بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵ گرایش بازاریابی دیجیتال برای کسب وکارها

رشد ستاره های دیجیتال نشان می دهد که فناوری های جدید به سرعت در حال ظهور هستند. برای اینکه کسب وکارها بتوانند در این حوزه در حال رشد دیجیتال حضور داشته باشند و خود را متمایز کنند باید را توسعه دهند که قادر است این فناوری ها را در خود بگنجاند.  در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از گرایش های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ را با هم کنیم. پس همراه ایده باشید.

  1. محتوای بصری:

در دنیای امروزی که با اطلاعات مختلف پر شده است، کاربران به دنبال محتوایی هستند که بتواند نیازهای بصری شان را تامین کند. این افراد به اطلاعات واضح و دقیقی نیاز دارند و عناصر بصری بهترین روش برای رسیدن به چنین شرایطی است.  همانطور که می دانید مغز انسان  اطلاعات بصری را ۶۰۰۰۰ بار سریع تر از متن پردازش می کند و ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغز منتقل می شود بصری است.  عناصر بصری درک انسان را افزایش می دهد. استفاده صحیح از عناصر بصری می تواند احساسات انسان را بهبود ببخشد.  اهمیت عناصر بصری در توسعه هویت برند در دنیای دیجیتال برای هیچ کس پوشیده نیست. استفاده موثر از لوگوها، ها، تصاویر، انیمیشن ها و  طراحی های سایت می تواند برای بهبود هویت برند مفید باشد.

  1. محتوای تعاملی:

تمایل به ارتباط و تعامل چیزی است که تمایل به محتوای بصری را ایجاد می کند. اما این تمایل برای تعامل در حال حاضر را به کشف دنیای جدیدی سوق می دهد و آن هم نیاز به محتوای تعاملی است. محتوای تعاملی نیازمند مشارکت فعال کاربر است. این شکل جدید از محتوا همچون نظرسنجی ها، رای گیری ها، مسابقات،ارزیابی های و اینفوگرافیک های انیمیشنی، می توانند لایه جدیدی را به تجربه کاربری اضافه کنند.  مهم تر از همه این است که محتوای تعاملی کاربر را به مشارکت وا می دارد.  اینگونه موارد می تواند ارتباط بازدیدکننده با برند را بهبود ببخشد.

  1. ویدئوهای زنده:

تا سال ۲۰۱۵، ویدئوهای آنلاین ۵۰ درصد از کل کاربردهای موبایلی را به خود اختصاص داده بود. محتوای ویدئویی در این میان طرفداران خاص خود را دارد.  ویدئو به عنوان شکل دیگری از محتوای بصری قدرت این را دارد که با ان ارتباط برقرار کند و اطلاعات، احساسات، افکار و پاسخ های موردنیاز را در عرض چند ثانیه فراهم آورد.  برندها برای اینکه بتوانند هیجان و احساس کاربر را بیش از پیش  تحریک کنند از ویدئوهای آنلاین استفاده می کنند. این موضوع بدین معنی است که کسب وکارها قادرند محتوای خود را در زمان واقعی ترویج کنند و در زمان واقعی با مشتریان خود تعامل داشته باشند. این عناصر زنده بخش انسانی را به برند اضافه می کنند و به افزایش حس اعتماد و صداقت در میان مشتریان کمک می کنند.

  1. محتوای منقضی شونده:

این گزینه نیز همانند ویدئوهای آنلاین باعث افزایش هیجان در میان مشتریان می شود. در این شرایط، کاربران بازه زمانی محدودی را برای مشاهده محتوا دارند. این موضوع می تواند حس فوری  و اورژانسی بودن محتوا را در میان مشتریان ایجاد کند.

  1. های درون فروشگاهی:

در حال حاضر برندهایی که در حوزه خرده فروشی فعالیت می کنند روش هایی را برای ان خود پیدا کرده اند. فن آوری Beacon در خط مقدم این استراتژی بازاریابی جدید قرار دارد. beacon  ها نشانه های فیزیکی  هستند که سیگنال هایی را به دستگاه های موبایلی ارسال می کنند. این سیگنال ها به خریداران اجازه می دهد محصولات درون فروشگاهی را اسکن کنند، مشریان را بخوانند و ببینند چه چیزی در انبار موجود است. خرده فروشان نیز قادر خواهند بود از beacon ها برای ارسال push-notifications ها به خریداران استفاده کنند و آن ها را در مورد های موجود آگاه سازند.

گرایش بازاریابی درون فروشگاهی یکی از مواردی است که می تواند به ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتال کمک کند و تعامل و ارتباط کاربران را بهبود ببخشد.  در دنیای دیجیتال امروزی، تعامل و ارتباط کاربر باید هسته اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن