بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۳ روش آسان در جذب ترافیک برای فروشگاه های آنلاین

خرده ان بزرگی همچون آمازون و eBay تلاش می کنند هر چیزی که مشتریان نیاز دارند را در سایت بگنجانند و آن را جلوی دربشان تحویل دهند. محبوبیت فروشگاه های آنلاین در حال افزایش است. حالا سوال اینجاست که چالش های پیش روی کسب و کارهای کوچک در حال رشد چیست؟  شاید بتوان گفت بزرگترین چالشی که این کسب وکارها با آن مواجه هستند درک دقیق  نحوه رشد کسب وکار و افزایش ترافیک بدون صرف هزینه های هنگفت است. آن روزها که می توانستیم تنها به کمک استراتژی های سئو ترافیک زیادی به سمت سایت جذب کنیم گذشته است. در دنیای دیجیتال امروز، وب سایت ها برای تولید ترافیک  به شیوه مقرون به صرفه، باید خلاق و منحصر به فرد باشند. کسب وکارهای تجارت الکترونیکی برای اینکه بتوانند خود را در میان رقبا متمایز سازند باید از روش های درست استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم سه روش موثر برای جذب ترافیک را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. از قدرت به نفع خود استفاده کنید:

با وجود افزایش قدرت رسانه های اجتماعی و حضور تاثیر گذاران در این شبکه ها، باید بتوانید به دنبال روش های طبیعی در استفاده از قدرت آن ها باشید. مطالعه انجام شده نشان می دهد که فیس بوک منبع برجسته ای است که می تواند ترافیک زیادی به سمت فروشگاه های آنلاین هدایت کند.  اینستاگرام نیز می تواند ۲۵ درصد تعامل بیشتری برای کسب وکارها فراهم آورد. شما باید بتوانید تاثیر گذارانی را هدف قرار دهید که در صنعتتان متخصص هستند و دارای فالوورهای وفاداری اند. این افراد قادر خواهند بود برند شما را ترویج دهند. نمونه یا کاربرد ازمایشی از محصول یا خدمات خود را در اختیار تاثیرگذاران قرار دهید و ادرس سایت یا خود را به آن ها بدهید تا بتوانند در رسانه های اجتماعی به بگذارند. زمانی که برندها به دنیای تاثیر گذاران می پیوندند و  محصولات و خدمات خود را از طریق این افراد  معرفی می کنند قادر خواهند بود نرخ تبدیل ۳ الی ۱۰ برابری داشته باشند.  علاوه بر این، مشتریانی که از طریق تلاش تاثیرگذاران رسانه های اجتماعی به دست می آیند ۳۷ درصد نرخ  و حفظ بالاتری نسبت به سایر تلاش های سنتی خواهند داشت.

  1. از نام دامنه غیر .com استفاده کنید:

با وجود کسب وکارهای زیادی که در دنیای آنلاین رشد  کرده اند و حضور دارند، فضای .com با آدرس های سردرگم کننده و طولانی پر شده است. برای اینکه بتوانید خود را در میان رقبا متمایز سازید باید به فکر نام دامنه متفاوت باشید. یک نام دامنه توصیفی نه تنها می تواند بازاریابی از طریق موتورهای را بهبود ببخشد بلکه بهترین روش برای بیان کارهایی است که انجام می دهید. در دنیای تجارت الکترونیکی، هر نوع جزییاتی می تواند  متمایز کننده باشد و شما را از سایر رقبا جدا سازد.

  1. محتوای با ارزشی فراهم کنید:

یکی از شعارهای بزرگ سال ۲۰۱۶ بود اما این حوزه چیزی بیشتر از نوشتن متن در یک صفحه و ایجاد وبلاگ است. برای اینکه بتوانید از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید باید محتوای ارزشمندی ایجاد نمایید که بتواند با مشتریان تعامل داشته باشد. بیش از ۸۰ درصد شرکت ها از نوعی استراتژی محتوا استفاده می کنند اما تنها ۳۵ درصد از آن ها از استراتژی واقعی برای پیگیری تلاش های محتوایی خود بهره می برند. برای سایت تجارت الکترونیکی خود،  سعی کنید وبلاگی را ایجاد کنید که مشتریان را هدف قرار می دهد و داستانی که پشت انتخاب برند شما توسط مشتریان وجود دارد را بیان می کند. قبل از اینکه بخواهید خود را ایجاد کنید، زمانی را برای ایجاد محتوای خود صرف کنید و چیزی را منتشر کنید که ارزش خواندن داشته باشد. محتوای وبلاگ شما باید هدفمند باشد . اگر می خواهید محتوایی که منتشر می کنید نتیجه ای برای شرکت داشته باشد باید آن را با استراتژی مناسب سئو ادغام کنید. به مثال سایت Driftaway.coffee وبلاگی را ایجاد کرده است که همه چیز را در مورد قهوه بیان می کند. این سایت بر روی آدرس  منحصر به فردی میزبانی می شود و همه موضوعات مرتبط با قهوه را برای خوانندگان فراهم می سازد. صاحب این سایت چنین می گوید: ما به خوبی می دانستیم که استفاده از ادرس .coffee به خاطر سپاری آن را راحت تر و ساده تر می کند.

برای اینکه بتوانید ترافیک زیادی وارد سایت کنید لازم نیست جزو غول های تکنولوژی یا همانند سایت های بزرگی همچون آمازون باشید. برای به دست آوردن مشتریان احتمالی، استراتژی های منحصر به فرد زیادی وجود دارد. برای اینکار کافیست نام دامنه منحصر به فرد و به یاد ماندنی انتخاب کنید، استراتژی بازاریابی محتوای خود را تقویت نمایید و از تاثیر گذاران شبکه های اجتماعی برای انجام  بیشتر بازاریابی های چریکی خود استفاده کنید. هر نوع استراتژی که در این مسیر انتخاب می شود باید بتواند شما را متمایز سازد. بر روی متمایز کردن خود از رقبایی فکر کنید که بازار را تحت کنترل خود دارند.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن