بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا کسب وکار شما به بازاریابی محتوا نیاز دارد؟

ایا مطمئن نیستید که  محتوا برای کسب وکار شما مناسب است یا خیر؟ بازاریابی محتوا جزو معدود استراتژی هایی است که هزینه زیادی برای اجرای آن لازم نیست و بازگشت سرمایه گذاری خوبی دارد.  اگر تا به حال به بازاریابی محتوا فکر نکرده اید بهتر است تجدید نظر کنید. ایجاد محتوای به کسب وکار شما اجازه می دهد فرصت های نامحدودی را برای افزایش فروش ایجاد کند. چه بخواهید در هفته پست های اندکی را در وبلاگ خود منتشر کنید، ی را ضبط نمایید یا یک فایل ویدئویی را در سایت بگنجانید چنین روشی می تواند  مشتریان احتمالی را به مشتریان  وفادار کند. در این مقاله قصد داریم دلایل این موضوع را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. بازاریابی محتوا می تواند مکمل استراتژی بازاریابی فعلی شما باشد:

برای بیشتر ، بازاریابی محتوا با چیزی که در حال حاضر آن را انجام می دهند متفاوت است.  ایا در حال حاضر  کمپین PPC را اجرا می کنید؟ بر روی سئو تمرکز کرده اید؟ قصد دارید کمپین بازاریابی رسانه ها اجتماعی را توسعه دهید؟ ممکن است پاسخ شما به یکی از سوالات ذکر شده مثبت باشد. در چنین شرایطی بازاریابی محتوا می تواند مکمل  استراتژی های بازاریابی دیگر باشد. حتما از خودتان می پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ در کمپین PPC،  بازاریابی محتوا فرصت های بیشتری برای فراهم می کند. برخی از اوقات ممکن است مشتری در مرحله خرید قیف فروش قرار نداشته باشد اما به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود در موتورهای جستجو بگردد. به همین خاطر انتشار منظم پست های وبلاگی که موضوعات مهم صنعت شما را پوشش می دهد می تواند به عنوان یک مکان های برای هدایت مشتریان احتمالی به سمت سایت عمل کند و نیاز مشتریان را پاسخ دهد.  زمانی که مشتری احتمالی وارد سایت می شود و پست وبلاگی شما را مورد مطالعه قرار می دهد می تواند بعدها به یک مشتری وفادار تبدیل گردد. شما می توانید تبلیغات خود را در اختیار این افراد قرار دهید. اگر در حال حاضر از سئو استفاده می کنید حتما به اهمیت کلیدواژه ها در افزایش سایت در موتورهای جستجو  واقف هستید. در این شرایط نیز می توانید به کمک وبلاگ و پست های ارزشمند آن، کلیدواژه های بیشتری به کار بگیرید و رتبه بندی خود را به شیوه طبیعی و ارزان بهبود ببخشید. رسانه های اجتماعی جزء اصلی بیشتر کسب وکارهای امروزی است اما یافتن عناصر مرتبط برای اشتراک گذاری می تواند چالش بزرگی باشد. با ایجاد محتوای اختصاصی قادر خواهید بود حضور خود در رسانه های اجتماعی را بهبود ببخشید و مشتریان احتمالی را به سمت سایت هدایت نمایید.

  1. ترافیک هدفمند به سمت سایت هدایت می کند:

بازاریابی محتوا می تواند بازدید کنندگان سایت از طریق کانال هایی که قبلا ذکر کردیم را افزایش دهد.  علاوه بر این، باید بدانید که چنین ترافیکی یک ترافیک با کیفیت محسوب می شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد که بازاریابی محتوا یک روش موثر برای به دست اوردن است.  همچنین تحقیقات انجام شده تایید کرده است که چنین بازاریابی بهتری دارد و می تواند مشتریان وفادار بیشتری ایجاد نماید. دلیل این امر بسیار ساده است. زمانی که محتوای خوبی در سایت خود منتشر می کنید می توانید به هنگام نیازِ مشتریان به اطلاعاتِ به روز، با ان ها ارتباط برقرار کنید و مشکلشان را حل نمایید. علاوه بر نشان دادن تبلیغات، محتوای مفید و با ارزشی در اختیارشان می گذارید که باعث ایجاد اعتماد می شود. این اعتماد، ارتباط بین کسب وکار شما و مشتریان را ایجاد می کند. در حقیقت، می توان چنین گفت که بازاریابی محتوا تنها فرم مقیاس پذیر بازاریابی مبتنی بر روابط است.

  1. استفاده از بازاریابی محتوا ریسک بسیار کمی دارد:

زمانی که تبلیغاتی را در فیس بوک آغاز می کنید، یک کمپین PPC راه می اندازید یا بر روی تبلیغات بنری سرمایه گذاری می کنید باید هزینه ای را متقبل شوید.  در تمامی این استراتژی های بازاریابی هزینه های اضافی وجود  خواهد داشت. گاهی از اوقات نیز یافتن ترکیب بازاریابی مناسب که بتواند ترافیک با کیفیتی وارد سایت کند به ازمون و خطا نیاز دارد. در مقابل، بازاریابی محتوا هزینه های اضافی کمتری دارد  زیرا چنین محتوایی به احتمال زیاد بر روی سایت خود شما منتشر می شود و اجرا و آن به هزینه زیادی نیاز ندارد.حتی اگر تلاش شما با شکست مواجه شود یا در یابید که مخاطبان شما به یک کانال بازاریابی محتوا بیشتر از کانال دیگر اهمیت می دهند می توانید تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید، محتوای جدیدی منتشر سازید و چیز زیادی در این فرایند از دست ندهید.

  1. همه افراد در حال اجرای بازاریابی محتوا هستند:

همیشه مخالف جریان آب حرکت کردن باعث رشد شما نمی شود. اگر همه رقبای شما از بازاریابی محتوا استفاده کنند و شما از این نوع بازاریابی استفاده نکنید از قافله عقب خواهید ماند. مطالعات اخیر نشان می دهد که ۸۸ درصد از شرکت های B2B و ۷۶ درصد از شرکت های B2C  از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. حدود ۵۰ درصد از کسب وکارها نیز قصد دارند در اینده از بازاریابی محتوا به نفع خود استفاده کنند. اگر شما نیز تا به حال بازاریابی خود را آغاز نکرده اید بهتر است همین امروز دست به کار شوید.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن