مقالات وبوردپرس

۴ جنبه مهم هاست وردپرس چیست؟

وردپرس ۳۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و یکی از پلتفرم های محب برای بیشتر ی کوچک و بزرگ محسوب می شود. کاربرد اسان و هزینه اندک نگهداری آن باعث شده است افراد زیادی به سمت این جذب شوند. واقعیت این است که وردپرس در بیشتر موارد قابلیت های ارزشمند و البته رایگانی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.  معمولا پیدا کردن هاست ارزان وردپرس برای سایت، کار دشواری نیست اما شما باید به دنبال شرکت قابل اعتمادی برای میزبانی سایت وردپرسی خود باشید. صرف نظر از هزینه ها، انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست باید به دقت انجام شود و جنبه های مختلفی از آن مورد بررسی قرار گیرد.  همانطور که می دانید انتخاب و خرید هاست وردپرس یکی از کارهای اساسی و بنیادی برای راه اندازی سایت موفق است و شما باید این مرحله را به درستی انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید. به خاطر داشته باشید که این روزها دنیای هاستینگ از شرکت های مختلفی پر شده که ادعا می کنند بهترین کیفیت را با کمترین قیمت ارائه می کنند اما واقعیت چنین نیست.  یافتن شرکتی  همچون وب ایده که هاست وردپرس با کیفیت ارائه می کند به شما کمک می کند سایت بهینه و با عملکرد خوبی داشته باشید.  اگر بتوانید سئوی بهینه ای داشته باشید و محتوای خود را در موتورهای جستجویی همچون گوگل نشان دهید قادر خواهید بود سرنخ های بیشتری کسب کنید و فروش خود را بیشتر کنید. انتخاب هاست مناسب نیز تاثیر بسزایی در سئوی سایت خواهد داشت. در این مقاله همراه ما باشید تا جنبه های مهم هاست وردپرس را با هم مرور کنیم.

بالای صفحات:

ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند. در این شرایط قطعا هیچ کسی دوست ندارد برای مشاهده یک صفحه از سایت منتظر بماند. معمولا کاربرانی که با سایت های کند روبرو می شوند آن را ترک می کنند و به سراغ سایت رقیب می روند. به همین خاطر اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد کاربران آن را ترک خواهند کرد. در نتیجه بونس ریت سایت بالا می رود و همین امر باعث می شود به تدریج رتبه شما در موتورهای جستجو افت نماید. افت سرعت سایت به کاهش بازدیدکننده و کاهش فروش منجر می شود. خوب حالا سوال اینجاست که هاست چگونه می تواند بر روی سرعت بارگذاری سایت اثر داشته باشد؟ زمانی که سایتی را گشت و گذار می کنید، به های ریموتی که در هاست قرار گرفته دسترسی می یابید. سرعت رایانه ریموت  و دسترسی به صفحات مدنظر را مشخص می کند.به همین خاطر هاست می تواند نقش مهمی در تسهیل این فرایند داشته باشید. اگر سایت مبتنی بر مدیریت محتوا دارید،  به دست اوردن محتوای مدنظر ممکن است به بررسی پایگاه داده های مختلفی  داشته باشد.  در چنی سناریوهایی پلتفرمی همچون وردپرس برای نشان دادن تنها یک صفحه بیش از ۱۵۰ کوئری دریافت خواهد کرد. بنابراین هاست  می تواند با سرعت بارگذاری سایت شما ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داشته باشد.

 امنیت:

اگر هاست شما برای سایت های وردپرسی بهینه سازی نشده باشد، ممکن است در معرض بدافزارها قرار داشته باشید، هک شوید یا اینکه  به خاطر حملات DoS، DDoS سرعت سایت تان پایین بیاید.بله شما هم همانند سایر وبمسترها حتما از افزونه های امنیتی در سایت استفاده می کنید اما این افزونه ها می تواند سرعت بارگذاری سایت را کند نماید. در چنین شرایطی به هاستی نیاز دارید که بتواند سطح بالایی از امنیت را برایتان فراهم آورد و در ارائه بهترین گزینه های امنیتی متخصص باشد بدون اینکه دچار مشکل گردد.  علاوه بر این باید مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده هاست سایت شما را برای بدافزارها مانیتور می کند. هرگز از هاستی که امنیت را نادیده می گیرد استفاده نکنید.

 در دسترس بودن همیشگی:

بعد از اینکه هاست وردپرسی خود را ایجاد کردید باید مطمئن شوید که ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به درستی کار می کند. اگرچه اپتایم ۱۰۰ درصد ممکن نیست اما آپتایم ۹۹٫۹۴ درصد می تواند برای سایت شما کافی باشد. به خاطر داشته باشید که داون تایم زیاد اعتماد افراد را از شرکت شما می گیرد و باعث افت رتبه بندی سئوی سایت می شود. در نهایت نتیجه ای که می گیرید از دست دادن ان، فروش و درامدتان است.

 خدمات رسانی قابل اعتماد به مشتریان:

اگر مشکلی با سایت وردپرسی خود داشته باشید هاست چگونه می تواند چنین مشکلاتی را برطرف نماید؟ سطح پشتیبانی از مشتریان یکی از نکات مهمی است که به هنگام انتخاب هاست باید مدنظر داشته باشید. سعی کنید از شرکت هایی استفاده نمایید که در حوزه وردپرس تخصص کافی دارند و می توانند پشتیبانی خوبی برایتان ایجاد نمایند.

مطمئن شوید که نظرات مشتریان را در مورد هاست وردپرس مطالعه می کنید و سایت آن ها را مورد بررسی قرار می دهید. اگر در مورد موضوعی مطمئن نبودید با شرکت تماس بگیرید و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

 نتیجه گیری:

خوب قبل از اینکه هاست وردپرس مدنظر خود را انتخاب کنید باید توصیه های بالا را مدنظر داشته باشید و ببینید  شرکت ارائه دهنده حداقل نیازمندی ها را رعایت می کند یا خیر:

  • ارائه PHP نسخه ۷٫۲ یا بالاتر
  • MySQL نسخه ۵٫۶ یا بالاتر. پایگاه داده MariaDB نسخه ۱۰٫۰ یا بالاتر
  • پشتیبانی از

 

با اینکه وردپرس و استفاده از آن رایگان است، به راحتی سفارشی سازی می شود و کاربرد ساده و اسانی دارد اما نباید فراموش کنید که بهره وری و کارایی آن به هاستی که انتخاب می کنید بستگی خواهد داشت. به همین خاطر باید از شرکت معتبری همچون وب ایده کمک بگیرید. اگر سوالی داشتید با شرکت تماس بگیرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن