مجازی سازیمقالات وب

VMware DRS چیست؟

فناوری Distributed Resource Scheduler یا به اختصار VMware می تواند به صورت مستمر های vSphere شما را مانیتور کند و اطمینان حاصل نماید که ماشین های مجازی منابع مورد خود را به طور موثر دریافت می کنند. VMware DRS در واقع عملکرد ماشین های مجازی را مورد بررسی قرار می دهد و در اتخاذ تصمیمات مناسب به هنگام مهاجرت به ادمین کمک فراوانی خواهد کرد. اگر این فناوری در حالت خودکار قرار گرفته باشد ماشین های مجازی می توانند به صورت خودکار به سایر هاست ها منتقل شوند.  در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم VMware DRS چیست ؟ پس همراه وب ایده باشید.

خوب اجازه دهید قبل از هر کاری را در مورد VMware DRS به دست آوریم.  DRS به صورت مستمر متغیرهای مختلفی را مورد ارزیابی قرار می دهد. این متغیرها ممکن است ظرفیت منابع هاست، رزرو هاست،اتصال datastore یا تقاضای منابع برای ماشین مجازی باشد.  در برخی از موارد ممکن است ماشین مجازی شما بیکار باشد،  وارد چرخه کاری شود و کارهای مهمی را در سیستم انجام دهد، از چرخه CPU استفاده کند، بسته هایی را در ارسال نماید و از حافظه موجود برای انجام کارهای خود استفاده کند. در این شرایط ممکن است هاست شلوغ شود و حافظه، CPU  و منابع شبکه کاهش پیدا کند.  معمولا در چنین مواردی DRS تصمیم می گیرد ماشین مجازی را به یک هاست دیگر منتقل کند تا بتواند منابع موثری به آن اختصاص دهد.

اطلاعات DRS را از چه مکانی می توان به دست آورد؟

برای اینکه بدانید کلاستر شما balance  کافی را دارد یا خیر باید به آن متصل شوید.   به کلاستر vSphere متصل شوید و کلاستر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی تب Summary کلیک نمایید و اطلاعات vSphere DRS را بر روی مطالعه کنید.  ممکن است کلاستر شما نامتعادل باشد. در این شرایط اولین سوالی که از خود می پرسید این است: چرا کلاستر نامتعادل( Unbalance) است؟ خوب DRS برای متعادل کردن ماشین های مجازی در سرتاسر کلاستر طراحی شده است اما اگر منتقل کردن ماشین های مجازی از لحاظ عملکردی مزیتی در پی نداشته باشد اینکار صورت نمی گیرد.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد  مصرف CPU داشته باشید  کلاستر خود را انتخاب کنید و مرور اجمالی بر روی مصرف پردازنده ماشین مجازی داشته باشید.

 از چه مکانی می توان اطلاعاتی در مورد مصرف حافظه به دست آورد؟

در سمت چپ بر روی منوی Memory Utilization کلیک کنید. در این قسمت قادر خواهید بود اطلاعاتی را در مورد مصرف حافظه به دست آورید.

داده ها و اطلاعات شبکه، همه‌ی ترافیکی که در رابط فیزیکی شبکه  در هاست وجود دارد را نشان می دهد.

خوب حالا سوال اینجاست که فناوری DRS را از چه مکانی می توان فعال کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. کافیست کلاستر خود را انتخاب کنید و به قسمت Configure > vSphere DRS  بروید. فناوری VMware DRS در vSphere enterprise و نسخه های بالاتر وجود دارد. بنابراین اگر شما در حال کار بر روی Essentials Plus یا نسخه استاندارد هستید سفانه شانسی برای استفاده از آن نخواهید داشت. اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید و تنها به سه هاست فیزیکی نیاز دارید پس vSphere Essentials یا نسخه Essentials Plus برای شروع کار خوب هستند. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم vSphere DRS عملکرد ماشین مجازی را مورد بررسی قرار می دهد و اطمینان حاصل می نماید که هاست موجود قادر است منابع مورد نیاز ماشین مجازی را تامین نماید. فناوری DRS زمانی که در حال محاسبه بار فعلی هاست است از حافظه اکتیو استفاده می کند.

منبع:vladan.fr

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن