بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۱۰ قانون بازاریابی رسانه های اجتماعی

استفاده از قدرت بازاریابی محتوا و  رسانه های اجتماعی می تواند به افزایش ان و مشتریان  کمک کند. اما شروع کار بدون داشتن تجربه یا بینش عمیق چالش برانگیز خواهد بود. برای اینکه بتوانید از مزایای رسانه های اجتماعی استفاده کنید باید اصولی که در این مورد وجود دارد را به خوبی درک نمایید.  در این مقاله قصد داریم ۱۰ قانونی را بیان کنیم که دنبال کردن آن به شما کمک می کند در خدمت مشتریان خود باشید .

  1. قانون گوش دادن:

موفقیت بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی نیازمند بیشتر گوش دادن و کمتر حرف زدن است. محتوای آنلاین مخاطبان هدف خود را بخوانید و در بحث های آن‌ها شرکت کنید. اینکار به شما کمک می کند مواردی که برای مخاطبان مهم است را شناسایی کنید.  در چنین شرایطی قادر خواهید بود محتوای مورد نیاز را ایجاد کنید و مکالمه ای را آغاز نمایید که  ارزشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

  1. قانون تمرکز:

به جای اینکه همه کاره باشید بهتر است بر روی یک موضوع تمرکز کنید و در آن تخصص و تبحر کافی به دست آورید. استراتژی متمرکز بازاریابی محتوا و  برای ساخت قوی موثر خواهد  بود و شانس موفقیت را افزایش می دهد.

  1. قانون کیفیت:

کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دارد. بهتر است ۱۰۰۰ کانکشن آنلاین داشته باشید که مطالب  و محتوای تولید شده از طرف برند شما را مطالعه می کنند، آن را به اشتراک می گذارند و در مورد این محتوا با مخاطبان خود صحبت می کنند.

  1. قانون صبوری:

موفقیت در بازاریابی محتوا و رسانه اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. اگرچه می توان در این مسیر موفقیت های کوچکی به دست آورد اما برای کسب دستاوردهای بزرگ باید صبور باشید. عجله نکنید و هرگز نا امید نشوید. به کار خود با قدرت ادامه دهید.

  1. قانون ترکیب:

اگر بتوانید محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید و بر روی ساخت فالوورهای با کیفیت آنلاین تمرکز نمایید، این افراد محتوای شما را با سایر مخاطبان خود در توییتر، ، داین و وبلاگ های شخصی به اشتراک می گذارند. به اشتراک گذاری و بحث در مورد محتوای تولید شده نقاط ورودی جدیدی را برای موتورهای یی همچون باز می کند تا بتواند آن را در نتایج موجود به نمایش بگذارد. این نقاط ورودی می تواند به  صدها یا شاید هزاران مسیر محتمل برای افراد تبدیل شود و به افراد کمک کند شما را به صورت آنلاین بیابند.

۶٫قانون تاثیرگذاری:

زمانی را برای یافتن تاثیرگذاران حوزه کاری خود اختصاص دهید. این افراد ، مخاطبان با کیفیتی دارند  که به احتمال زیاد به ات، خدمات و شما علاقه مند هستند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و از قدرتشان به نفع خود استفاده نمایید. اگر محتوای جذاب، جالب، مفید، معتبر و آموزشی تولید کنید  تاثیرگذاران  آن را با فالوورهای خود به اشتراک خواهند گذاشت و همین امر باعث می شود کسب وکار شما در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار گیرد.

 

این مطلب را نیز بخوانید: ۸ نکته برای ایجاد کمپین موفق بازاریابی تاثیرگذاران

  1. قانون ارزش:

اگر تمامی زمان خود را در رسانه های اجتماعی برای و تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات سپری کنید، مخاطبان دیگر به حرف های شما گوش نمی دهند. باید ارزشی را به مکالمات خود اضافه کنید. کمتر بر روی مکالمات و بیشتر بر روی ایجاد محتوای جذاب و توسعه ارتباط با تاثیرگذاران آنلاین تمرکز کنید. تاثیرگذاران می توانند کاتالیزور قدرتمند برای بازاریابی دهان به دهان در کسب وکار شما باشند.

  1. قانون تشکر و قدردانی:

شما نمی توانید افرادی که شما را دنبال می کنند نادیده بگیرید. ایجاد رابطه یکی از مهم ترین بخش های موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی است. همیشه از افرادی که مطالب و محتوای شما را دنبال می کنند قدردانی کنید و از این رابطه به خوبی حفاظت نمایید.

  1. قانون دسترسی:

برخی از برندها محتوای خود را منتشر می کنند و به ناگاه ناپدید می شوند. شما جزو این دسته از شرکت ها نباشید. باید به طور مداوم و مستمر محتوای خود را منتشر کنید و  در مکالمات موجود شرکت نمایید. اگر  هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، مخاطبان دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد. پس همیشه با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

  1. قانون عمل متقابل:

اگر نفعی برای دیگران نداشته باشید و محتوای آن ها را با دیگران به اشتراک نگذارید نمی توانید انتظار داشته باشید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در مورد آن با مخاطبان خود صحبت نمایند. به همین خاطر باید زمانی را در رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای مخاطبان خود اختصاص دهید و در مورد محتوایی که منتشر کرده اند به صحبت بپردازید. هرگز عمل متقابل را فراموش نکنید.

منبع: entrepreneur.com

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن