بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه تعامل مخاطبان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

این روزها رسانه های اجتماعی توجه بازاریابان را به خود جلب کرده اند. در این میان اینستاگرام یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی برای ها محسوب می شود. این عمر زیادی ندارد  و با سرعت باورنکردنی در حال رشد است. تعداد کاربران فعالی که ماهانه از این اجتماعی استفاده می کنند  به بیش از ۶۰۰ میلیون نفر می رسد و  نرخ تعامل در آن بالاتر از سایر رسانه های اجتماعی است.  همین امر باعث شده است اینستاگرام برای بازاریابان بسیار جذاب تر باشد . آن ها تلاش می کنند از این رسانه اجتماعی برای ارتباط با ان خود استفاده کنند. هر فردی که زمان خود را بر روی مدیریت اینستاگرام صرف می کند به خوبی می داند که تعامل در این به طور طبیعی افزایش نمی یابد.  شما باید این تعامل را به دست آورید اما اگر با مزایا و گزینه های مرتبط با آن اشنا نباشید نمی توانید کار خود را آغاز کنید. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان تعامل در اینستاگرام را افزایش داد؟ در این مقاله سعی می کنیم پاسخ این سوال را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 از های قوی و مستحکم استفاده کنید:

وظیفه اصلی شما این است که اکانت اینستاگرام را در میان سایر رقبا متمایز کنید.  اینکار آنقدرها که فکر می کنید ساده نیست اما اگر نتوانید  این کار را به درستی انجام دهید قادر نخواهید بود توجه مشتریان را به خود جلب کنید. بر اساس مطالعات انجام شده توسط Curalate، تصاویری که  رنگ برجسته آن ها آبی است ۲۴ درصد لایک بیشتری نسبت به سایر تصاویر به دست می آورند.  به خاطر داشته باشید تصاویری که از یک رنگ واحد استفاده می کنند نسبت به سایر رنگ ها، عملکرد بهتری خواهند داشت. مطمئن شوید که بیشتر قسمت های تصویر شما  در برگیرنده یگ سایه قوی از رنگ است و می تواند آن را در میان سایر تصاویر متمایز کند.

از Call to action استفاده کنید:

درست همانند سایر آنلاین، اگر می خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید باید از call to action قدرتمندی استفاده کنید. صفحه فرود شما تنها زمانی نتیجه مطلوب را خواهد داد که به مخاطبان کاری که باید انجام دهند را به طور واضح بگویید.  همین قانون در اینستاگرام نیز صدق می کند اگر به کاربران  خود call to action واضح و شفافی ارائه نکنید، قادر نخواهید بود به چیزی که در سر دارید برسید. به مثال، اگر می خواهید کاربرانتان به سایت سر بزنند، دلیلی برای اینکار فراهم کنید. شما باید لینک سایت خود را در پرو قرار دهید.  اگر می خواهید کاربران تصویری را  لایک کنند، پیامی همچون پیام زیر را در آن قرار دهید:

اگر برای شما نیز چنین اتفاقی افتاده، تصویر را لایک کنید.

 افراد را به بحث کردن تشویق کنید:

یکی از call to action های قوی که سطوحی متعددی از تعامل را در میان افراد ایجاد می کند استفاده از بحث در میان مخاطبان است.  شما باید بحثی را آغاز کنید و از افراد بخواهید دیدگاه و نظر خود را در مورد این بحث بیان کنند. کافیست سوالی از مخاطبان تان بپرسید. هدف از انجام اینکار تشویق افراد به صحبت کردن است. بعد از اینکه دو یا سه کامنت دریافت کردید،  می توانید از فید کامنت برای جذب کامنت های بیشتر استفاده کنید.  بعد از داغ شدن بحث، می توانید به عنوان یک برند وارد بحث شوید و به طور مستقیم با کاربران خود تعامل داشته باشید. فقط مراقب باشید زیاد وارد بحث های سیاسی یا  صحبت های بحث برانگیز نشوید.

از هشتگ های مناسبی استفاده کنید:

هشتگ ها زمانی که به درستی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند ابزار قدرتمندی برای  دیده شدن بیشتر برای پست های شما باشند. افراد از این گزینه برای یافتن تصاویر استفاده می کنند. پس هر هشتگی که شما مورد استفاده قرار می دهید می تواند شانس دیده شدن تصویر را در میان تصاویر دیگر بهبود ببخشد. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که نباید تصاویر خود را با هشتگ های زیاد پر کنید. اگر از این گزینه بیش از حد استفاده کنید یا هشتگ مناسبی به کار نبندید، ممکن است کاربران خود را از دست بدهید.

صورت و چهره افراد را در تصاویر خود بگنجانید:

صورت و چهره افراد اولین چیزی است که به هنگام ملاقات افراد به آن توجه می کنیم.  این موضوع باعث می شود احساسات ما تحریک شود و تاثیر بسیار زیادی بر روی ما خواهد داشت. قرار دادن چهره و صورت افراد در تصاویر اینستاگرامی می تواند ارتباط اجتماعی بیشتری با کاربران ایجاد کند. فقط اطمینان حاصل کنید که  از چهره افراد واقعی استفاده می کنید نه تصاویر استوک.

 استراتژی کپشن خود را با تست A-B بررسی کنید:

کپشن های شما می توانند تاثیر قدرتمندی بر روی تعامل کاربران شما داشته باشند. به طول کپشن خود توجه ویژه ای داشته باشید و از کلماتی استفاده کنید که بر روی لایک ها و کامنت های هر پست تاثیر می گذارد. در ابتدا ممکن است  الگوی واضحی برای اینکار نداشته باشید اما با گذشت زمان قادر خواهید بود از فاکتورهایی استفاده کنید که می تواند با مخاطب شما همگام باشد.

ترویج و تبلیغ سایر کانال ها را فراموش نکنید:

اگر برند شما در  پلتفرم های دیگر اجتماعی حضور دارد می توانید از تبلیغ این گزینه نیز استفاده کنید. پست های اینستاگرامی  خود را در پروفایل فیس بوک و توییتر خود به اشتراک بگذارید.  کاربران  در رسانه های اجتماعی مختلفی حضور دارند و همین  امر می تواند تعامل آن ها را افزایش دهد. اگر با تاثیر گذاران اجتماعی ارتباط دارید می توانید از قدرت آن ها نیز استفاده کنید.

 در زمان مناسبی پست های خود را منتشر کنید:

معمولا زمان مناسبی برای پست مطالب  در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. برخی از افراد بر این باورند که بهترین زمان روزهای کاری بین ۷ صبح و ۱۰ بعد از ظهر است. این در حالیست که برخی معتقدند یک شبنه شب بهترین گزینه برای ارسال پست هاست. نتیجه ای که شما از رسانه اجتماعی خود می گیرید متفاوت استو به همین خاطر باید زمان مناسب خود را پیدا کنید و استراتژی که با هایتان سازگار است را سفارشی سازی نمایید. فرمول خاصی برای ایجاد فید اینستاگرامی که باعث ترویج تعامل می شود وجود نداد اما به کمک تاکتیک هایی که در این پست بیان کردیم می توانید بهترین نقطه را برای هدف قرار دادن مخاطبان خود بیابید. سعی کنید تصاویر خوبی بگیرید ، به طور مکرر پست ارسال کنید و   نتایج را بررسی نمایید.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن