دامنهمقالات وب

۱۰ نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه

انتخاب یک نام دامنه مناسب برای سایت های جدید می تواند سخت ترین بخش ماجرا باشد. باید به خاطر داشته باشید که نام دامنه شما بخش مهمی از هویتتان به عنوان شخصی را تشکیل می دهد.  بازدید کنندگان قبل از اینکه محتوا، طرح و برندینگ شما را ببینند با نام دامنه روبرو می شوند که تاثیر زیادی بر روی درک و احساسات آن ها از برند خواهد داشت.  در این  مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از نکاتی که به هنگام انتخاب نام دامنه باید مدنظر داشته باشید را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. از نام دامنه با پسوند .com استفاده کنید:

زمانی که صحبت از نام دامنه به میان می اید شما می توانید از پسوندهای مختلفی استفاده کنید.  دامنه هایی که با پسوند .com به پایان می رسند  می توانند ت و اعتبار خوبی داشته باشند. دامنه های سطح بالا همچون .tech یا .club پذیرش زیادی در میان کاربران اینترنتی به خصوص کاربران جوان تر دارند  اما پسوند .com هنوز هم در میان استانداردهای موجود به خوبی می درخشد. بیش از ۹۰ درصد کاربران، سایت هایی با پسوند .com را به عنوان سایت های قابل رتبه بندی کرده اند.

 

  1. سایر پسوندها را نیز ی کنید:

زمانی که پسوند .com را  برای سایت خود خریداری می کنید بهتر است دامنه های سطح بالایی که به سایت شما مرتبط است را هم خریداری کنید. این دامنه ها را به دامنه .com خود ریدایرکت کنید. در این شرایط بازدید کنندگانی که دامنه اشتباهی را تایپ می کنند باز هم می توانند شما را بیابند.

  1. بیش از سه کلمه را در نام دامنه خود مورد استفاده قرار ندهید:

اگر طول دامنه شما بیشتر از سه کلمه باشد افراد در به خاطر سپاری آن دچار مشکل خواهند شد. این موضوع به بازدید کنندگان کمتر منجر می شود. به عنوان مثال به خاطر سپاری دامنه www.handmadepaper.com از www.handmadepaperforscrapbooksandweddings.com راحت تر است. برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشید همه چیز را کوتاه انتخاب کنید تا کاربران راحت تر آن را به خاطر بسپارند.

  1. از به کار بردن نام های عجیب و مخفف ها خودداری کنید:

از مواردی همچون ۴U در دامنه خود استفاده نکنید. به خاطر سپاری این موارد دشوار است و آن ها ظاهر غیر حرفه ای دارند. اگر فکر می کنید افراد در به خاطرسپاری دامنه شما دچار مشکل خواهند شد و تصمیم می گیرید از  مخفف آن استفاده کنید بهتر است همین جا دست نگه دارید. در این شرایط بهترین رویکرد انتخاب نام دامنه دیگر است.  بهتر است دامنه ای را انتخاب کنید که بتواند را به شیوه ای اسان در اختیار افراد قرار دهد.

  1. نام دامنه را زشت نکنید:

دامنه در برگیرنده فضا نیست.  استفاده از خط فاصله در نام دامنه ایده بسیار وحشتناکی است.  قبل از اینکه بخواهید دامنه خود را ثبت کنید حتما همه چیز را مرور کنید.

  1. انتظارات مشتریان را مدیریت کنید:

زمانی که مشتری با نام دامنه ای مثل billreducer.com مواجه می شود انتظاری در ذهنش شکل می گیرد و آن هم این است: این سایت به من کمک می کند صورتحساب های خود را با ذخیره کردن پول ، کمتر نمایم. نامی را انتخاب کنید که دیدگاه خوبی در مورد سایت به مشتری بدهد. سایت شما باید چیزی که در برچسب( همان نام دامنه) بیان شده است را در اختیار بازدید کنندگان بگذارد.

  1. دامنه هایی را انتخاب کنید که به خاطر سپاری آن اسان است:

مشتریان سایت شما را در خبرنامه ها، کوئری های جستجو و سایر سایت ها پیدا می کنند. اگر نام دامنه شما کوتاه باشد به خاطر سپاری آن برای مشتریان نیز راحت تر خواهد بود. از به کار بردن خط فاصله و اعداد در نام دامنه اجتناب کنید. هر چقدر دامنه شما طولانی تر و پیچیده تر باشد به خاطر سپاری آن نیز دشوار تر خواهد بود.

  1. خود را از مشکلات دور نگه دارید:

سعی کنید از به کار بردن نام دامنه هایی که متعلق به های دیگر است و شباهت زیادی به آن دارد خودداری کنید. استفاده از چنین دامنه هایی معمولا مشکلات مربوط به کپی رایت را ایجاد می کند. قبل از اینکه دامنه خود را انتخاب کنید مطمئن شوید که این نام شبیه دامنه یا سایر کسب وکارها نیست.

  1. قدرت کلمات کلیدی را به خاطر داشته باشید:

جستجو در اینترنت بر پایه کلمات کلیدی و عبارات است . به همین خاطر شما نیز باید از مزایای این کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید. کلمات کلیدی که به سازمان شما مرتبط است را پیدا کنید و از این کلمات برای شکل بخشیدن به نام دامنه انتخابی استفاده نمایید. به عنوان مثال سایتی که در حوزه فرآورده های گوشتی فعالیت می کند می تواند از کلمه کلیدی گوشت  و سایر کلمات کلیدی مرتبط برای کسب وکار خود استفاده نماید. افراد از چه کلیدواژه هایی برای یافتن کسب وکار شما استفاده می کنند؟ از این کلمات در دامنه خود استفاده کنید.

  1. از حریم خصوصی خود محافظت کنید:

زمانی که دامنه ای را ثبت می کنید، قوانین اینترنت شما را ملزم می کند که موارد زیر را فراهم آورید:

  • نام واقعی
  • کسب وکار یا منزل
  • آدرس ایمیل
  • شماره تلفن

اینکار از حریم خصوصی شما محافظت می کند. اگر به دنبال خود هستید می توانید سری به این صفحه بزنید و از تعرفه های موجود اطلاع پیدا کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن