سئومقالات وب

۱۰ نکته موثر سئو برای سال ۲۰۱۷

فرآیند سئو یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت سایت محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از نکات موثر سئو برای سال ۲۰۱۷ را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. فاکتورهای تعاملی را هدف قرار دهید:

یکی از بزرگترین تغییراتی که از طرف گوگل در سال های اخیر شاهد بوده ایم، تاکید بر روی تجربه کاربری و بهبود این موضوع است. و دستگاه های موبایلی اصلی ترین بخش از تمرکز  گوگل بوده است اما  این غول جستجو تلاش می کند رتبه بندی سایت ها را بر اساس اطلاعاتی که کاربران به دنبالش هستند انجام دهد. افراد برای جستجوی اطلاعات خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند. شاید بتوان گفت تایید شده ترین روش برای  بهبود تجربه کاربری استفاده از فاکتورهای تعاملی است. این  فاکتورها در برگیرنده ، نرخ تبدیل، تعداد صفحات بازدید شده و زمان سپری شده بر روی سایت است. اینجا دقیقا همان جایی است که بهینه سازی سایت برای تجربه کاربری و تاثیر مستقیم آن بر روی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو به میان می آید.

  1. زمان سایت را به زیر دو ثانیه بیاورید:

وقتی که بهینه سازی سایت برای موبایل و فاکتورهای تعاملی بخشی از الگوریتم های گوگل است، باید بدانید که سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود. در سال ۲۰۱۷، اکثریت  قریب به اتفاق کاربران به دنبال بارگذاری سریع صفحات سایت هستند. همین موضوع برای کاربران موبایلی نیز صدق می کند. به همین خاطر باید از زمان بارگذاری سایت بر روی موبایل و دستگاه های موبایلی به عنوان بنچ مارک برند استفاده کنید و سرعت را جزو اولویت های اصلی خود قرار دهید.

  1. در مورد محدودیت های AMP آگاه باشید:

در این حوزه باید دقت زیادی داشته باشید. گوگل به خوبی می داند که زمان بارگذاری سایت مشکل بزرگی است و به همین خاطر AMP را برای افزایش در موبایل طراحی نموده است.  با این وجود مواردی درباره AMP وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید:

  • محتوای AMP شما بر روی سرورهای گوگل میزبانی می شود نه سرورهای شما.
  • شما ترافیک AMP را دریافت نمی کنید.
  • ممکن است کنترل طراحی  و توسعه را از دست بدهید.
  • بعد از اینکه در AMP ثبت نام کردید، امکان ترک آن کمی دشوار خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که برای  سریع تر کردن صفحات وب الزاما نیازی به AMP ندارید. به همین خاطر می توانید برای افزایش سرعت سایت خود به روش های دیگری نیز روی بیاورید.

  1. جستجوی صوتی را نیز مدنظر داشته باشید:

امسال  صحبت های زیادی در مورد سئو و جستجوی صوتی وجود خواهد داشت. با وجود  دستگاه هایی همچون گوگل هوم و  آمازون اکو، بازاریابان باید بتوانند سایت خود را برای جستجوی صوتی نیز بهینه سازی کنند. در حال حاضر افراد واقعا برای خرید محصولات یا  سایر موارد تجاری از جستجوی صوتی استفاده نمی کنند. با اینحال، به خاطر سرعت زیاد رشد فناوری در این حوزه، باید جستجوی صوتی را نیز مدنظر داشته باشید و خود را برای آن آماده کنید.

  1. بررسی سئو را خودکار کنید:

یکی از نواحی که باید بر روی آن سرمایه گذاری کنید است. اولین مکان برای خودکار کردن ، بررسی های سئوست. با خودکار کردن گزارشات، به هنگام شکسته بودن ها یا سایر مشکلات سئو نوتفیکیشن هایی را دریافت خواهید کرد.

  1. پژوهش بر روی رقبا را خودکار کنید:

پژوهش رقبا یکی از موارد دیگری است که باید در سال ۲۰۱۷ خودکار کنید. با کمک ابزارهای ، می توانید داده های زمان واقعی در مورد رقبا داشته باشید و بدانید این افراد برای چه کلمات کلیدی رتبه به دست آورده اند.

  1. اگر بتوانید به یک منبع خبری تبدیل شوید، مخاطبان بیشتری به دست خواهید آورد:

زمانی که خود را آغاز می کنید باید دو گزینه را مدنظر داشته باشید: توسعه مخاطبان و تشویق آن ها به انجام یک فعالیت خاص.

یکی از استراتژی های مناسب برای توسعه مخاطبان، ایجاد منبع خبری قابل اعتماد است. شما می توانید اخبار کوتاه در حوزه خود را پوشش دهید و آن ها را در توییتر و سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  1. به کمک محتوای طولانی، مشکلات مخاطبان خود را حل کنید:

اگر می خواهید محتوای مناسبی منتشر کنید به این موضوع توجه داشته باشید که محتوای طولانی می تواند ارزش بیشتری به سایت بیفزاید. البته مجبور نیستید تنها از مقالات متنی طولانی در سایت استفاده کنید، فایل های ویدئویی، وبینارها، دوره های آموزشی آنلاین و مطالعات موردی گزینه های عالی برای تولید محتوای طولانی هستند که باعث تشویق افراد به انجام یک فعالیت خاص می شوند. مهم ترین چیزی که باید مدنظر داشته باشید این است که به کمک محتوای طولانی خود مشکلی را حل کنید.

  1. رونوشتی از متن اینفوگرافیک ها و فایل های ویدئویی فراهم کنید:

بیشتر برندها این نکته از سئو را به کلی فراموش می کنند یا نادیده می گیرند. زمانی که فایل های ویدئویی، اینفوگرافیک ها و سایر محتوای غنی بصری را منتشر می کنید، گوگل نمی تواند آن ها را همان گونه که انسان ها درک می کنند و می بینند، ببیند. این موضوع بدین معنی است که گوگل نمی تواند آن ها را با کوئری های جستجو منطبق کند. در چنین شرایطی رتبه ای برای وجود نخواهد داشت. برای تصاویر، می توانید متن ALT و کپشن ها را اضافه کنید. اینفوگرافیک ها و فایل های ویدئویی حاوی اطلاعات بسیار زیادی هستند. به همین خاطر بهتر است رونوشت متنی HTML را برای گوگل فراهم کنید تا بتواند آن ها را بخزد. این موضوع باعث می شود محتوای بصری برای خوانندگان نیز قابل خواندن باشد.

  1. وسواس زیاد در مورد به روزرسانی های الگوریتم ها را کنار بگذارید:

معمولا بیشتر افراد زمان خود را صرف بررسی به روزرسانی های الگوریتم ها می کنند. مشکل اینجاست که وسواس زیاد در این حوزه می تواند دردسرساز باشد. به همین خاطر بهتر است صفحات خود را قابل ایندکس کنید، تجربه کاربری خوبی فراهم آورید، محتوایی ایجاد کنید که مشکلات افراد را حل می کند و به فکر بهبود سایت خود باشید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن