بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵ روش برای ایجاد بازاریابی دهان به دهان در کسب وکارهای کوچک

معمولا انسان ها برای تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهند بروند، کاری که می خواهند انجام دهند و چیزی که می خواهند بخرند به شبکه خود تکیه می کنند. ۹۲ درصد از ان به ارجاعاتی که از افراد اشنا دریافت می کنند دارند و ۷۷ درصد از آن ها به احتمال زیاد محصولات جدید را زمانی می خرند که دوستان و اعضای خانواده شان از آن استفاده کرده باشند. بر اساس گفته متخصصان، ۱۰ برابر بیشتر از سنتی موثر و کارساز است. شاید فکر کنید ایجاد بازاریابی دهان به دهان ساده است اما واقعیت چنین نیست. ایجاد پیام های مناسبی که به صورت ویروسی در میان افراد توسعه یابد کار چندان اسانی نیست  و فرمول واضح و یکسانی برای انجام اینکار وجود ندارد. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان مشتریان را به حامیان تبدیل کرد؟  چگونه می توان مکالماتی را ایجاد کرد که افراد بخواهند آن را در میان شبکه خود به اشتراک بگذارند؟ با وب همراه شوید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

  1. نیازها و انتظارات مشتریان خود را شناسایی کنید:

کسب وکارها باید بر روی ایجاد خدمات مشتریان تمرکز کنند تا بتوانند مشتریان خود را به طرفدارانی تبدیل نمایند که قادرند در مورد برند صحبت کنند و پیام های آن را انتقال دهند. اما به خاطر داشته باشید که انجام اینکار فراتر از داشتن خدمات عالی برای مشتریان است. بازاریابی دهان به دهان زمانی تحریک می شود که انتظارات مشتریان براورده شود و چیزی فراتر از آن در اختیارشان قرار گیرد.  به همین خاطر شما باید مشتریان خود را به کمک برطرف کردن نیازها و انتظاراتشان خشنود نگه دارید. باید به خاطر داشته باشید که  منظور ما دادن هدیه یا ایتم های اتی نیست بلکه منظورمان نحوه رفتار  و تعامل با افرادی است که می توانند رشد کسب وکار شما را سرعت ببخشند.

  1. فاکتور عالی ایجاد کنید:

تمامی کسب وکارهای موفق به نظر یک لبه دارند. آن ها روشی را برای متمایز کردن خود پیدا کرده اند و می دانند چگونه تحسین افراد را بر انگیزند. ارائه محصولات و خدمات با کیفیت کافی نیست. شما باید مشتریان خود را شگفت زده کنید. با به کار بردن فاکتورهای عالی و شگفت انگیز می توانید به این موضوع دست پیدا کنید. تجربه رضایتمند مشتری را به یک تجربه به یاد ماندنی و خاص تبدیل کنید.

  1. قرار دادن نظرات را برای مشتریان خود ساده تر کنید:

زمانی که کمپین دهان به دهان را اجرا می کنید بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فرایند ارتباط افراد با برند را دشوار سازید. به همین خاطر باید مطمئن شوید افراد به راحتی نظرات و پیشنهادات خود را در اختیار شما قرار می دهند. اطمینان حاصل نمایید که قسمت نظرات را در صفحه فیس بوک خود فعال کرده اید. اینکار را به صورت دستی انجام دهید. همین طور باید گوگل مای بیزینس خود را تنظیم کنید. به مشتریان خود اجازه دهید به طور مستقیم بازخوردهای خود را در صفحات سایت با شما به اشتراک بگذارند. می توانید از این نظرات به نفع خود استفاده کنید.

  1. برای بازاریابی دهان به دهان اهدافی تنظیم کنید:

همانند سایر استراتژی های بازاریابی، اهداف در این نوع بازاریابی نیز حرف اول را می زند. به افراد دلیلی برای صحبت کردن در مورد محصولات و خدمات خود بدهید. باید در بازاریابی خود اهداف خاص و قابل اندازه گیری داشته باشید. به عنوان مثال: ما می خواهیم از طریق ارجاعات مشتریان در هر ماه، X تعداد از مشتریان جدید را داشته باشیم.

هر هدفی باید زمان محدود و روش دقیقی برای دستیابی داشته باشد.

  1. کسب وکار خود را از طریق روابط عمومی ترویج کنید:

روابط عمومی روشی است که به کسب وکارها کمک می کند در نگاه عموم افراد قرار بگیرند.  به عنوان یک ، روابطی را با روزنامه نگاران محلی ، روزنامه ها، ایستگاه های رادیویی و تاثیرگذاران آنلاین در حوزه کاری خود برقرار کنید.آن ها را در مورد آخرین توسعه ها و برنامه های خود در آینده باخبر سازید. در رسانه های محلی یک موضوع واقعی ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که ایجاد بازاریابی دهان به دهان کار ساده ای نیست اما با کمی برنامه ریزی استراتژیک می توانید این نوع بازاریابی را در جوامع محلی خود ایجاد کنید.  از تفکر خلاقانه واهمه نداشته باشید شما می توانید با خلاقیت، با وجود بودجه اندک نیز به موارد بسیاری دست پیدا کنید. بازاریابی دهان به دهان قوی ترین فرم از  تبلیغات برای است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن