سئومقالات وب

شخصی سازی و رتبه بندی در موتورهای جستجو

سال ها قبل، همه افراد نتایج یکسانی را از جستجوی یک متن به دست می آوردند. اما امروزه هیچ کس نتایج یکسانی را نه در گوگل و نه در ،مشاهده نخواهد کرد. هر کسی به درجه ای ، تجربه شخصی خود را خواهد داشت. البته هنوز هم موارد یکسانی دیده می شوند. همه افراد نتایج کاملا متفاوتی را مشاهده نمی کنند. در عوض، هر کسی می تواند یک لیست عمومی را مشاهده کند.

عنصر Pc : کشور

یکی از راحت ترین فاکتورهای رتبه بندی شخصی سازی برای درک این است که معمولا افراد نتایج مرتبط با کشور خود را مشاهده می کنند. به عنوان مثال فردی که در کشور آمریکا به دنبال کلمه فوتبال می گردد، نتایج فوتبالی کشور خود را دریافت خواهد کرد و فردی که در ایران به دنبال این کلمه باشد، نتایج داخل کشور را می بیند مگر اینکه در جستجوی خود نام کشور دیگری را ذکر کرده باشد. اگر محتوای سایت شما مربوط به کشور خودتان نباشد، شانس کمتری برای دیده شدن خواهید داشت. اگر فکر می کنید باید محتوای مرتبطی داشته باشید باید بر روی سئوی بین المللی کار کنید.

عنصر Pl : محلی

موتورهای جستجو شخصی سازی را تنها در سطح کشوری متوقف نمی کنند. آنها نتایج موجود را با و ناحیه مورد نظر نیز تطبیق می دهند.همانطور که در بخش شخصی سازی کشوری گفتیم، اگر می خواهید سایت شما در موتورهای جستجو با نتایج مرتبط با شهر یا ناحیه خاص دیده شود باید مطمئن شوید که محتوای سایتتان مربوط به آن شهر است.

عنصر Ph : تاریخ شخصی

معمولا موتورهای جستجو به سابقه فرد برای جستجو و بازدید از سایت های مختلف اهمیت می دهد. زمانی که در فیس بوک و توییتر مطلبی را لایک می کنید در جستجوهای بعدی از آن استفاده می شود. این نوع تاریخ شخصی به روشهای مختلفی استفاده می شود. بر خلاف شخصی سازی کشور و شهر، روش اسانی برای تلاش و ایجاد محتوای مرتبط در این مورد وجود ندارد. در عوض، موتورهای جستجو اهمیت را بر روی وفاداری به برند قرار می دهند. زمانی که یک کاربر بر روی نتایج جستجوی عادی کلیک می کند، باید تجربه خی برایشان ایجاد کرده باشید تا دوباره به سایتتان سر بزنند. در طول زمان، آنها من است در نتایج جستجوی خود به دنبال برند محبوبشان بگردند و بر روی آن کلیک کنند. این رفتار باعث می شود موتورهای جستجو سایت شما را به صورت مکرر به کاربر مورد نظر نشان دهند. اگر این افراد پا را فراتر بگذارند و سایت شما را در توییتر یا لایک کنند، مزایای بیشتری نصیبتان خواهد شد.

عنصر Ps:

این فاکتور یکی از جدیدترین مواردی است که می تواند بر روی نتایج جستجو اثر بگذارد. ارتباطات اجتماعی یک فرد می تواند چیزهایی که در گوگل یا بینگ می بیند را تحت تاثیر قرار دهد. این روابط بسیار مهم هستند زیرا موتورهای جستجو اینگونه روابط اجتماعی را به عنوان مشاوران شخصی سازی شده کاربر می بینند. در دنیای معمولی، شما ممکن است به یک دوست اعتماد کنید و از او در مورد رستوران یا باغداری سوالاتی را بپرسید. در دنیای امروز، زمانی که جستجویی انجام می دهید، موتورهای جستجو تلاش می کنند سناریوی آفلاینی که ذکر کردیم را شبیه سازی کنند. بناین اگر کاربری به یک دوست وصل شده باشد و آن دوست از رستورانی دیدن کرده باشد یا مقاله ای را در مورد رشد گوجه فی به گذاشته باشد، آن مقاله در رتبه بالاتری به کاربر نشان خواهد شد. اگر فردی بتواند شما را فالوو کند یا به اسانی محتوایتان را به اشتراک بگذارد، این کمک ها باعث می شود سایت شما در حلقه ای از اعتماد قرار بگیرد و رتبه آن افزایش یابد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن