مجازی سازیمقالات وب

۵ مورد از توزیع های جدید لینوکس در سال ۲۰۱۷

اگر به طور منظم از سایت Distrowatch بازدید کنید، متوجه خواهید شد که رتبه بندی های محبوب از سالی به سال دیگر تغییر می کند.  برخی از توزیع ها وجود دارد که همیشه در ده رتبه برتر قرار دارند و برخی نیز من است امروز در این لیست قرار گرفته باشند و در انتهای سال از لیست حذف گردند.  یکی از قابلیت های شناخته شده ای که این سایت دارد لیست انتظار است. این لیست شامل توزیع هایی است که :

  • هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند
  • کامپوننت های از دست رفته یا اشتباه دارند
  • مستندات انگلیسی کافی و مستحکم برای آن ها وجود ندارد

برخی از توزیع هایی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند ممکن است ارزشمند باشند زیرا پتانسیل بالایی دارند. به خاطر داشته باشید که این توزیع ها ممکن است هرگز به خاطر کمبود زمان یا منابع این سایت برای بررسی آن ها، در صفحه اول رتبه بندی قرار نگیرند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از امیدوار کننده ترین توزیع های جدید برای سال ۲۰۱۷ را با هم مرور کنیم. پس همراه وب باشید.

  1. SemicodeOS:

SemicodeOS توزیع لینوکسی است که به طور خاص برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب ایجاد شده است. این توزیع در بر گیرنده تمامی کامپایلرها، ویرایشای متنی، زبان های برنامه نویسی محبوب و ابزارهای مشارکتی برای تیم هاست. حتی اگر برنامه نویس یا توسعه دهنده وب نباشید باز هم می توانید این  توزیع را داشته باشید و از آن استفاده کنید.  این توزیع دارای Scratch IDE  است و شما را در اولین مراحل راهنمایی می کند. این توزیع اگرچه هنوز در نسخه بتای خود قرار دارد اما سال بعد قابلیت ها و ویژگی های زیادی برای عرضه خواهد داشت.

  1. EnchantmentOS:

توزیع EnchantmentOS یک توزیع مبتنی بر 16.04 است که در برگیرنده اپلیکیشن های خاص انتخاب شده با نیازمندی اندک برای حافظه است. این موضوع باعث می شود چنین توزیعی برای های جدید و قدیم ایده آل باشد.  این توزیع تلاش می کند نرم افزارهای لینوکسی امن و قابل اعتمادی را برای افراد فراهم کند. مهم تر از همه این است که توزیع EnchantmentOS اپلیکیشن های درون ساختی دارد که استفاده از آن ها حتی برای افراد غیر فنی و غیر متخصص نیز آسان است. علاوه بر این، سازندگان این توزیع در مورد عملکرد عالی آن حتی به هنگام از فلش نیز اطمینان دارند.

  1. Escuelas Linux:

Escuelas Linux توزیع مبتنی بر  Bodhi Linux است که برای آموزش های ابتدایی و دبیرستان ساخته شده است و انواع مختلفی از نرم افزارهای آموزشی out of the box را در خود دارد.   صرف از نام اسپانیایی آن، این توزیع می تواند پشتیبانی کاملی را برای زبان انگلیسی فراهم آورد. سایر ویژگی های برجسته این توزیع وجود یک محیط دسکتاپی سبک  با نیازهای  حافظه و ذخیره سازی کم است. با توجه به  گفته های وب سایت رسمی ، این توزیع از لینوکس  می تواند با حداقل ۳۰۰ مگابایت رم و ۲۰ گیگابایت فضای هارد دیسک موجود کار کند.

  1. OviOS:

برخلاف سایر توزیع هایی که در این لیست بیان شد، OviOS سیستم عامل چند منظوره نیست. در عوض این توزیع به عنوان یک سیستم عامل ذخیره سازی سطح شرکتی معرفی شده است که بر اساس سایر توزیع ها نیست اما می تواند با Linux Standard Baseکاملا سازگار باشد. شما می توانید این توزیع را به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی قوی مورد استفاده قرار دهید که قادر است iSCSI، NFS، SMB و سرور را مدیریت کند.

  1. Open Network Linux:

این توزیع یک توزیع مبتنی بر دبیان است و همانند OviOS یک سیستم عامل چند منظوره نیست. اگر ادمین شبکه هستید می توانید از این توزیع بر روی سوییچ های Bare-metal استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که Open Network Linux در برگیرنده نرم افزارهای مرتبط با Bare-metal و شبکه محور است که به صورت Out of the box در آن قرار گرفته است.

خلاصه:

توجه داشته باشید که این توزیع ها برای بررسی در چند ماه گذشته ثبت شده اند. اگر یکی از آن ها را دوست داشتید، می توانید به صفحهWaiting List بروید و بر روی دکمه Recommend در کنار توزیع کلیک نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن