سئومقالات وب

انواع فاکتورهای موفقیت موتورهای جستجو

شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید اما در مورد های موفقیت سئو نیز یک جدول تناوبی وجود دارد. در این جدول تناوبی سه گروه عمده می شود. این سه گروه عبارت است از :

  • سئوی داخلی (On-Page )
  • سئوی خارجی (Off-Page )
  • نقض

periodic-table-of-seo-2015-condensed-374x600

در هر گروه، زیر گروهی وجود دارد که هر کدام از این موارد را در مقاله های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. این زیر گروه ها حاوی یک یا چند فاکتور سئوی فردی با اهمیت خاص خود هستند. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، گروهی به نام نقض در این جدول تناوبی وجود دارد که در گروه ها و زیر گروه های مربوطه نشان داده می شود. این جدول دستکاری جدول عناصر مندلیف است که در آن هر حرفی نشان دهنده یک عنصر خاص می باشد. به عنوان مثال باید به خاطر داشته باشید که در جدول تناوبی مندلیف ، نماد طلا Au و نماد آهن Fe بود.در جدول تناوبی سئو، سعی کرده ایم آن را شهودی تر کنیم. اولین حرف هر عنصر سئو از زیر گروهی حاصل می شود که در آن قرار دارد و حرف دوم نشان دهنده فاکتور فردی است.

فاکتورهای سئو در کنار یکدیگر کار می کنند:

هیچ فاکتور سئوی فردی نمی تواند رتبه خوبی را در موتورهای تضمین کند. اگر یک صفحه دارای محتوای بی کیفیتی باشد، داشتن یک عنوان HTML عالی نمی تواند کمکی به سئوی بکند. اگر کیفیت لینک ها پایین باشد، تعداد زیاد آن ها به هیچ عنوان کارساز و مفید نخواهد بود. داشتن فاکتورهای مثبت متعدد می تواند موفقیت را به طور چشمگیری افزایش دهد در حالیکه حضور فاکتورهای منفی همه چیز را بدتر می کند.

فاکتورهای موفقیت داخلی(On Page ):

فاکتورهای رتبه بندی داخلی آنهایی هستند که تقریبا به طور کامل در کنترل ناشر قرار دارند. چه نوع محتوایی منتشر می کنید؟ آیا سرنخ های HTML مهمی را در نوشته های خود فراهم می کنید که بتواند در تعیین نوع متن به موتورهای جستجو کمک کند؟ معماری سایت شما چگونه است و این معماری چه تاثیری در نمایش یا مخفی شدن سایت در موتورهای جستجو بازی می کند؟

فاکتورهای موفقیت خارجی( Off Page ):

فاکتورهای رتبه بندی مواردی هستند که معمولا ناشر به طور مستقیم قادر به کنترل آنها نیست. موتورهای جستجو از این موارد استفاده می کنند زیرا دریافته اند که تنها تکیه کردن بر سیگنال های مرتبط با ناشر در رتبه بندی یک سایت نمی تواند موثر باشد و نتایج خوبی نیز در بر نخواهد داشت. به عنوان مثال برخی از صاحبان سایت ها، سعی می کنند محتوای خود را مرتبط تر نشان دهند در حالیکه در واقعیت چنین چیزی صحیح نیست و محتوای آنها ربط زیادی به موضوع مد نظر ندارد. با وجود میلیاردها صفحه وب که باید مرتب شود، استفاده از سرنخ های داخلی نمی تواند کافی باشد. سیگنال های زیادی برای هر صفحه نیاز هست تا بتوان نتیجه دلخواه را به دست آورد.

نقض سئو و پنالتی های رتبه بندی:

سعی کنید در مسیر انجام سئو، مرتکب اشتباه نشوید، موتورهای جستجو از مردم می خواهد سئوی سایت خود را بهبود ببخشند زیرا می تواند به بهبود نتایج در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو کمک هایی را به شکل راهنماها، پست های وبلاگ و فیلم های ویدئویی فراهم می کنند تا روش های سئوی خاصی را ترویج دهند و صاحبان سایت ها را به انجام آن ترغیب نمایند. با اینحال روش هایی نیز وجود دارد که موتورهای جستجو آن را به عنوان اسپم یا سئوی کلاه سیاه می شناسند و استفاده از آنها منجر به جریمه شدن سایت خواهد شد. در بیشتر موارد سایت کلا از موتورهای جستجو حذف می شود. نقض، به طور کلی تاکتیک ها و روش هایی برای فریب یا دستکاری درک موتورهای جستجو از اتوریتی یا ارتباط واقعی سایت است.

اندازه گیری فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو:

همه فاکتورهایی که برای رتبه بندی سایت وجود دارد توسط مقیاسی از یک تا سه اندازه گیری می شود که این عدد نیز در قسمت بالا و سمت راست هر فاکتور نشان داده شده است. اندازه گیری یا همان سبک و سنگین کردن فاکتورهای سئو بسیار مهم بوده و باید توجه خاصی به آن شود زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو دارد. البته این بدین معنی نیست که فاکتورهایی با عدد یک یا دو اهمیتی ندارند. این فاکتورها نیز نقش مهمی در سئوی سایت بازی می کنند. آنها فقط نسبت به سایر فاکتورها کم اهمیت هستند. نقض ها نیز سبک و سنگین می شوند اما به صورت منفی نمایش داده خواهند شد. به عنوان مثال -۳ بدترین مورد بوده و بیشترین اسیب را به موفقیت سئو وارد می کند. شاید بیشتر افراد با این اندازه گیری ها موافق نباشند اما این بهترین روش برای داشتن یک راهنمای کلی و مفید است.

فاکتورهای سئوی از دست رفته و فلسفه راهنما:

ان سئو ممکن است به خاطر نمایش داده نشدن برخی از فاکتورها متعجب باشند. به عنوان مثال نمایش داده نشدن کلمات بولد شده یا متن ALT می تواند برای برخی از افراد عجیب باشد. جواب این است که آنها فکر می کنند چنین چیزهایی از اهمیت زیادی برخوردار نیست. هدف نهایی این جدول تناوبی و راهنمای کمپین های ، کمک به افراد برای تمرکز بهتر بر روی موارد مهم است. به همین خاطر نیز این راهنمای سئو، قرار دادن مهم ترین در ابتدا یا انتهای تگ تایتل( تگ عنوان) HTML را مورد بررسی قرار نمی دهد. همچنین در این جدول اهمیت تگ هدر H1 نسبت به تگ H2 بیان نمی شود. سازندگان این جدول تناوبی تلاش کرده اند از موارد بسیار خاص خودداری کنند. در عوض آنها امیدوارند خواننده بتواند اهمیت عنوان های توصیفی که نشان دهنده ساختار صفحه با تگ هدر است را درک کند. اگر تمامی مواردی که بیان می شود به خوبی انجام شود می توان گفت موفقیت ۹۰ درصدی در مورد سئوی سایت حاصل شده است. به طور مشابه، اعتبار و شهرت خوب در توییتر در مقابل اعتبار سایت در نیز اندازه گیری نشده است. در عوض این جدول سعی می کند به افراد کمک کند اکانت هایی در رسانه های اجتماعی داشته باشند که در کل معتبر است و می تواند فالوورهای زیادی را به خود جلب کند و باعث ایجاد اشتراک شود.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن