سئومقالات وب

۴ بخش موثر در استراتژی سئو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو)، می تواند برای برخی از افراد فرآیند پیچیده ای باشد اما  در این مقاله سعی می کنیم ۴  بخش اصلی استراتژی سئو را با هم مرور کنیم. اینکار می تواند در انجام  صحیح فرآیند سئو به شما ک کند. پس همراه وب ایده باشید.

همانطور که در ابتدای  مقاله نیز ذکر کردیم سئو می تواند فرآیند پیچیده  و گاه بسیار پیچیده باشد.  فاکتورهای زیادی در  ایجاد نتایج خوب و قدرتمند دخیل هستند. واقعیت این است که با وجود صدها فاکتور و متغیر مختلف برای تعیین جایگاه نهایی سایت، بیشتر موارد را می توان حدس زد و از آن ها برای بهبود سایت  استفاده نمود. همه فاکتورهای رتبه بندی برای همه کسب وکارها مفید و مرتبط نخواهند بود.  زمانی که صحبت از سئو به میان می آید، می توان آن را در سطح استراتژیک به چندین مرحله ساده تقسیم نمود.

 ۴ بخش اصلی فرایند سئو:

۴ ناحیه کلیدی که صاحبان سایت باید در فرایند سئو به آن توجه کنند شامل موارد زیر است:

  • سئوی فنی: محتوای شما چگونه خزیده می شود و چگونه ایندکس می شود.
  • محتوا: داشتن بهترین و مرتبط ترین محتوا به سوالات مشتریان احتمالی سایت
  • سئوی داخلی سایت: بهینه سازی محتوای سایت و HTML
  • (Off-site): ایجاد اتوریتی در خارج سایت برای مطمئن کردن مشتری و بازدیدکننده

البته این ۴ ناحیه نیز پیچیدگی و همپوشانی خاصی با هم دارند اما درک نقاط قوت و ضعف سایت در هر کدام از این نواحی می تواند برای بهبود فرآیندهای موجود به شما کمک کند.

  1. سئوی فنی:

سئوی فنی می تواند کمی خسته کننده باشد اما باید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را بخوانند و سایت را کاوش کنند. بیشتر اینکارها از طریق سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید انجام می شود. هایی همچون Screaming Frog و Deep Crawl می توانند سایت شما را کاوش کنند و مشکلات فنی آن را برجسته نمایند.

نواحی اصلی که در این بخش باید مدنظر قرار دهید در برگیرنده موارد زیر خواهد بود:

  • خزش: موتورهای جستجو می توانند سایت شما را کاوش کنند؟
  • ایندکس کردن: آیا معلوم است چه صفحاتی از سایت باید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود؟
  • موبایل دوست بودن: سایت شما برای کاربران موبایلی بهینه سازی شده است؟
  • سرعت سایت: داشتن سایتی با سرعت بارگذاری بالا برای راضی نگه داشتن کاربران و موتورهای جستجو الزامی است.
  • فناوری: آیا از سیستم مدیریت محتوای خوب و فناوری های موتور جستجو پسند استفاده می کنید؟
  • سلسله مراتب: ساختار محتوای موجود در سایت چگونه است؟

اگر شما کسب وکار کوچکی دارید که از وردپرس برای مدیریت سایت استفاده می کند، سئوی فنی را می توان با بررسی این لیست به سرعت انجام داد. اگر سایت بزرگی دارید که میلیون ها صفحه در آن قرار گرفته است سئوی فنی کمی برایتان پیچیده تر و البته مهم تر خواهد بود. چیزی که اینجا با عنوان سئوی فنی مدنظر قرار می گیرد در واقع بخشی از طراحی و توسعه سایت شماست. باید مطمئن شوید که توسعه دهنده رابطه بین طراحی سایت، توسعه و سئوی آن را به خوبی درک می کند و می تواند سایتی سریع و بهینه سازی شده برای موبایل طراحی کند.

 

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۹ حقیقت سئوی فنی برای افراد مبتدی

 

  1. بهینه سازی سئوی داخلی سایت:

سایت شما باید در سطح صفحات نیز بهینه سازی شود. اگر فرض کنیم که شما سایتی با ساختار مناسب دارید، اعمال بهینه سازی های داخلی برایتان ساده تر و اسان تر خواهد بود. در این بخش نواحی اصلی که باید مدنظر قرار دهید در برگیرنده موارد زیر است:

  • کلیدواژه ها: مخاطبان هدف سایت خود را بشناسید و بدانید به دنبال چه چیزی هستند.
  • آدرس توصیفی: مطمئن شوید که هر کدام از آدرس های سایت ساده و توصیفی هستند.
  • عناوین صفحات: از کلید واژه های انتخابی خود به طور طبیعی در عناوین سایت استفاده کنید.
  • : توضیح متایی بنویسید که بتواند کاربر را به کلیک بر روی نتایج ترغیب کند.
  • بهینه سازی محتوای سایت: به طور هوشمندانه از کلیدواژه ها و متغیرهای آن در متن صفحات خود استفاده کنید.
  • تجربه کاربری خوب: اطمینان حاصل کنید که کاربر می تواند به راحتی در سایت گشت و گذار کند.
  • call to action قدرتمند: کاری کنید که کاربر به راحتی بداند چه کاری باید در مرحله بعدی انجام دهد.
  • structured data markup: از آخرین قابلیت های صفحه نتایج جستجو برای بهبود نرخ کلیک استفاده کنید.

زمانی که می خواهید سایت خود را بهینه سازی کنید، زمانی را برای در نظر گرفتن مشتریان خود اختصاص دهید. اگر کسب وکار محلی دارید، سئوی محلی برایتان بسیار مهم تر خواهد بود.

  1. محتوای سایت:

پادشاه محتواست. این جمله را بارها و بارها شنیده ایم.  سایت شما به منزله ظرفی برای محتوای مناسب و مرتبط است. محتواست که به مشتریان احتمالی می گوید چه کاری انجام دهند، کجا باید بروند، چرا باید با شما وارد معامله شوند.  اگر به اندازه کافی باهوش باشید می دانید که محتوا چیزی فراتر از عناصر بروشور مانند است و باید به مشتری احتمالی کمک کند به اهدافی که در سر دارد برسد. برای کسب وکارهای خدماتی، می توان محتوا به سه طبقه بندی زیر تقسیم کرد:

  • محتوای خدماتی: چه کاری انجام می دهید و کجا هستید
  • محتوای اعتمادساز: چرا باید مشتریان با شما وارد معامله شوند؟
  • محتوای بازاریابی: محتوایی که به شما کمک می کند به عنوان متخصص شناخته شوید و کسب و کارتان جلوی چشم مشتریان احتمالی قرار می دهد.

باید بدانید که سئو برای همه این نوع محتوایی که بیان کردیم مهم است اما بیشتر کسب وکارها تنها محتوای خدماتی را سئو می کنند. داشتن یک استراتژی مستحکم سئو و بازاریابی محتوایی مقیاس پذیرترین روش برای ترویج و کسب وکارتان است. اجازه دهید این بخش را در دو موضوع زیر جمع بندی کنیم:

  • تمامی محتواهای موجود در سایت را بهینه سازی کنید
  • ببینید بازاریابی محتوایی و جستجوی طبیعی چگونه می توانند به همراه هم کار کنند.
  1. سئوی خارجی سایت:

همه تلاش های سئو به یک نقطه مشترک می رسند و آن هم ایجاد اتوریتی است. ایجاد اتوریتی، در برگیرنده ساخت لینک است. لینک ها هنوز هم بخش مهم و ضروری برای توسعه رتبه بندی قدرتمند و طبیعی هستند.  به دست آوردن لینک سخت ترین بخش از سئو محسوب می شود.  قبل از اینکه بخواهید کار خود را آغاز کنید باید فسلفه و رویکردی که برای کسب لینک دارید را بررسی کنید. لینک بیلدینگ موضوع عمیقی است که نمی توان در این مقاله آن را به طور کامل پوشش داد. اگر از قبل بتوانید فلسفه خوب و قدرتمندی برای لینک بیلدینگ توسعه دهید قادر خواهید بود خود را در میان رقبا متمایز کنید.

اگر سایت ویکی پدیا را بررسی کنید متوجه می شوید که میلیون ها لینک به این سایت داده شده است در حالیکه آن ها هیچ لینک بیلدینگی انجام نداده اند. این موضوع به خاطر محتوای مناسب و مفیدی است که در این سایت منتشر می شود. تولید محتوای مناسب و مفید بهترین روش برای به دست آوردن لینک محسوب می شو. داشتن لینک طبیعی باید ستون اصلی تلاش های لینک بیلدینگ شما باشد. در چنین شرایطی شاید مجبور شوید در سایت و محتوای خود بازنگری کنید تا بتوانید موضوع با ارزشی تولید نمایید. نتیجه گیری کلیدی این بخش در برگیرنده موارد زیر است:

  • اطمینان حاصل کنید که لینک طبیعی به دست می آورید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای رتبه بندی و می تواند برای کاربران نیز مفید باشد.

 خلاصه:

سئو همیشه مند کارهای پیچیده نیست. همانطور که مشاهده کردید می توان سئو را به ۴ بخش اصلی تقسیم بندی کرد. اگر این نواحی را به درستی انجام دهید قادر خواهید بود رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن