سئومقالات وب

معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو

بزرگترین فاکتور در گروه سئوی داخلی یا همان on Page جدول تنای فاکتورهای موفقیت سئو، معماری سایت است. داشتن یک معماری صحیح و مناسب به شما کمک می کند سئوی خوب و موفقی داشته باشید در حالیکه معماری اشتباه می تواند همه چیز را به طور کلی خراب کند.

عنصر Ac : قابل بودن سایت

، صفحات سایت های مختلف را با سرعت باور نکردنی می خزند. آنها چندین کپی از صفحات سایت شما تهیه می کنند که در چیزی به نام ایندکس ذخیره می شود. ایندکس شبیه یک کتاب بزرگ از وب سایت هاست. زمانی که ی جستجویی را انجام می دهد، موتورهای جستجو این کتاب بزرگ را ورق می زنند و تمامی صفحات مرتبط با جستجوی شما را پیدا می کنند. سپس آنهایی که ارتباط بیشتری با موضوع شما دارد را در رتبه های نخست به نمایش می گذارند. برای اینکه سایت شما نیز در نتایج جستجو پیدا شود باید در این کتاب بزرگ حضور داشته باشید. برای قرار گرفتن در این کتاب، باید عمل خزیدن روی سایت انجام شود. بیشتر سایت ها به طور کلی دارای مشکلات مرتبط با خزیدن نیستند اما مواردی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکل شود. به عنوان مثال، جاوا اسکریپت و فلش می تواند ها را پنهان کند. مخفی کردن لینک یا پیوند آن صفحه ها از موتورهای جستجو باعث می شود کلمات از دید موتورهای جستجو مخفی بمانند. هر سایت یک اعتبار خزش خاص خود را دریافت می کند. بر اساس قابل اعتماد بودن و اتوریتی سایت، مقدار زمان یا صفحات خاصی در طول روز توسط خزنده های موتور های جستجو بررسی می شوند. سایت های بزرگ باید به دنبال بهبود خزش سایت خود باشند تا مطمئن شوند صفحات مناسبی خزیده می شود. استفاده از فایل robots.txt، ساختار لینک های داخلی و استفاده از پارامترهای URL خاص برای خزیده نشدن توسط موتورهای جستجو می تواند کارایی خزش سایت را بهبود ببخشد. با اینحال، در بیشتر موارد می توان به اسانی از بروز مشکلات مرتبط با خزیدن جلوگیری کرد. همچنین استفاده از نقشه سایت HTML و XML می تواند مفید باشد.به یاد داشته باشید که طراحی پسند هماند طراحی انسان پسند است.

عنصر Ad : تکراری/ متعارف

برخی از اوقات این کتاب بزرگ( ایندکس های جستجو) شلوغ می شوند. یک موتور جستجو با ورق زدن این کتاب بزرگ ممکن است با محتواهایی مواجه شود که به طور مجازی شبیه یکدیگر هستند. در این شرایط پیدا کردن محتوای مناسب و مرتبط با جستجو کمی دشوار می شود. این موضوع اصلا خوب نیست. این شرایط زمانی بدتر می شود که یک فرد به نسخه های متعددی از یک صفحه لینک دهد. این لینک ها که نشانگر اعتماد و اتوریتی اند، به طور ناگهانی در میان این نسخه ها ی متفاوت تقسیم می شوند. نتیجه آن درک تحریف شده از ارزش سایت است. به همین خاطر نیز متعارف بودن بسیار مهم است. شما باید تنها یک نسخه از صفحه خود را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید.

روش های متعددی برای ایجاد نسخه های تکراری از یک صفحه وجود دارد. یک سایت ممکن است نسخه WWW و بدون WWW   داشته باشد. یک سایت ممکن است به موتورهای جستجو اجازه ایندکس کردن تمامی این صفحات را بدهد. از آنجایی که روش های زیادی برای ایجاد URL های تکراری وجود دارد، روش های زیادی هم برای مقابله با آن موجود است. استفاده صحیح از ریدایرکت ۳۰۱ ، استفاده از تگ rel=canonical، مدیریت پارامترهای URL و استراتژی در صفحه بندی موثر می تواند در اجرای یک سایت معتبر به شما کمک کند.

عنصر Am : موبایل دوست بودن

بیشتر جستجوهای انجام شده در گوگل از طریق دستگاه های موبایلی انجام می شود. به همین خاطر جای تعجب نیست که گوگل ارزش زیادی برای سایت هایی قائل است که موبایل دوست هستند. این سایت ها معمولا رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت. موتور جستجوی بینگ نیز همین کار را انجام می دهد. بنابراین باید سایت خود را موبایل دوست طراحی کنید. اگر بتوانید بازدید کنندگان موبایلی خود را راضی نگه دارید، قادر خواهید بود موفقیت خود را افزایش دهید. علاوه بر این، اگر اپلیکیشنی برای سایت خود دارید، سعی کنید از ایندکس اپلیکیشن و لینک کردن به آن استفاده کنید.

عنصر As :

گوگل می خواهد سایت ها تا حد امکان سرعت بالایی داشته باشند و اعلام کرده است که سایت های پر سرعت امتیاز بیشتری نسبت به سایت های کندتر دریافت می کنند. با اینحال، اگر سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که بارگذاری آن سریع تر باشد، باز هم تضمینی برای پدیدار شدن در نتایج اول جستجو وجود ندارد. سرعت، فاکتور کوچکی است که تنها یک مورد از ۱۰۰ مورد کوئری را تحت تاثیر قرار می دهد. اما سرعت می تواند سایر فاکتورها را تقویت کند و همین امر موجب بهبود سایر موارد خواهد شد. این روزها بیشتر افراد حوصله صبر کردن را ندارند. بنابراین به سمت سایت هایی می روند که سریعی دارد. این موضوع در ان موبایلی بیشتر به چشم می خورد. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. در این صورت افراد و موتورهای جستجو شما را تحسین خواهند کرد.

عنصر Au : آیا URL شما توصیفی است؟

بله. داشتن کلماتی که در درون نام دامنه یا URL صفحه مورد نظر یافت شود، می تواند به رتبه بندی بهتر کمک کند. این یک فاکتور بزرگ نیست اما اگر برای شما داشتن کلماتی در URL مهم است آن را انجام دهید.

عنصر Ah :  سایت امن/ HTTPS

گوگل دوست دارد تمامی صفحات موجود در وب از سرورهای HTTPS استفاده کنند تا امنیت بیشتری برای کاربران فراهم شود. برای اینکه این موضوع رخ دهد، گوگل به سایت هایی که از HTTPS استفاده می کنند امتیاز ویژه ای می دهد و رتبه بندی آنها را کمی بهتر می سازد. این مورد نیز همانند سرعت سایت، زمانی مورد توجه گوگل قرار می گیرد که بخواهد رتبه صفحه ای را بهتر کند. این فاکتور به تنهایی تضمینی برای داشتن نتایج بالا نیست. اما اگر در مورد داشتن یک سایت امن فکر می کنید؛ این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن