مجازی سازیمقالات وب

VMware Host Profiles چیست؟

همانطور که می دانید VMware Host Profiles  برای استانداردسازی ها در سرتاسر های بزرگ بسیار مفید خواهد بود.  داشتن  پیکربندی امنیتی، پیکربندی ذخیره سازی  و پیکربندی یکسان برای تمامی محیط ها بسیار مهم است. درک این موضوع که VMware Host Profiles چه کاری انجام می دهد زیاد دشوار نیست. در ابتدا باید اسنپ شاتی از یک هاست مرجع گرفته شود و سپس تمامی پیکربندی ها  اکسترکت گردد. این پیکربندی ها به عنوان پرو هاست در نظر گرفته می شوند و می توانند بر روی هاست یا گروهی از هاست ها اعمال گردند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

پروفایل هاستی که تولید شده است را می توان بر روی سایر هاست ها نیز اعمال کرد.  باید به وضوح  متغیرهایی را برای Hostname ، آی پی تعریف کنید اما این متغیرها را می توان از طریق فایل CSV نیز خواند.  تفاوت هایی که باید بر روی هر هاست اعمال شود را سفارشی سازی هاست می نامند. شما می توانید تنظیمات مدنظر خود را از طریق فایل CSV بر روی گروهی از هاست ها اعمال کنید.  آخرین نسخه از VMware vSphere بهینه سازی هایی را بر روی VMware vSphere Host Profiles انجام داده است. ادمین ها می توانند سلسله مراتبی از  پروفایل هاست را به  ک  قابلیت جدید برای کپی کردن تنظیمات از یک پروفایل به پروفایل دیگر ایجاد کنند.  اگر تفاوتی بین این ها وجود داشته باشد می توانند مورد بررسی قرار گیرند. شما می توانید از host profile برای  تدارک هرچه سریع تر هاست جدید  استفاده کنید و قادر خواهید بود پروفایل از پیش تعریف شده ای را به هاست جدید اعمال نمایید و همین امر از بروز های انسانی می کاهد.

چگونه می توان کار با این گزینه را آغاز کرد؟

ابتدا پروفایل را از هاست مدنظر خود اکسترکت کنید.

نکته: host profile قابلیتی است که تنها بر روی لایسنس VMware vSphere Enterprise Plus موجود است.

حالا به قسمت Home > Hosts and Clusters > Right click Host > Host Profiles > Extract Host Profile بروید.

بعد از انجام اینکار، می توانید پرفایل های خود را مدیریت کنید. می توانید اصلاحات یا تغییراتی بر روی آن انجام دهید. خوب حالا باید ببینید این host profile  ای که بر روی هاست متصل شده است با آن سازگار است یا خیر. معمولا اگر به این شیوه پروفایل هاست به هاست جدیدی که تازه نصب شده اعمال شود، سازگار و منطبق نخواهد بود. باید تغییرات و اصلاحاتی در هاست انجام شود.

بررسی های انطباق و   چه مواردی هستند؟

این بررسی ها مقایسه های دقیق و جزئی بین host profile و مقادیر واقعی بر روی هاست را نشان می دهد. نسخه قبلی VMware vSphere Host Profiles تنها به شما نشان می داد که هاست مورد نظر سازگار نیست اما جزییات بیشتری در اختیارتان قرار نمی داد.  حالا می توانید مقایسه دقیق بین این ها را مشاهده کنید.

اصلاح و تغییر هاست چیست؟

اصلاح هاست فرایندی است که  تغییراتی را در هاست ایجاد می کند. اینکار را می توان در vSphere 6.5 به صورت خودکار انجام داد.  در هاست مورد نظر به قسمت maintenance mode > remediate the host > reboot بروید و اگر لازم بود به قسمت out of maintenance mode > done نیز سری بزنید.

 انجام اسکن سازگاری و اصلاح هاست های ESXI به کمک host profile:

شما می توانید سازگاری هاست یا کلاسترها با پروفایل هاست متصل شده به آن را تایید کنید و ببینید تغییر هست یا خیر.

 چگونه اسکن سازگاری را به درستی انجام دهید؟

بعد از متصل کردن هاست یا کلاستر موجود به پروفایل می توانید سازگاری آن را مورد بررسی قرار دهید.

Host profile را انتخاب کنید و بر روی آیکون check the compliance کلیک نمایید. برای اینکه بتوانید جزییات و اطلاعات بیشتری در مورد مشکلات سازگاری به دست اورید، Host profile را از تب Objects انتخاب کنید. برای اینکه ببینید چه پارامترهایی بین هاست  ها وجود دارد و باعث شکست سازگاری شده است می توانید بر روی تب Monitor کلیک کنید و Compliance view را انتخاب نمایید. حالا قسمت Object را توسعه دهید و  هاستی که با شکست مواجه شده است را انتخاب نمایید. پارامترهای متفاوت در پنجره Compliance نشان داده خواهد شد.

 اصلاح هاست:

در رویدادهایی که مرتبط با شکست سازگاری است از قابلیت Remediate استفاده کنید. این فعالیت تمامی پارامترهای مدیریت شده توسط Host profile ها را به مقادیری که در  Host profileمتصل به هاست وجود دارد تغییر می دهد. به Host profile بروید و تب Monitor را انتخاب کنید. سپس بر روی Compliance کلیک کنید. بر روی هاست راست کلیک کرده و Host profiles > Remediate را انتخاب نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن