بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۴ نکته برای موفقیت بازاریابی موبایلی در سال ۲۰۱۷

ان آنلاین امروزی بیشتر از قبل برای انجام وظایف و تمایلات خویش از دستگاه های موبایلی استفاده می کنند. ان علاوه بر لپ تاپ های خود، از گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.   همانطور که می دانید  کاربرد موبایل و دستگاه های موبایلی از دسکتاپ پیشی گرفته است. به همین خاطر بازاریابی موبایلی دیگر به عنوان یک گزینه محسوب نمی شود. امروزه بازاریابان باید بتوانند ارتباط خوب و سازنده ای با کاربران موبایلی داشته باشند و این یک ضرورت است. اگر می خواهید در سال ۲۰۱۷،  موفقیت بیشتری در حوزه بازاریابی موبایلی به دست آورید نکات و ترفندهای زیر را مدنظر داشته باشید.

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل دوست است:

بازاریابان به خوبی می دانند که مشتریان دوست ندارند برای خرید خود راه طولانی و دشواری را طی کنند.  تغییرات زیادی نیز در حوزه سئو رخ داده است و همین امر شرکت ها را ملزم می کند بر روی سایت خود تغییراتی انجام دهند و آن را واکنشگرا نمایند. بازاریابانی که نتواسته اند خود را با این تغییر همگام سازند به موفقیت زیادی دست نخواهند یافت. این در حالیست که سایت های بهینه شده برای موبایل و دستگاه های موبایلی می توانند رتبه بهتری در نتایج موتورهای کسب کنند. ایجاد یک تجربه موبایل دوست که بتواند فرایند خرید مشتریان را تسهیل کند، می تواند تفاوت های زیادی ایجاد نماید.  کاربران موبایلی صبر و حوصله کمتری نسبت به کاربران دسکتاپی دارند.  صفحاتی که سرعت بارگذاری کمتری دارند، پایین تری خواهند داشت. به عنوان مثال اگر کاربر مجبور است برای خرید در سایت شما لاگین کند از اکانت اجتماعی آن ها برای اینکار استفاده کنید. اینکار به کاربران کمک می کند موانع کمتری برای خرید داشته باشند و زمان خود را صرف ثبت نام و پر کردن فرم های اضافی ننمایند. هدف شما از ایجاد سایت موبایل دوست باید این باشد که مشتریان بیشتری را در کمترین زمان به دست آورید و به آن ها اجازه خرید دهید.

  1. و کوپن را فراموش نکنید:

خریداران آنلاین امروزی، دوست دارند از کوپن و تخفیف برخوردار شوند.  مطالعه و نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد ۹۶ درصد از شرکت کنندگان دوست دارند از کوپن در خریدهای خود استفاده کنند.  چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که نرخ  بازخرید از طریق کوپن های موبایلی ده برابر بیشتر از سایر کوپن هاست. شما می توانید با اضافه کردن کدهای کوپن به سایت خود، ان موبایلی را به خرید تشویق کنید و درآمدتان را بیشتر نمایید.  مشتریان را با کمک ایمیل یا سایر راه های ارتباطی از آخرین تخفیف ها آگاه سازید.

۳٫پرداخت از طریق موبایل را فعال کنید:

یکی از مواردی که کسب وکارها باید مدنظر داشته باشند این است که افراد ترجیح می دهند تراکنش و پرداخت راحت تری داشته باشند. به همین خاطر، برندهای بزرگ از این فرصت استفاده می کنند و  فرایندهای خود را به گونه ای تغییر می دهند که کاربران تجربه خوبی داشته باشند. کسب وکارهایی که دوست دارند امسال پیشرفت خوبی در کارشان داشته باشند، باید این موضوع را مدنظر قرار دهند. خدمات خود را تنظیم کنید تا بتوانید پرداخت از طریق دستگاه های موبایلی را نیز فعال سازید. همه مشتریان به خرید از طریق موبایل اعتماد ندارند. به همین خاطر داشتن یک پرداخت امن برای آن ها بسیار مهم است. از پلتفرم پرداخت امن استفاده کنید که به کسب وکار شما اجازه می دهد پرداخت موبایلی را در سایت خود بگنجانید و در عین حال رضایت مشتریان و امن بودن فرآیند را تضمین می کند.

  1. از شبکه های اجتماعی موبایلی نیز استفاده کنید:

با محبوبیت روز افزون اپلیکیشن های اجتماعی که تنها بر روی موبایل کار می کنند، ورود به این حوزه می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب وکار داشته باشد. حضور در اپلیکیشن های اجتماعی همچون اینستاگرام و چت نه تنها  یک استراتژی بازاریابی موثر و مفید محسوب می شود بلکه یک ضرورت است.  از آنجایی که اپلیکیشن های زیادی وارد بازار می شوند برندها باید اطمینان حاصل کنند که حضور پر ی در آن دارند و از مخاطبان خود حمایت می کنند.  سعی کنید تنها بر روی یک پلتفرم اکتفا نکنید.  پیامی که باید مدنظر داشته باشید این است که اتخاذ یک استراتژی بازاریابی اجتماعی cross-platform باید اولین  اولویت هر برندی باشد. بازاریابان باید کار خود را با انتشار و توسعه پیام های برند در سرتاسر کانال ها آغاز کنند.  برای دستیابی به این هدف، افراد باید درک صحیحی از تفاوت های اپلیکیشن ها داشته باشند و بدانند مخاطبان هر پلتفرم چه تفاوتی با هم دارند. این موضوع بدین معنی است که برندها نمی توانند محتوای یکسانی برای همه پلتفرم ها تولید کنند. محتوایی که برای یک پلتفرم مناسب است ممکن است برای پلتفرم دیگر مفید نباشد.  به عنوان مثال یک بیلبورد تبلیغاتی را در نظر بگیرید. چیزی که به عنوان تبلیغ در بزرگراه به کار می رود و می تواند موثر باشد به هیچ عنوان در تلویزیون مفید نخواهد بود. در این میان، پلتفرم های دیجیتال، مزایا و خاص خود را دارند. بازاریابان از هر پلتفرمی که استفاده می کنند باید مشتریان را  در محتوای موجود درگیر کنند  و بتوانند پیام واحدی را در همه پلتفرم ها عرضه نمایند.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن