مقالات وب

راهنمای گوگل آنالیتیکس (۲) : چگونه گوگل آنالیتیکس را نصب کنیم؟

شما برای این کار ابتدا نیاز دارید که یک اکانت گوگل انالیتیکس ایجاد نمایید . اگر شما یک یوزر  گوگل داشته باشید به خدمات مختلف گوگل از جمله جی میل ، ، گوگل کلندر و و…. دسترسی دارید که در این صورت به راحتی می توانید از گوگل انالیتیکس نیز استفاده نمایید.

شما با استفاده از اکانت گوگل خود ، گوگل آنالیتیکس را راه اندازی می کنید و اگر اکانت گوگل ندارید باید اقدام به ایجاد آن نمایید. گوگل اکانت ی که از آن برای آنالیتیکس استفاده می کنید باید مخصوص شما باشد و صرفا شما به آن دسترسی داشته باشید. شما می توانید با ایجاد دسترسی خاص ، دیگر کاربران را به آنالیتیکس خود متصل نمایید تا آن ها به اطلاعات خاصی از این سرویس دسترسی داشته باشند و کنترل کامل روی آن نداشته باشند.

به هیچ کسی اجازه ندهید که به اطلاعات سرویس گیر شما یعنی گوگل آنالیتیکس دسترسی داشته باشد. به طور مثال شما برای طراحی سایت یا مدیریت سایت افرادی از جمله طراح سایت ، مدیر سئو ، مدیر سرور و …را استخدام می کنید ولی لزوما نباید دسترسی گوگل خود را در اختیار وی قرار دهید و می توانید با گزینه منیج یا مدیریت اکانت آنالیتیکس به این افراد دسترسی های لازم را بدهید.

5582cb90ebb6d9.18962362

تنظیمات لازم اکانت و ویژگی های مورد تان را انجام دهید

5582cb9fd9c266.17884533

شما ابتدا باید به صفحه  Google Analytics مراجعه نمایید. سپس با کلیک بر روی Sign into Google Analytics می توانید وارد بخش آنالیتیکس گوگل شوید. شما در ۳ مرحله تنظیمات لازم برای ایجاد آنالیتیکس اقدام نمایید .

پس از وارد شدن به بخش آنالیتیکس به بخشی وارد می شوید که باید اطلاعات سایت خود را وارد نمایید.

گوگل آنالیتیکس به شما مراحلی را پیشنهاد می کند و در عین حال شما می توانید تا ۱۰۰ سایت را به گوگل آنالیتیکس خود اضافه کنید و همزمان این سایتها را مدیریت نمایید. همچنین می توانید ۲۵ حالت مختلف برای یک سایت را نیز در نظر بگیرید که با ویژگی های مختلف قابل اضافه کردن می باشد.

در های بعدی سناریوهای مختلف را آموزش خواهیم داد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن