بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چند وقت یکبار باید ایمیل های بازاریابی را برای مشتریان خود ارسال کنیم؟

زمانی که صحبت از ایمیلی به میان می آید، زمانبندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. با وجود نرخ کلیک پایین تر از ۲ درصد برای بازاریابی ایمیلی در برخی از صنایع، بهترین روش برای بهبود نتایج به دست آمده، زمانبندی ارسال ایمیل . شما باید بدانید هر چند وقت یکبار  های ایمیلی خود را برای مشتریانتان ارسال کنید.  بر اساس گزارش های موجود، افراد از دریافت پیام ها و ایمیل های تبلیغاتی متنفر هستند مگر اینکه خودشان در خدمات شرکت یا ایمیل آن مشترک شده باشند و این پیام ها حاوی مطالب مفید و ارزشمندی باشند.  با اینحال فاکتور بزرگی که بر روی احساس افراد در مورد دریافت ایمیل تاثیر می گذارد، زمانبندی مناسب و دقیق آن است.  اگر خود را با پیام ها و ایمیل های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی بمباران کنید، خیلی زود از لیست شما خارج می شوند. در حقیقت ۶۹ درصد از کاربران  زمانی که ایمیل های زیادی را دریافت می کنند از لیست اشتراک خارج می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد زمان ارسال ایمیل ها صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

دانستن تعداد دقیق ایمیل هایی که باید برای مشتریان ارسال شود کمی دشوار است به خصوص زمانی که متخصصان به شما پیشنهاد می کنند تعامل بیشتری با مشتریان خود داشته باشید.  معمولا متخصصان بر این باورند که کسب وکارها باید  با مشتریان خود در ارتباط باشند و هر چند وقت یکبار با آن ها تماس بگیرند. اما سوال اینجاست که چنین ارتباطی چند وقت یکبار باید انجام شود؟ بر اساس یافته های انجمن بازاریابی مستقیم، بیشتر بازاریابان(۳۵ درصد) دو الی سه ایمیل در ماه ارسال می کنند. ۹ درصد از  بازاریابان شش الی هشت ایمیل در ماه برای مشتریان و ان خود می فرستند و ۱۹ درصد از آن ها تنها یک ایمیل در ماه ارسال می کنند. با اینحال، این تنها و بازاریابان است. شما باید نگاه دقیق تری به مشتریان خود داشته باشید تا بتوانید  تعداد ایمیل های مورد برای ارسال را شناسایی نمایید. بر اساس  MarketingSherpa، ۶۱ درصد از کاربران ترجیح می دهند ایمیل های تبلیغاتی را حداقل یکبار در ماه دریافت کنند. به طور شگفت انگیزی، ۱۵ درصد از کاربران بر این باورند که دریافت روزانه ایمیل آن ها را اذیت نمی کند. همین مطالعه نشان می دهد که ۹۱ درصد از کاربران مشکلی با  ایمیل های تبلیغاتی ندارند. با اینحال متخصصان بر این باورند که چنین ایمیل هایی  باید به صورت هدفمند ارسال شود.  این اعداد و ارقام تفاوت بین انتظارات و نتایج را به خوبی نشان می دهد. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که هیچ قانونی در این حوزه وجود ندارد. بر اساس این اعداد، ارسال هفتگی یک ایمیل می تواند موثر باشد اما این شما هستید که باید بهترین زمان و تعداد ارسال ایمیل ها را شناسایی کنید.  در ادامه چند فاکتوری که باید مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم:

آمارهای موجود در صنعت:

به رقبای خود نگاه کنید و ببینید چند ایمیل در هفته ارسال می کنند. همچنین بازگشت سرمایه گذاری این افراد را بررسی نمایید و سعی کنید از اطلاعاتی که به دست می آورید درس هایی را بیاموزید. البته باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید استراتژی آن ها را بدون تفکر کپی کنید. آن ها ممکن است به خاطر اینکه حجم زیادی از مشترکان را دارند یا هدف خاصی در ذهن می پرورانند ایمیل های بیشتری برای مشتریان و مخاطبان خود ارسال کنند. استراتژی هایی که برای ارسال ایمیل به کار می برید باید برای نیازهایتان سفارشی سازی شده باشد.

ماهیت محصولات و خدمات:

تعداد ایمیل هایی که برای مخاطبان خود ارسال می کنید به چیزی که ارائه می کنید هم بستگی دارد. به عنوان مثال اگر در حال فروش کولرهای خانگی هستید، ممکن است در طول فصل تابستان نسبت به فصل زمستان، ایمیل های بیشتری را برای مشتریان و مخاطبان خود ارسال نمایید. از سوی دیگر اگر شرکت جدیدی را راه اندازی کرده اید، ممکن است بخواهید به صورت روزانه ایمیل هایی را برای مخاطبان ارسال کنید تا آن ها را در جریان روند کاری خود قرار دهید.

ماهیت ایمیل ها:

شما به خوبی هدف از ارسال ایمیل های خود را می دانید. آیا تلاش دارید افراد را به خرید محصول یا خدماتی تشویق کنید؟ دوست دارید آن ها را به پر کردن فرمی ترغیب نمایید؟ بر اساس گزارش های موجود، اولین ایمیل شما نرخ کلیک بالاتری دارد. این موضوع بدین معنی است که شما تنها یک شانس دارید تا کار خود را به درستی انجام دهید و نظر افراد را به خود جلب نمایید.  در ادامه نکته هایی را در مورد تعداد ایمیل هایی که باید ارسال کنید را بیان می کنیم.

  • اجازه دهید مشتریان تعداد ایمیل هایی که دوست دارند دریافت کنند را انتخاب نمایند. شما می توانید این گزینه را به هنگام اشتراک در خبرنامه در اختیار آن ها قرار دهید یا اطلاعات موردنیاز را به هنگام آغاز یک نظرسنجی به دست آورید.
  • به اعداد و ارقام توجه داشته باشید. باید ببینید نرخ تبدیل آغازین شما چگونه بوده است و بعد از ارسال ایمیل این نرخ چه تغییری کرده است. این اعداد به شما کمک می کند در صورت نیاز تغییراتی را در برنامه ارسال ایمیل خود ایجاد کنید.
  • دانستن بنیان و اساس تعامل بسیار مهم است. اگر شما اندکی دارید، می توانید با افزایش یا کاهش تعداد ایمیل هایی که در هفته ارسال می کنید این تعامل را بیشتر کنید. تعامل به دست آوردن نتایج دلخواه از طریق بازاریابی ایمیلی است.

قبل از اینکه ایمیلی را برای مخاطبان خود ارسال کنید باید هدف از انجام اینکار را بدانید. همه ایمیل ها برای اهداف خرید ارسال نمی شوند. برخی از ایمیل ها هستند که می توانند غیر تبلیغاتی باشند و تنها ارزشی را در اختیار افراد قرار دهند. با اینحال باید اطمینان حاصل کنید که تمامی ایمیل های شما ارزشی به خوانندگان می افزاید. ایمیل های اسپم یا ایمیل هایی که حرفی برای گفتن ندارند را ارسال نکنید.

 

حدود ۳۲ درصد از کاربران زمانی که ایمیل های غیر کاربردی و نامرتبط دریافت می کنند از لیست اشتراک خارج می شوند. با ارسال ایمیل های نا مرتبط کار خود را دشوارتر نکنید.

نتیجه گیری:

از آنجایی که کسب وکارها اهداف و مشتریان متفاوتی دارند پاسخ به این سوالات پیچیده کار اسانی نخواهد بود. به همین خاطر شما باید رویکرد خاص خود را اتخاذ کنید و ببینید چه چیزی برایتان کار می کند. برای اینکار می توانید از تست A/B استفاده کنید.البته باید به خاطر داشته باشید که توجه کردن به اعداد و ارقام مهم بسیار ضروری است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن