بازاریابی دیجیتالمقالات وب

استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی با چت بات ها

بازاریابان نمی توانند شغل خود را بدون مواجهه با دنیای گسترده رسانه های اجتماعی به خوبی انجام دهند.  اهمیت گسترده رسانه های اجتماعی بدین معنی است که این پلتف ها بر اساس استراتژی های خاصی عمل می کنند. رسانه های اجتماعی تنها ابزار بازاریابی نیستند که در کانون توجه افراد قرار دارند. در کنار بازاریابی تاثیر گذاران، چت بات ها نیز به یکی از ابزارهای مهم در  بازاریابی رسانه های اجتماعی تبدیل شده اند. ربات سخنگو یا چت‌بات، یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه ‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. استفاده از چت بات ها در  استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی می تواند ترافیک و فروش سایت را افزایش دهد و در عین حال سطح جدیدی از را به ان ارائه نماید. برای اینکه بتوانید نیاز مشتریان و اهداف فروش خود را برآورده کنید بازاریابی ترکیبی روشی برای ارزیابی این مورد است که تعادلی بین چهار عنصر محصول، قیمت، مکان و وجود دارد را خیر.  اما سوال اینجاست که بازاریابی چت بات ها چگونه می تواند  خود را با استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی منطبق و هماهنگ سازد؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

دستیار هوشمندی فراهم کنید:

مخاطبان شما از طریق رسانه های اجتماعی با کسب وکارتان تعامل دارند زیرا این یک کانال ارتباطی آسان است که می توان از هر جایی به آن دسترسی داشت.  دو نوع ربات وجود دارد: یکی از آن ها مبتنی بر قوانین است و دیگری با هوش مصنوعی مجهز شده است. از آنجایی که ربات های قوانین محور نیازمند ی های دقیق دستوری هستند مشتریان خیلی زود صبر خود را از دست می دهند و آن را نیمه کاره رها می  کنند. هوشمند کردن ربات به شما کمک خواهد به شیوه بهتری با مشتریان خود تعامل داشته باشید و در عین حال تعامل افراد با رسانه اجتماعی را افزایش دهید و موثر بودن ان را بیشتر کنید.

چت بات های خود را در تمامی های احتمالی به کار بگیرید:

اولین بار چت بات ها از طریق پلتفرم فیس بوک در دسترس افراد قرار گرفتند اما امروزه سایر پلتفرم ها نیز این قابلیت را دارند و به شرکت ها اجازه می دهند ربات هایی را برای این پلتفرم ها بسازند.  ابزارهایی همچون Chattypeople ایجاد چت بات ها یا همان ربات های سخنگو را ساده تر کرده اند.  ربات های پشتیبان می توانند کسب وکار شما را به شیوه های زیر بهبود ببخشند:

  • آن ها می توانند به راحتی با فیس بوک و کامنت ها کار کنند
  • پیشنهادات و تبلیغات مورد نیاز را در اختیار مشتری قرار دهند.
  • از طریق فیس بوک ارشات را دریافت نمایند.

منابع مشتریان را بر روی پلتفرم مورد ایجاد کنید:

بیشتر ربات های امروزی به عنوان منبع مشتری به کار می روند و اطلاعاتی همچون به روز رسانی های آب و هوایی را بر اساس پستی مخاطب در اختیارش می گذارند.  این موضوع نه تنها برای مشتریان مفید و ارزشمند است زیرا اطلاعات مورد نظرشان را به سرعت فراهم می کند بلکه یک روش عالی برای تولید داده ها و اطلاعاتی در مورد مشتریان است. این نوع از ربات ها به شما اجازه می دهند اطلاعات مورد نیاز درباره مشتریان را به راحتی کسب کنید. به عنوان مثال:

  • موقعیت
  • سن
  • جنسیت
  • تمایل به محصولات خاص

در حقیقت به کمک چنین ربات هایی می توانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز درباره کانال های ارتباطی ارجح و خدمات پیام رسانی رسانه های اجتماعی را جمع آوری نمایید.

از یکپارچه سازی ایمیل برای ایجاد کمپین های پرورش دهنده استفاده کنید:

چت بات ها ابزارهای همه کاره ای هستند و می توان آن ها را با ایمیل ادغام و یکپارچه سازی کرد. اینکار به شما کمک می کند کمپین های پرورش دهنده ای ایجاد کنید. پرورش سرنخ یک نکته کلیدی برای  انتقال سرنخ ها به سمت قیف فروش است و چت بات ها می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان جمع آوری سازند. این اطلاعات به شما می گوید که چه زمانی باید ی مرتبط را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.  قبل از اینکه بخواهید کمپین های پرورش دهنده ایجاد کنید اطمینان حاصل کنید که پاسخ سوالات زیر را می دانید:

  • اهداف ملموس و قابل سنجش تنظیم کرده اید؟
  • پرسوناهای هدف را ایجاد کرده اید؟
  • ایا در حال حاضر محتوای مرتبط برای اشتراک گذاری با مشتریان خود دارید؟

چت بات ها( ربات های سخنگو) با تعامل و ارتباط سازنده و مداوم با مشتریان می توانند شانس تبدیل مشتری احتمالی به سرنخ را افزایش دهند.

محتوای خود را به طور مستقیم برای مخاطبان خود منتشر سازید:

چت بات ها یک کانال بازاریابی موثر  هستند زیرا می توانند پیام های شخصی سازی  و محتوای موجود را به دست مخاطبان برسانند. چت بات های شما قادرند محتوای موجود را بر اساس تمایل، علائق و اولویت های افراد توزیع کنند.   اگر این ربات ها را درستی به کار گرفته شوند می توانند ترافیک زیادی به سمت سایت هدایت کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

آن را با فرایند فروش خود مرتبط سازید:

شرکت هایی که کارت های خرید انلاین دارند باید ربات هایی را ایجاد کنند که به عنوان همیار فروش کار می کند. این کار نه تنها می تواند مشتریان را در طول فرایند فروش به تعامل وا دارد بلکه می تواند بیش فروشی و فروش مکمل را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد.  این ربات ها در طول فرایند فروش نصیحت ها و پیشنهاداتی را ارائه می کنند. این ربات ها قادرند به سوالات مشتریان درباره محصول، قیمت یا حمل و نقل پاسخ دهند. بر اساس انتخاب مشتری، چت بات ها می توانند پیشنهادات بیشتری در اختیار افراد قرار دهند.  علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، پلتفرم هایی همچون Chattypeople به شما اجازه خواهد داد درآمد بیشتری از رسانه های اجتماعی کسب کنید. بیشتر ربات های سخنگو علاوه بر اینکه می توانند سفارشات را از طریق پیام رسان فیس بوک و کامنت ها دریافت کنند قادرند با کیف پول های خرید آنلاین همچون پی پال ادغام شوند.

از چت بات ها به عنوان ابزار تجزیه و تحلیلی استفاده کنید و نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید:

همانند بیشتر پلتفرم های بازاریابی دیجیتال، چت بات ها نیز می توانند  مقدار زیادی از اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. به معیارهای چت بات خود توجه داشته باشید زیرا چنین معیارهایی می توانند اطلاعات خوبی در مورد رفتارهای مشتریان فراهم آورند.  ابزارهای تجزیه و تحلیل چت بات  مجموعه جدیدی از معیارهای در دسترس است. بنابراین هنوز موارد زیادی برای یادگیری وجود دارد. با تست و بررسی انواع مختلفی از پیام ها قادر خواهید بود نرخ تبدیل های بسیار موثر را انتخاب کنید و بر اساس آن ربات های بهینه سازی شده را ایجاد نمایید.

نتیجه گیری:

ادغام و یکپارچه سازی  چنین ابزارهای جدید به نظر کمی خسته کننده می رسد اما با کمک ترفندها و نکاتی که در این مقاله بیان کردیم می توانید این فرایند را ساده تر سازید. استفاده از چت بات ها در رسانه های اجتماعی بهترین و عالی ترین روش برای متمایز کردن شما در میان رقبای موجود است.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن