دسته‌بندی نشدهمدیریت سرورمقالات وب

تفاوت بین هاست اشتراکی و سرور مجازی چیست؟

اینکه شما کسب وکار کوچکی باشید، شرکت بزرگی داشته باشید یا  فردی باشید که به داشتن سایت شخصی علاقه مند است زیاد فرقی نمی کند. راه حل ها و پلن های مختلفی برای ینگ وجود دارد که می تواند برای نیازهای خاص شما مناسب باشد. در این مقاله قصد داریم و هاست اشتراکی را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از این هاست ها برای نیازهای شما مناسب است. پس همراه وب ایده باشید.

 تفاوت بین هاست اشتراکی و هاست مجازی چیست؟

سرور مجازی  خصوصی که با عنوان VPS نیز در میان افراد شناخته شده است اساسا محیط های سرور متعدد جداگانه ای هستند که بر روی یک سرور فیزیکی واحد قرار گرفته اند. این نوع سرور از فضای دیسک، رم، و آی پی خود استفاده می کند. سرور مجازی  دسترسی روتی به سیستم می دهد و همین امر باعث می شود پیکربندی فایل ها و نصب های مختلف بر روی آن راحت تر باشد. در مقابل، هاست اشتراکی به هاستی گفته می شود که کاربران متعدد از یک سرور استفاده  می کنند و منابع موجود در آن را با هم به اشتراک می گذارند. با اینکه محیط موجود در میان افراد به اشتراک گذاشته می شود اما هر اکانتی مکان خاص خود را دارد که برای سایر کابران قابل دسترس نیست.

 

همچنین بخوانید:چگونه بهترین سرور مجازی  را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

 

 مزایای استفاده از VPS چیست؟

 

کنترل:

سرور مجازی به شما اجازه می دهد کنترل پنلی را داشته باشید که از طریق آن مدیریت جنبه های مختلف سایت اسان تر می گردد. شما دسترسی روت به سیستم دارید و می توانید پیکربندی های سرور خود را اصلاح کنید.

 

 قابلیت ها و توانایی ها:

شما می توانید تعداد نامحدودی از سایت ها را میزبانی کنید. همچنین قادر خواهید بود سایر سرویس ها همچون میل سرور، FTP Server یا هر نوع سروری که دوست دارید را میزبانی نمایید.

امنیت:

هیچ کس به جز شرکت شما و شرکت هاستینگ ارائه دهنده سرور، به داده های شما دسترسی نخواهد داشت.  این نوع هاست ذاتا بسیار امن تر از هاست اشتراکی است. محیط مجازی فایل سیستم مستقل  و ادمین های خود را دارد که همین امر جنبه های امنیتی آن را قوی تر می کند.

عملکرد:

پلتفرم سرور مجازی می تواند سایت هایی که ترافیک سنگینی دارند، به اپلیکیشن های بیشتر نیاز دارند و به منابع بیشتر نیازمندند را پشتیبانی کند.

 مزایای هاست اشتراکی در چیست؟

مقرون به صرفه بودن:

پلن های هاست اشتراکی بسیار ارزان قیمت تر از سایر پلن های هاستینگ است زیرا سرور و سایر منابع موجود در آن بین شرکت های مختلف تقسیم می شود.

 کاربرد آسان:

لازم نیست درک کاملی از هاست و مدیریت سرور داشته باشید. استفاده از هاست اشتراکی بسیار ساده  و اسان است.

نیازی به حفظ و نیست:

سرور  و نرم افزارهای مورد نیاز از پیش نصب شده و به روزرسانی ها نیز به خوبی انجام می شود. بنابراین لازم نیست در مورد حفظ و نگهداری سرور نگران باشید.

برای هاست سایت های پایه عالی است:

در  هاست اشتراکی ان می توانند تنها برای چیزی که نیاز دارند هزینه پرداخت کنند و در صورت رشد کسب وکارشان ، پلن موجود را ء دهند.

کدام راه حل برای شما بهتر است؟

اگرچه هاست اشتراکی در حال حاضر محبوب ترین هاست در میان افراد است اما سرور مجازی نیز می تواند گزینه مقرون به صرفه و با عملکرد بالا نسبت به سرورهای اختصاصی ارائه کند.  کاربرانی که از لحاظ فنی اطلاعاتی در مورد سرور ندارند و در عین حال سایتشان  کوچک تا متوسط است می توانند از هاست اشتراکی بهترین استفاده را ببرند. اگر زمانی احساس کردید که به تغییر نیاز دارید می توانید هاست خود را به سرور مجازی تغییر دهید. به خاطر داشته باشید با اینکه در هاست مجازی می توانید کنترل خوبی بر روی سیستم عامل داشته باشید اما منابع سخت افزاری هنوز هم با سایر VPSها بر روی همان هاست سرور به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین اگر عملکرد برای شما فاکتور کلیدی است یا هایی دارید که به رم زیادی نیاز دارد بهتر است از سرور اختصاصی بهره مند شوید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن