دامنهمقالات وب

زیردامنه چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

به احتمال زیاد شما هم زمانی که در دنیای آنلاین به گشت و گذار می پردازید با زیر یا همان مواجه شده اید.  تا به حال از خود پرسیده اید که چرا شرکت ها از زیردامنه استفاده می کنند و استفاده از آن چه مزایایی می تواند داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

زیردامنه یا subdomain ی است که بخشی از دامنه سطح بالای شما محسوب می شود. به عنوان مثال Domain.webide.ir را زیردامنه می گویند.

 چرا باید از زیر دامنه استفاده کنیم؟

زیردامنه بخشی از اصلی شماست اما به عنوان یک هویت جداگانه در موتورهای در گرفته می شود. زیر دامنه ها را می توان برای مقاصد سازمانی یا حتی  برای افزایش ی سایت مورداستفاده قرار داد. در ادامه برخی از کاربردهای زیردامنه را با هم مرور می کنیم.

  1. میزبانی وبلاگ:

برخی از شرکت ها دوست دارند وبلاگ خود را برای دلایل خاصی  به صورت جداگانه نگهداری کنند. این موضوع ممکن است بدین خاطر باشد که وبلاگ طراحی متفاوتی با سایر بخش های سایت دارد یا اینکه صاحبان سایت می خواهند تمایزی بین محتوا و بقیه سایت ایجاد کنند. اگر شما نیز قصد دارید وبلاگی با محتوای زیاد ایجاد کنید، ممکن است به انعطاف پذیری که زیردامنه به شما می دهد داشته باشید. برخی از شرکت ها حتی تصمیم می گیرند از زیردامنه برای سایر مقاصد کاربردی همچون راه اندازی انجمن استفاده کنند.  اغلب این نوع سایت ها از پلتفرم ها یا نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند و همین امر استفاده از زیر دامنه را منطقی می سازد.

  1. نمایش سایت برای مناطق مختلف:

ممکن است  نیاز داشته باشید سایت خود را برای مناطق مختلفی به نمایش بگذارید. به جای اینکه  چنین کاری را در یک سایت واحد با معماری سردرگم کننده انجام دهید می توانید برای هر منطقه خاص یک زیردامنه ایجاد نمایید.

  1. نمایش محصولات مختلف:

ممکن است خط تولید محصولات یا خدمات شما بسیار گسترده باشد و بخواهید آن ها را برای حوزه های مختلف تقسیم بندی کنید. اینکار به شما کمک می کند بر روی تلاش های خود تمرکز کنید و برای بازدیدکنندگان خود تجربه ناوبری مرتبطی ایجاد نمایید.

زیردامنه و سئو:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، زیردامنه شما در موتورهای جستجو به عنوان یک سایت جداگانه در نظر گرفته می شود. این موضوع بدین معنی است که می توانید منحصر به ی برای هر زیردامنه ایجاد کنید. استفاده از زیر دامنه برای تلاش های سئوی شما بسیار مفید خواهد بود. در ادامه به این موضوع هم می پردازیم.

  1. به کمک زیردامنه می توانید کلیدواژه های خود را در آدرس قرار دهید:

برخی از اوقات نمی توانید کلمات کلیدی خود را در آدرس اصلی سایت قرار دهید. در این شرایط استفاده از زیر دامنه شانس دیگری برای قرار  دادن کلیدواژه ها در آدرس سایت فراهم می کند. این موضوع برای رتبه بندی سایت بسیار مفید است.

  1. زیردامنه می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد:

اگر سایت بزرگ و سردرگم کننده ای دارید که ناوبری آن دشوار است، ممکن است کاربران تجربه خوبی از ان نداشته باشند. تجربه کاربری ضعیف به این معنی است که فرد زمان اندکی را بر روی سایت سپری می کند. این موضوع به افت رتبه بندی منجر می شود.

  1. زیردامنه می تواند اتوریتی حوزه کاری شما را بیشتر کند:

ایجاد اتوریتی در مقیاس وسیع کار بسیار دشواری است. با اینحال رتبه بندی در بازار کاری می تواند زمان و انرژی اندکی ببرد. با رتبه بندی و ایجاد اتوریتی در زیر دامنه می توانید اتوریتی دامنه اصلی خود را نیز تقویت کنید. امیدواریم به کمک این مقاله درک بهتری از زیردامنه ها به دست آورده باشید و از آن برای استراتژی سئوی خود استفاده نمایید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن