرانی هایشان است. همین موضوع باید در مورد کسب وکار شما نیز صدق کند. با اینکه بهترین تمرینات عمدتا بر روی بهینه سازی کلمات کلیدی تمرکز دارند اما حالا زمان آن فرا رسیده است که توجه افراد به نیت کاربران جلب شود.  معمولا افراد بدون دلیل وارد موتورهای جستجو نمی شوند. هر جستجوکننده ای نیتی در سر دارد. برای اینکه نیت کاربران را درک کنید باید بدانید کوئری های جستجو چگونه به آن مرتبط می شوند.

انواع کوئری های جستجو:

معمولا،قبل از اینکه مشتری خریدی را از برند انجام دهد شش الی هشت نقطه  لمسی نیاز خواهد داشت. این موضوع بدین معنی است که برند شما باید خود را برای تعامل با مخاطبان در هر مرحله ای از آماده سازد. در فرایند جستجو، انواع نیت کاربران به مرحله ای که فرد در آن قرار دارد بستگی خواهد داشت. سه نوع نیت وجود دارد که در ادامه آن ها را مرور خواهیم کرد:

  • : در این شرایط کاربر به دنبال یک موضوع خاص است
  • : در این شرایط کاربر به دنبال جستجو و جمع آوری اطلاعات است.
  • تراکنشی: در این حالت کاربر برای خرید آماده است.

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان نیت کاربر را درک کرد؟ ۵ نکته ای که در ادامه بیان می کنیم به شما کمک می کند نیت کاربران خود را تعیین کنید و درک بهتری از موقعیت برند خود داشته باشید.

  1. فراتر از کلمات کلیدی عمل کنید:

اگر به دنبال یک تشک جدید هستید، کوئری های شما در موتورهای جستجو بر روی مشکلی که می خواهید حل کنید تمرکز خواهد داشت.  شاید به دنبال بهترین تشک برای کمردرد یا بهترین تشک برای کودکان بگردید. این کوئری ها نشان دهنده نیت کاربران است.  به خاطر داشته باشید که افراد در مورد کلیدواژه های خاصی که به کار می برند فکر نمی کنند. برخی از اوقات آن ها حتی به دنبال کلیدواژه ها هم نیستند. اغلب مشتریان سوالات خود را جستجو می کنند. سوال آن ها هر چه که باشد به دنبال چیزی هستند که می خواهند. برند شما نیز باید به همین شیوه فکر کند. اگر نتوانستید نیت کاربران را در مورد کلیدواژه هایی که بهینه سازی را برای آن انجام می دهید شناسایی کنید، پس باید بدانید که کار خود را به صورت اشتباه انجام داده اید. اگر به جای نیت و نیازهای کاربران، سایت خود را برای کلیدواژه ها بهینه سازی کردید باز هم در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید.  بر اساس گزارش Hubspot در سال ۲۰۱۶،  حدود ۶۵ درصد از بازاریابان بیان کردند که  تولید ترافیک و سرنخ یکی از مهم ترین چالش های آن هاست. با تمرکز بر روی نیت کاربران، می توانید این چالش ها را کمتر کنید و نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید.

  1. چرخه خرید را مدنظر داشته باشید:

افراد در مراحل اولیه چرخه خرید  نیت متفاوتی نسبت به مراحل آخر دارند. شما باید بدانید مشتری در هر مرحله چه نیتی دارد  و خود را با نیازهایشان منطبق و سازگار سازید. در ابتدای چرخه خرید، کاربران معمولا  جستجوی گسترده ای خواهند داشت و  کوئری هایشان اطلاعاتی است.  اینجا همان جایی است که جستجوی موضوع و جمع آوری اطلاعات به طور گسترده انجام می شود.۸۱ درصد از  افراد قبل از اینکه خرید بزرگی را انجام دهند، تحقیقی را در دنیای آنلاین انجام می دهند.  زمانی که افراد به پایین حرکت می کنند، جستجوهایشان خاص تر می شود  و کوئری های تراکنشی خواهند داشت. در این مرحله افراد برای خرید آماده هستند. اگر در طول مرحله اطلاعاتی برند شما را یافته باشند و شما نیز چیزی که آنها به دنبالش هستند را داشته باشید می توانید به ایجاد فرآیند خرید امیدوار باشید.

  1. کوئری ها را شناسایی کنید:

خوب حالا که می دانید مشتریان چگونه جستجوهای خود را انجام می دهند بهتر است نگاه دقیق تری به چیزی که جستجو می کنند داشته باشید. اولین مرحله برای درک این موضوع استفاده از گوگل است. خود را جای مشتریانتان قرار دهید و کوئری های مرتبط را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. نتیجه هر جستجو را مورد بررسی قرار دهید. محتوایی که وجود دارد را بخوانید و ببینید چه محتوایی بهترین عملکرد را داشته است. معمولا موقعیت های برتر ۳۴٫۴ درصد نرخ کلیک بالایی دارند. نتایج برتر  به شما خواهند گفت که افراد به دنبال چه چیزی هستند  و همین امر به بهبود استراتژی کمک خواهد کرد.اگر نمی دانید چه نوع کوئری را در موتورهای جستجو تایپ کنید بهتر است سری به گوگل آنالیتیکس سایت خود بزنید. به ترافیک طبیعی نگاه کنید تا بفهمید افراد از چه واژه هایی در جستجوهای خود استفاده می کنند.

  1. مشتریان خود را درک کنید:

کوئری ها به تنهایی نمی تواند شما را به چیزی که مشتریان می خواهند برساند. اما درک افراد در سطح عمیق تر( نیازها، عادت ها و اولویت ها) می تواند شما را در این مسیر یاری کند. اینده سئو درک و بازاریابی مخاطبان خاص و تعریف شده از طریق موتورهای جستجو خواهد بود. برای اینکه برای مخاطبان خود جذاب باشید باید چیزی که می خواهند را درک کنید. باید  نیازهای مخاطبان را بشناسید و ببینید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. تا جایی که می توانید تحقیقات زیادی روی مخاطبان خود انجام دهید. پرسوناهای خریداران را بر اساس شخصیت افراد و نیازهایشان ایجاد کنید. سئو در مورد تجربه کاربری و نمایش اطلاعاتی است که نیاز دارند.  ما اغلب فراموش می کنیم بازدید کننده اصلی مان چه کسی است. مخاطب اصلی ما گوگل نیست بلکه کاربرانی است که به دنبال رفع نیازهای خود هستند. آن ها را خوشحال کنید.

  1. به طور مستقیم از مشتریان خود سوال کنید:

اگر نیت کاربران را نمی دانید می توانید از خودشان سوال کنید.   از آن ها بپرسید چه می خواهند و نیازهایشان چه چیزی است.  از نظرسنجی ها، رای گیری، ی اجتماعی برای پرسیدن سوال های خود استفاده کنید.  این نتایج، بینش ارزشمندی در مورد مشتریان و نیازهایشان در اختیار شما قرار خواهد داد.  هیچ جادویی در مورد قرار دادن سایت در نتایج برتر وجود ندارد.  شما باید سخت کار کنید و بهترین تمرینات را دنبال نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن