مدیریت سرورمقالات وب

مزایا و معایب سرورهای اختصاصی

اگر قصد دارید کسب وکار خود را راه اندازی کنید باید پلن مناسبی برای هاست خود انتخاب نمایید. همانطور که می دانید پلن های مختلف هاستینگ در اختیار شما وجود دارد که می توانید از بین آن ها یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.هر ام از این پلن ها ها و توانایی هایی را در اختیار شما قرار می دهند. کسب وکارهای آنلاین موفق ترجیح می دهند از سرورهای استفاده کنند زیرا اینگونه سرورها می توانند حجم بالایی از را مدیریت نمایند و در دسترس بودن و زمان بالاتری خواهند داشت. خوب حالا سوال اینجاست که آیا سرور اختصاصی گزینه مناسبی برای کسب وکار شما هست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا مزایای و سرور اختصاصی را با هم مرور کنیم.

مزایای سرورهای اختصاصی:

عملکرد و قابل اعتماد بودن:

سرورهای اختصاصی پهنای باند و فضای دیسک نامحدودی را در اختیار شما قرار می دهند و همین امر شما را قادر می سازد کنترل کاملی بر روی اطلاعات و رسانه هایی که در دسترس افراد قرار می گیرد، به اشتراک گذاشته می شود و بر روی سایت ذخیره می گردد داشته باشید. از آنجایی که ، فضای دیسک و حافظه و سایر منابع سیستم با سایر افراد به اشتراک گذاشته نمی شود، چنین سروری سرعت پایینی نخواهد داشت و می تواند حجم بالایی از ترافیک را مدیریت نماید.

 

همچنین بخوانید: سرور اختصاصی چیست؟

سرعت و در دسترس بودن:

اگر می خواهید بهترین تجربه را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید سرورهای اختصاصی ایده آل ترین گزینه برای شما خواهد بود. این نوع سرور به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهد با سرعت بالا به صفحات موجود در سایت دسترسی داشته باشند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما در حال اجرای فروشگاه آنلاین و سایت تجارت الکترونیک  باشید یا سایتی را برای تراکنش های مالی راه اندازی نمایید.

 امنیت و ک های فنی:

از آنجایی که شما تنها فردی هستید که می توانید به سرور اختصاصی دست پیدا کنید، می توانید از سطح بالای امنیت که در آن وجود دارد لذت ببرید. سرور اختصاصی ای پی ادرس منحصر به فردی را برای حریم خصوصی و امنیت بهتر در اختیارتان قرار می دهد و می تواند سطح بالایی از محافظت را در بر بدافزارها و سایر موارد مهاجم ایجاد نماید. علاوه بر این، چنین سروری می تواند پشتیبانی فنی را در اختیارتان قرار دهد.  شما می توانید از کنترل پنل پیشرفته استفاده کنید. این کنترل پنل دسترسی به قابلیت ها را ساده تر می کند و باعث می شود  مدیریت سایت راحت تر شود.

 

همچنین بخوانید: تفاوت های کلیدی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

 

معایب سرورهای اختصاصی:

هزینه و نگهداری:

یکی از معایب اصلی استفاده از سرورهای اختصاصی گران قیمت بودن آن نسبت به سایر گزینه های هاستینگ است. یک سرور اختصاصی به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد و همین امر هزینه های آن را بالا می برد. راه اندازی، نگهداری و تعمیر آن نیز چالش بزرگی برای صاحبان سایت هاست. بیشتر کسب وکارها از سرورهای مجازی یا اشتراکی برای سایت های خود استفاده می کنند.

الزامات فنی:

برای توسعه سرور اختصاصی و مدیریت سایتی که بر روی آن میزبانی می شود باید دانش و مهارت زیادی در مورد شبکه داشته باشید. برخی از مواردی که بهتر است با آن اشنایی داشته باشید در برگیرنده IP routing، مکانیسم سرور، رکوردهای MX و موارد دیگر است.  اگر دوست ندارید چنین مفاهیمی را بیاموزید بهتر است یک ادمین حرفه ای استخدام نمایید یا از شرکت ارائه دهنده هاست بخواهید آن را برایتان مدیریت کند.  سرور اختصاصی به ندرت دچار مشکل می شود اما اگر چنین اتفاقی روی دهد تعمیر آن کمی دشوار خواهد بود. اگر سایت شما ترافیک زیادی دارد یا باید تراکنش های مالی زیادی پردازش شود می توانید از این نوع سرور به خوبی استفاده کنید. اگر کسب وکارتان جدید است بهتر است کار خود را با هاست اشتراکی یا مجازی آغاز نمایید. اگر سوالی در این مورد داشتید با شرکت ما تماس بگیرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن