مدیریت سرورمقالات وب

اصول اساسی انتخاب هاست برای سایت های تجارت الکترونیک

برای مسترها و شرکت مناسب برای ی بدون داشتن دانش مناسب و درک نیازمندی های مرتبط با اینگونه سایت ها می تواند بسیار خسته کننده باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم در مورد اصول اساسی انتخاب هاست برای سایت های تجارت الکترونیک صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

میزبانی وب سایت های تجارت الکترونیک:

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت ساده تر بیان کنیم،  میزبانی وب سایت های تجارت الکترونیک به فناوری های ذخیره سازی و فایل ها برای یک یا چند سایت اختصاصی اطلاق می شود که به صورت آنلاین ات یا خدماتی را به فروش می رسانند.صاحبان اینگونه سایت ها اغلب هاستی را از شرکت قابل اعتماد خریداری می کنند تا بتوانند ی خود را بر روی سرور آپلود نمایند. این وظیفه ی شرکت ارائه دهنده هاست  است که مطمئن شود سرور در شرایط بهینه کار می کند و می تواند ارتباط سریع و مستمری برای مشتریان فراهم آورد. در محیط تجارت الکترونیک؛ وبمسترها به دنبال امنیت، ی و کیفیت بالای خدمات هستند. از آن جایی که اینگونه سایت ها نه تنها در برگیرنده اطلاعات حساس مشتریان هستند بلکه این اطلاعات را در خود ذخیره می سازند باید امنیت بالایی داشته باشند.

 عناصر اصلی:

اصول انتخاب هاست برای این سایت ها را می توان به دو عنصر اصلی تقسیم بندی کرد. یکی از این عناصر سایت و دیگری شرکت ارائه دهنده هاست است. شرکت های ارائه دهنده هاست سرورهایی را فراهم می آورند که می توانند  فضایی را برای ذخیره سازی فایل و ارتباط اینترنتی در اختیار افراد قرار دهند.  در مورد ی آنلاین، اینکه سایتی بتواند زمان Uptime خوبی داشته باشد بسیار ضروری است.

 ابزارها و قابلیت ها:

هر شرکت ارائه دهنده هاستی که برای میزبانی سایت های تجارت الکترونیک انتخاب می شود باید بتواند از ابزارها و قابلیت های مورد نیاز در این محیط از کسب وکارها پشتیبانی نماید.  شرکت های قابل اعتماد نرم افزارها و ابزارهای مورد نیاز برای پشتیبانی تراکنش های مالی و فرایندهای پرداخت را برای وبمسترها فراهم می آورند. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که در برخی از شرایط وبمسترها  خودشان مسئول خرید نرم افزارهای تجارت الکترونیک و لایسنس های مورد نیاز هستند. رایج ترین  ابزارهای مورد نیاز در این سایت ها ایتم هایی همچون کارت خرید؛ خدمات تجاری، لایه های امنیتی، ابزارهای تراکنش های مالی و ابزارهای بازاریابی است.

 نیازمندی های مرتبط با فضای ذخیره سازی:

قبل از اینکه بخواهید شرکت ارائه دهنده هاست را برای پشتیبانی از سایت خود انتخاب کنید بهتر است مقدار فضای ذخیره سازی که برای نگهداری و انتقال فایل های خود نیاز دارید را تعیین نمایید. از آنجایی که شرکت های ارائه دهنده هاست موقعیت فیزیکی برای سایت ها فراهم خواهند کرد وبمسترها باید در مورد مسائل امنیتی سرور مطمئن باشند.  توجه کردن به نظرات مشتریان و مطالعات موردی می تواند تخمین خوبی در مورد توانایی های شرکت ارائه دهنده هاست ایجاد کند.  همچنین شرکت ارائه دهنده هاست باید سیستم را نیز در اختیار افراد قرار دهد. با  بک آپ گیری ،اطلاعات سایت در صورت بروز مشکل به سرعت برگردانده شود. ریکاوری در صورت بروز مشکل نیز باید به خوبی انجام شود.

ریکاوری از حوادث:

ریکاوری از حوادث رخ داده و مسائل امنیتی دو جزء مهم برای هاست سایت های تجارت الکترونیک است.  اطلاعات خصوصی و رکوردهای مالی نیز باید از دید افرادی که واجد شرایط نیستند دور نگه داشته شود. SSL بسیار مفید خواهد بود و شرکت های فراهم کننده هاست باید این فناوری را بیشتر از قبل مورد بررسی قرار دهند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن