سئومقالات وب

تغییرات اخیر در جستجوی طبیعی گوگل

همانطور که می دانید جستجو صنعتی است که به سرعت رشد می کند. اگر نتوانید فعالیت های گوگل را به صورت منظم پیگیری کنید، به احتمال زیاد مواردی را از دست خواهید داد. حتی برای آن هایی که دستورالعمل های موتورهای جستجو را به صورت روزانه دنبال می کنند،  به دست اوردن و درک همه شرایط کمی دشوار است.به همین خاطر بهتر است نگاهی به تغییرات اخیر غول جستجوی جهان یعنی گوگل بیندازیم و ببینیم در روزهای اخیر چه تغییراتی در نتایج جستجوی طبیعی ایجاد شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا این تغییرات را با هم مرور کنیم.

تغییراتی که در مورد نتایج جستجوی تصویری گوگل ایجاد شده است:

گوگل تغییرات  زیادی را بر روی جستجوی تصویری  اعلام کرده است. برخی از قابلیت های جدید به گونه ای طراحی شده اند که به افراد کمک می کنند دقیقا همان تصاویری را بیابند که به آن نیاز دارند. این در حالیست که برخی از تغییرات تنها بر روی جستجوی تصویر در یک طبقه بندی خاص  اعمال شده است.  تغییراتی که اخیرا در مورد نتایج جستجوی تصویری گوگل ایجاد شده است را در ادامه مشاهده می کنید:

  • فیلتر جستجوی تصویر: در حال حاضر انجام جستجوی تصویر در ی   مجموعه ای از فیلترها را بر می گرداند . این موضوع به شما کمک می کند جستجوی خود را بیشتر از قلب تنگ تر و باریک تر کنید.
  • پیشنهاد ایتم های مشابه: در حال حاضر زمانی که برای تصویری همچون تصویر لباس یا اکسسوری جستجو می کنید، کلیک بر روی نتایج جستجو آیتم های مشابه چیزی که انتخاب کرده اید را نشان خواهد داد.
  • ایده های مربوط به سبک: پیشنهاد ایده های مربوط به سبک و استایل نیز در حال حاضر به جستجوهای حوزه فشن اضافه شده است. بعد از اینکه برای مواردی مثل لباس و اکسسوری جستجو انجام دادید و بر روی نتیجه دلخواه کلیک کردید، برخی از ایده های سبک برای پوشیدن لباس در اختیار شما قرار می گیرد.

تغییراتی که در مورد نتایج جستجوی محلی گوگل ایجاد شده است:

بهتر است بدانید که گوگل تغییرات جزئی را در مورد نتایج جستجوی محلی انجام داده است. زمانی که بر روی یک کشور خارجی جستجویی را انجام می دهید، گوگل به صورت خودکار نظرات و مرورها را به ی که بر روی دستگاه خود تنظیم کرده اید ترجمه می کند. این موضوع می تواند به همه مسافرانی که برای به دست آوردن پیشنهادات بر روی گوگل تکیه می کنند مفید باشد.

تغییراتی که در مورد نتایج جستجوی رویدادها رخ داده است:

گوگل در حال حاضر در کمک به یافتن مواردی برای انجام، بسیار موثرتر شده است. حالا می توانید  در نوار جستجوی گوگل عبارتی همچون رویدادهای نزدیک من را تایپ کنید تا رویدادهایی که در ناحیه تان رخ می دهد را مشاهده نمایید. حتی می توانید جستجوی خود را خاص تر کنید و به دنبال عباراتی همچون کنفرانس های نزدیک من بگردید.  زمانی که گوگل نتایج جستجو را بر می گرداند قادر خواهید بود آن ها را بر اساس فریم زمانی فیلتر کنید. همچنین می توانید کارهایی را پیدا کنید که مربوط به امروز، ا یا هفته بعد است.

تغییراتی که در مورد نتایج جستجو برای وبلاگ ها ایجاد شده است:

گوگل در حال حاضر قابلیتی را برای جستجوی طبیعی طراحی کرده است که مربوط به وبلاگ هاست. دو قابلیت جدید که هر دوی آن ها در یک زمان واحد کار خود را آغاز کرده اند. وارد کردن کوئری هایی همچون وبلاگ های بازاریابی می تواند کاروسل  یا را در بالای نتایج جستجو ایجاد کند. این قابلیت برای افرادی که به دنبال کشف وبلاگ های جدید در طبقه بندی خاصی هستند مفید خواهد بود. همچنین می تواند احتمالی را به سمت وبلاگ هایی که در کاروسل یا لیست غنی رتبه خوبی دارند جذب کند( البته تمامی این قابلیت ها تنها زمانی قابل استفاده خواهد بود که از زبان انگلیسی برای جستجوی خود استفاده کنید).

تغییراتی که در مورد نتایج جستجوی مرتبط با خرید ایجاد شده است:

فروشگاه های ی این توانایی را داشتند که به کمک قدیمی گوگل به نام Trusted Stores خود را در نتایج جستجو متمایز کنند. این برنامه در طول چند ماه اخیر از کار افتاده  و برنامه جدیدی جایگزین آن شده است. این برنامه جدید نام دارد. نظرات مشتریان (Customer Reviews) متفاوت از نظرات محلی گوگل است.

بعد از فعال کردن این برنامه، مشتریان می توانند نظرات خود را در مورد تجربیاتی که از خرید داشتند  ارسال نمایند.  همچنین افراد می توانند رتبه ای را از ۱ تا ۵ به محصول و فروشگاه موردنظر بدهند که  از این رتبه ها برای ایجاد نمره Google Customer Reviews استفاده خواهد شد.

 گوگل به مبارزه خود با اخبار جعلی ادامه می دهد:

آخرین و البته مهم ترین موردی که در این فهرست به آن اشاره  می کنیم مبارزه گوگل با اخبار جعلی است. این مبارزه همچنان ادامه دارد و گوگل اخیرا تلاش های بیشتری را در مورد بهبود کیفیت نتایج خود انجام داده است.

 گوگل سیگنال های را برای تنزل رتبه اخبار جعلی تغییر داده است:

گوگل اخیرا اعلام کرد تنظیماتی را برای بهبود سیگنال های رتبه بندی  انجام می دهد تا بتواند رتبه اخبار جعلی را پایین تر بیاورد.  هنوز قضاوت در مورد موفقیت این تلاش ها زود است اما حداقل نشان می دهد که گوگل تمامی تلاش خود را برای خارج کردن اخبار جعلی از فهرست نتایجش انجام می دهد.

نتیجه گیری:

خوب همانطور که مشاهده کردید گوگل اخیرا تغییراتی را در نتایج جستجوی خود ایجاد کرده است. افرادی که در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت دارند می توانند خود را با این تغییرات همگام سازند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن