مقالات وبوردپرس

چگونه بهترین هاست وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

هاست یکی از اجزای کلیدی برای  هر سایت موفقی است که معمولا صاحبان سایت ها آن را نادیده می گیرند و زمان زیادی برای انتخاب یک هاست خوب اختصاص نمی دهند.  انتخاب بهترین هاست وردپرس برای نیازهای موجود، می تواند سئوی سایت را بهبود ببخشد و در نهایت فروش را افزایش دهد.  گزینه های مختلفی برای هاست وردپرس وجود دارد. به مثال شما می توانید از هاست رایگان، اشتراکی، مجازی، اختصاصی و مدیریت شده استفاده کنید. در این مقاله سعی می کنیم نکاتی را بیان نماییم که به انتخاب بهترین هاست وردپرس برای سایت کمک فراوانی می کند. پس همراه وب ایده باشید.

نیازمندی ها و الزامات هاست وردپرس چیست؟

همانطور که می دانید وردپرس یک اسکریپت بسیار سبک وزن است و می تواند با شرکت های هاستینگ و پیشنهادات آنان سازگار باشد.  الزامات ساده ای که برای وردپرس وجود دارد به شرح زیر است:

  • PHP نسخه ۵٫۷ و بالاتر
  • MySQL نسخه ۵٫۶ و بالاتر

به خاطر محبوبیت ی وردپرس، تمامی شرکت های هاستینگ خوبی که در این زمینه فعالیت می کنند  نصب ساده  و تنها با یک کلیک را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

مواردی که به  هنگام  انتخاب  هاست وردپرس و شرکت ارائه کننده آن باید مدنظر داشته باشید:

سرعت، و قابلیت اعتماد ، جزو فاکتورهای مهمی هستند که به هنگام انتخاب هاست وردپرس و شرکت ارائه دهنده آن باید مدنظر قرار گیرند. با اینحال، مهم ترین فاکتوری که باید مدنظر قرار دهید نیازهایی است که در مورد سایت و شرکت خود دارید. قبل از اینکه بخواهید هاست وردپرسی را انتخاب کنید باید نیازهای خود را ارزیابی کنید تا بتوانید در های موجود صرفه جویی نمایید.

ارزیابی نیازهای موجود:

همانطور که در بخش های قبلی مقاله ذکر کردیم، گزینه های مختلفی برای هاست ها وجود دارد. این گزینه ها عبارتند از:

  • رایگان
  • اشتراکی
  • مجازی
  • سرور اختصاصی
  • مدیریت شده

اجازه دهید هر ام از این گزینه ها را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم کدام یک از این موارد می توانند بهترین انتخاب و بهترین راه حل برای شما باشند.

هاست وردپرس رایگان:

معمولا برخی از شرکت ها تلاش می کنند هاست رایگان را در اختیار مشتریان خود قرار دهند اما تقریبا همه این ها محدودیت هایی نیز دارند. چنین هاست هایی  معمولا در انجمن های آنلاین یا گروه های کوچک پیشنهاد می شوند. در بیشتر موارد، چنین هاستی توسط یک اداره می شود که تلاش می کند بخش کوچکی از فضای سرور خود را  در اختیار دیگران قرار دهد.  یکی از محدودیت هایی که هاست های رایگان برای افراد خواهند داشت این است که فرد را مجبور می کنند بنرهای تبلیغاتی را در سایت خود قرار دهد.  برخی از این شرکت ها ممکن است از شما بخواهند لینک متنی را در فوتر سایت خود قرار دهید. این افراد بنرهای تبلیغاتی یا لینک های متنی را برای به دست اوردن درآمد بیشتر به فروش می رسانند. بزرگترین عیب استفاده از هاست رایگان این است که نمی توانید زیاد به چنین هاستی اعتماد کنید. هرگز نمی دانید که این افراد چه زمانی رایگان خود را متوقف می کنند. آن ها ممکن است هر زمانی که دلشان بخواهد خدمات موجود را متوقف سازند. اگر در مورد سایت یا کسب وکار خود مطمئن هستید و می خواهید به صورت کاملا جدی آن را دنبال کنید بهتر است از هاست های رایگان خودداری نمایید.

 

همچنین بخوانید: چگونه هاست مناسبی برای سایت خود انتخاب کنیم؟

 

هاست وردپرس اشتراکی:

هاست وردپرس اشتراکی یکی از محبوب ترین مواردی است که توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار می گیرد. این هاست بسیار مقرون به صرفه است و می تواند نقطه شروع خوبی برای کاربران جدید باشد. هاست اشتراکی جایی است که یک سرور بزرگ با سایت های مختلف به اشتراک گذاشته می شود. زمانی که چندین سایت متعدد روی  یک هاست قرار می گیرد، قیمت های پیشنهادی توسط شرکت هاستینگ کاهش پیدا می کند. یکی از معایبی که در مورد هاست های اشتراکی به چشم می خورد این است که معمولا شرکت ها ادعا می کنند منابع نامحدودی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. اصلا چنین چیزی وجود ندارد.  زمانی که می گوییم منابع موجود نامحدود است،  باز هم محدودیت های کاربردی برای کاربر وجود خواهد داشت. اگر سایت شما بار قابل توجهی بر روی سرور وارد کند، شرکت هاستینگ شما را وادار می کند اکانتتان را ارتقاء دهید. اگر اینکار انجام نشود،  تاثیر منفی بر روی عملکرد سایر سایت هایی که بر روی آن سرور قرار دارد وارد می شود. با رشد کسب وکار موجود، هزینه های بیشتری بر روی شرکت تحمیل می شود. هاست اشتراکی بهترین راه حل برای کسب وکارهای کوچک و وبلاگ نویسان مبتدی است.

هاست اختصاصی مجازی وردپرس:

هاست اختصاصی مجازی(VPS) به ماشین های مجازی اطلاق می شود. این روشی برای بخش بندی یک سرور فیزیکی به چندین سرور است تا نیاز مشتریان برطرف گردد. در این گزینه، سرور با  افراد اندکی به اشتراک گذاشته می شود  و همین امر موجب می شود کنترل بیشتری بر روی آن وجود داشته باشد. اغلب توسعه دهندگان، کاربرانی با سطح متوسط و وبلاگ نویسانی با سطح متوسط از VPS برای سایت های خود استفاده می کنند. اگر هیچ گونه دانش فنی ندارید، باید اطمینان حاصل کنید که VPSمدیریت شده را خریداری می نمایید. این موضوع بدین معنی است که شرکت ارائه دهنده هاست تمامی کارهای موجود همچون ارتقا سیستم را انجام می دهد. هاست VPS  بهترین گزینه برای شرکت هایی با اندازه متوسط، وبلاگ هایی با ترافیک بالا و توسعه دهندگان/ طراحان است.

هاست وردپرس اختصاصی:

سرور اختصاصی  یک نوع سرور فیزیکی است که می توان از شرکت ارائه دهنده هاست خریداری کرد. این نوع سرور به شما اجازه می دهد کنترل کاملی بر روی سرور همچون انتخاب سیستم عامل، و سایر موارد داشته باشید. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید، به هاست اختصاصی نیازی نخواهید داشت. زمانی که سایت شما حجم خاصی از ترافیک را دریافت می کند، می توانید هاست را به هاست اختصاصی ارتقاء دهید.  اگر  مدیر یا فرد با تجربه ای در کنار خود نداشته باشید، بهتر است از سرور اختصاصی مدیریت شده استفاده کنید. شرکت های ارائه دهنده هاست چنین گزینه هایی را برای شما فراهم می کنند. این شرکت ها در کنار به روزرسانی های نرم افزاری که برای شما انجام می دهند، مانیتورینگ سرور، پشتیبانی از طریق تلفن و سایر موارد را نیز در اختیارتان قرار می دهند. بیشتر سایت های برتر از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند. این نوع هاست برای سایت ها یا وبلاگ هایی که حجم بالایی از ترافیک را دارند عالی است.

 هاست وردپرس مدیریت شده:

به خاطر تعداد کاربران زیادی که از وردپرس استفاده می کنند، شرکت های هاستینگ سعی می کنند هاست وردپرس مدیریت شده را در اختیار کاربران خود قرار دهند.  این نوع هاست تنها به شما اجازه می دهد سایت های وردپرسی را میزبانی کنید. مزایای هاست وردپرسی مدیریت شده این است که دیگر نگران چیزی نخواهید بود. آنها برای عملکرد بهتر، سایت شما را بهینه سازی می کنند و اطمینان حاصل می نمایند که است و بکاپ منظمی از آن گرفته می شود.  اگر افزونه خاصی باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی سایت شده باشد به شما توصیه می کنند آن را غیر فعال سازید. هاست وردپرس مدیریت شده یکی از هاست های وردپرسی خوب و بدون دردسر است و می تواند پشتیبانی با کیفیتی از طرف شرکت ارائه دهنده فراهم آورد. فقط به خاطر داشته باشید که پلن های هاست وردپرسی مدیریت شده کمی گران تر از هاست های معمولی است. خرید چنین هاستی برای افراد تازه کار ممکن است مقرون به صرفه نباشد.  هاست وردپرس مدیریت شده برای وبلاگ نویسان حرفه ای که می توانند درآمد و هزینه های صرف شده را مدیریت کنند یک گزینه عالی خواهد بود.

خوب حالا که همه گزینه های هاست وردپرس را به خوبی شناخته اید می توانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. اگر به دنبال یک هاست وردپرسی خوب وبا کیفیت هستید با شرکت ما تماس بگیرید ما پلن های متعددی برای  هاست وردپرسی داریم که می توانید بر اساس نیازهای خود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر بر روی  این لینک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن