سئومقالات وب

۵ ستون کمپین موفق سئو

هر سال، تعریف سئو دشوارتر از سال قبل می شود. زمانی که سئو مرزهای موجود  در بازاریابی محتوا، توسعه وب و سایر بخش های مختلف را رد می کند، ایجاد خطوط دقیق بین این موارد بسیار دشوار خواهد بود. به همین خاطر تصمیم  داریم در این مقاله به موضوع سئو در سال جدید بپردازیم و ببینیم ۵ ماده تشکیل دهنده کلیدی برای کمپین موفق سئو چیست.  درک این موارد می تواند به شما کمک کند موفقیت های بیشتری از طریق نتایج طبیعی به دست آورید.پس همراه وب ایده باشید.

۵ ستون سئو چه چیزهایی هستند؟

این روزها سئو یک واژه مبهم  است و سردرگمی های زیادی در مورد بایدها و نبایدهای آن وجود دارد. ۵ ستون سئو به شما کمک می کند این موارد را روشن تر کنید و عناصر کلیدی بهینه سازی سایت برای موتورهای را بیشتر از قبل درک نمایید. این روزها سئو در اصل به معنای ترکیب ۵ موضوع اصلی است:، ، سلامت سایت، و تجربه کاربری.

  1. مرتبط بودن:

در طول ۵ سال گذشته گوگل تغییرات زیادی داشته است. بیشتر این تغییرات نیز درباره مرتبط بودن سایت است. در سال ۲۰۱۳، به روزرسانی مرغ مگس خوار، الگوریتم جستجوی گوگل را با سیستم پیشرفته تری جایگزین کرد که در حال حاضر قدرت بیشتری دارد و از یادگیری ماشینی بهره می برد. به جای انطباق حجم کلمات کلیدی و لینک ها، گوگل در حال حاضر بر روی انطباق نیت کاربران و زمینه جستجو با مرتبط ترین محتوای موجود تمرکز دارد. الگوریتم های جستجوی گوگل در درک معنای موجود در کوئری های کاربران ماهرتر و پیشرفته تر شده اند و می توانند نیت کاربران را بهتر از قبل درک نمایند.

  1. اتوریتی:

مرتبط بودن  محتوا به کوئری های کاربران نمی تواند به تنهایی شما را در صدر نتایج برتر گوگل قرار دهد. موتورهای جستجو دوست دارند به اطلاعاتی که فراهم می کنند اعتماد نمایند و این جا دقیقا همان جایی است که اتوریتی سایت به میان می اید. هر چقدر در دنیای آنلاین اتوریتی بیشتری داشته باشید، گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند و رتبه بالاتری به شما می بخشد.  اما سوال اینجاست که موتورهای جستجو اتوریتی یک سایت را چگونه تعیین می کنند؟

  • چه کسانی به شما لینک می دهند؟
  • افراد چند وقت یکبار به شما اشاره می کنند؟
  • چند نقل قول مختلف دارید؟
  • به چه کسانی لینک داده اید؟

سیگنال های بالا به گوگل می گوید که افراد به شما اعتماد دارند. لینک های داخلی نیز یکی از فاکتورهای رتبه بندی قوی در دنیای امروزی است.  این موضوع ممکن است در آینده تغییر کند اما گوگل در حال حاضر به این فاکتور اهمیت می دهد.

  1. سلامت سایت:

سلامت سایت دقیقا همان جایی است که جنبه فنی سئو وارد میدان می شود. منظور از سلامت سایت، وجود کدهایی است که کشف و ایندکس سایت برای موتورهای جستجو را اسان تر می کند.  نواحی کلیدی که باید بر روی ان تمرکز داشته باشید به شرح زیر است:

  • لینک ها و صفحات شکسته
  • مشکلات ایندکس کردن
  • داده های ساخت یافته

دو ایتم اول در این فهرست همیشه در سئو مهم بوده اند. در این میان، یکپارچگی کدها به کیفیت کدهایی که در سایت به کار می برید اطلاق می شود. در طول سال های اخیر این گزینه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.  داده های ساخت یافته در حال حاضر بخش یکپارچه سئوی فنی محسوب می شود. داده های ساخت یافته اطلاعات ضروری در مورد محتوا را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این فناوری است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد صفحات را از مقالات متمایز سازد.

  1. رقابت:

منطق چنین است که با وجود ی بیشتر، به دست آوردن رتبه های بالاتر سخت تر و دشوارتر خواهد بود. مقدار رقابتی که با آن مواجه می شوید می تواند سایه گذاری بر روی کلمات کلیدی و به دست آوردن رتبه های برتر را مشخص کند.  باید بدانید چه تعداد رقیب دارید و رقیب های شما چه کسانی هستند. اما همیشه این موضوع برای شما واضح و اشکار نخواهد بود. برای افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند، رقبای اصلی در کسب وکار و رقبای اصلی در موتورهای جستجو ممکن است یکسان نباشد. به همین خاطر باید بتوانید بین این دو رقیب تمایزی قائل شوید.

  1. تجربه کاربری:

علاوه بر مرتبط بودن سایت، تغییرات بزرگ دیگری نیز در نحوه رتبه بندی نتایج گوگل ایجاد شده است. یکی از این تغییرات، ظهور فاکتور تجربه کابری در طول چند سال گذشته است.  با ظهور موبایل و دستگاه های موبایلی، تجربه کاربری به یک موضوع مهم تبدیل شده است .  به همین خاطر جای شگفتی نیست که موتورهای جستجو توجه زیادی به حوزه تجربه کاربری و عملکرد سایت دارند. در ادامه خلاصه کوتاهی از فاکتورهای مرتبط با تجربه کاربری که می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیر بگذارد را با هم مرور می کنیم:

  • زمان
  • موبایل دوست بودن
  • ناوبری سایت
  • کاربرد اسان
  • استفاده از پاپ آپ ها و سایر تبلیغات

سیگنال های تجربه کاربری تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی شما در نتایج جستجو خواهد داشت اما ایجاد یک تجربه کاربری مستحکم کمی دشوار است.  تجربه کاربری مستحکم به معنای موارد زیر است:

  • بونس ریت پایین
  • زمان بیشتر در سایت
  • بازدید زیاد از صفحات
  • بازدیدهای تکراری بیشتر
  • اشتراک، لینک و نقل قول بیشتر

نیازی به گفتن نیست که تجربه کاربری خوب می تواند موانع تبدیل را کمتر کند و افراد را به خرید از شرکت تشویق نماید.

خوب همانطور که مشاهده کردید وضعیت سئو در سال ۲۰۱۷ به پنج عنصر کلیدی تقسیم می شود. درک این عناصر می تواند موفقیت سئو را در سال جدید تضمین نماید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن