سئومقالات وب

چرا محتوای شما در گوگل رتبه ای ندارد؟

فرض کنید شما یک استراتژی مستند برای تولید دارید. محتوای شما برای پرسوناهای مرتبط و مطابق با نیاز خریداران تهیه شده است. مطالب  جالب و جذاب می نویسید، از تصاویر مرتبط استفاده می کنید و مطالب نوشته شده را در به می گذارید. در چنین شرایطی باید بتوانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید اما متاانه چنین اتفاقی رخ نمی دهد. حتما از خودتان می پرسید چرا؟ برخی از اوقات حتی محتوای مرتبط، مفید و تعاملی نیز نمی تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورد. اگر محتوای شما در صفحه دوم نتایج موتورهای جستجو دیده می شود، بیشتر مخاطبان خود را از دست خواهید داد.  اجازه ندهید رتبه بندی پایین در موتورهای جستجو شما را از رسیدن به هدف هایتان بازدارد. در این شرایط باید محتوای خود را بررسی کنید و دلایل شکست آن را بسنجید. در این مقاله همراه وب ایده باشید تا با هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

دلیل اول: سئوی فنی شما با شکست مواجه شده است.پس آن را برطرف کنید.

قبل از اینکه بخواهید نگاه دقیقی به محتوای تولید شده داشته باشید زمانی را بررسی سئوی فنی خود اختصاص دهید تا بدانید این بخش از سئو به درستی کار می کند یا خیر.

دلیل دوم: محتوای شما مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد پس نیت کاربران را کشف کنید و آن ها را به صورت استراتژیک هدف قرار دهید

محتوای عالی می تواند تقاضای مخاطبان را پوشش دهد. اگر نتوانید مشکل مخاطبان خود را شناسایی کنید یا به سوالاتی که در ذهنشان وجود دارد پاسخ مناسبی ارائه نمایید به احتمال زیاد قادر نخواهید بود رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید. از چک لیست های استراتژی کلید واژه برای ایجاد محتوای کاربرپسند استفاده کنید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که نیت کاربران ممکن است در طول زمان تغییر کند یا تکامل یابد. به صورت دوره ای نتایج موتورهای جستجو را برای کلیدواژه های مهم بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند همیشه مطالبی را هدف قرار دهید که نیاز کاربران را برطرف می کند.  زمانی که پژوهش کلیدواژه شما مرتبط به شش ، نه یا حتی دوازده ماه پیش است، قادر نخواهید بود رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید و با شرکت های دیگر به بپردازید. اگر می خواهید نیت کاربران را به دست آورید بهتر است سوالات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ایا محتوای تولید شده موضوع مرتبطی دارد و می تواند نظر خواننده را از همان پاراگراف اول به خود جذب کند؟
  • آیا محتوای تولید شده اصل تخصص، اتوریتی و اعتماد را دنبال می کند؟
  • آیا محتوای تولید شده به سوالات کاربران پاسخ می دهد؟

زمانی که به سوالات بالا پاسخ می دهید باید به خاطر داشته باشید که نه تنها محتوای فعلی باید مورد بررسی قرار گیرد بلکه محتوای رقبا نیز بهتر است بررسی شود. این رقبا همان هایی هستند که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری از شما دارند.

دلیل سوم:محتوای شما زیاد عالی نیست. پس باید به دنبال بک لینک های بهتری باشید

بک لینک هنوز هم فاکتور رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل است.  شکی نیست زمانی که سایت هایی با کیفیت بالا به محتوای شما لینک می دهند این محتوا به احتمال زیاد ارزشمند است. زمانی که محتوای شما رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو به دست نمی آورد بهتر است بک لینک های خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. می توانید اینکار را با ابزارهای مناسب انجام دهید که به شما اجازه می دهند تعداد لینک های داده شده به محتوا ، های ارجاع دهنده و نیز کیفیت دامنه های لینک دهنده را بررسی کنید.  گوگل در بحث بک لینک  کارهای زیادی انجام داده است و تلاش می کند بک لینک های خوب و بد را به کمک روش های مختلف از هم متمایز سازد.  لینک هایی که از سایت های با کیفیت به دست می آیند کمک فراوانی به شما خواهند کرد. این موضوع بدین معنی است که باید سایت هایی که از آن ها لینکی به دست می آورید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • سایت های معتبر: سایت های .gov و .edu در این طبقه بندی قرار می گیرند اما سایت های خبری و سایر دامنه هایی که به عنوان پیشرو در صنعت خود شناخته شده اند نیز می تواند مفید باشد.
  • سایت های مرتبط: لینک ها باید از صفحات و محتوایی به دست اید که به برند شما مرتبط است.
  • منحصر به فرد: لینکی از یک محتوای منحصر به فرد بسیار ارزشمندتر از لینکی است که همه رقبای شما را لیست می کند.

به طور کلی زمانی که می خواهید بک لینکی به دست آورید باید کیفیت را  مدنظر داشته باشید. در  حوزه بک لینک کیفیت اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد. به عنوان مثال اگر رقیب شما از سازمان های خبری یا بک لینکی دریافت می کند و بک لینک های شما از وبلاگ های نامرتبط است باید در مورد استراتژی محتوای خود تجدید نظر کنید تا بتوانید بک لینک های بهتری کسب نمایید. فقط یک استثنا در مورد قانون  ارجحیت کیفیت بر کمیت  لینک ها وجود دارد و آن هم زمانی است که تمامی نتایج طبیعی با رتبه های برتر لینکی دارند و شما هیچ لینکی ندارید. در این شرایط باید به دنبال لینک باشید. لازم نیست به خرید لینک روی بیاورید اما سعی کنید از ناشران کوچک کار خود را شروع کنید و سپس به ناشران بزرگ تر برسید. برخی از مواقع ممکن است بک لینک های نادرستی داشته باشید. لینک هایی که از سایت های اسپم به دست می آیند می توانند تلاش های سئوی شما را به طور کلی نابود کنند. ابزارهایی همچون Ahrefs می تواند به شما کمک کنید پروفایل بک لینک خودتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر بعد از بررسی متوجه لینک های  ناخواسته شدید، با ناشر آن ارتباط برقرار کنید و از آن ها بخواهید لینک شما را حذف کنند. اگر این شیوه کارساز نبود ممکن است بخواهید از گوگل برای disavow کردن لینک استفاده کنید.

دلیل چهارم: اسنیپت های SERP  شما زیاد خوب نیستند. پس باید به فکر متمایز کردن خود باشید

نگاهی به اسنیپت های SERP ( نتایج موتور جستجو)خود بیندازید.  آیا دوست دارید بر روی این اسنیپت ها کلیک کنید؟  بهبود نرخ کلیک تا ۳ درصد می تواند رتبه صفحه مورد نظر را بهبود ببخشد. امروزه، افزایش موقعیت طبیعی شما در نتایج موتورهای جستجو بیشتر از قبل ضرورت دارد.  نتایج موتورهای جستجو رقابتی تر از قبل شده است.  هر چیزی که می تواند بر روی SERP تاثیر گذار باشد را در نظر داشته باشید:

  • و آگهی ها
  • پنل نمودار دانش
  • سوالات مرتبط
  • اسنپیت های ویژه
  • جعبه های پاسخ
  • ابزارها
  • نتایج مرتبط با خرید
  • نتایج تصویری
  • نتایج محلی
  • اخبار
  • مرورها
  • توییت ها

تمامی این موارد بدین معنی است که به دست اوردن رتبه بالاتر در نتایج طبیعی کار چندان ساده ای نیست. این موضوع در صفحات موبایلی که کوچک تر هستند از محدودیت بیشتری برخوردار است. به خاطر داشته باشید که SERP رقابتی تر به این معنی است که باید اسنیپتی را طراحی کنید که بر اساس نیاز کاربر تعیین شده است و می تواند در صفحه مورد نظر خود را متمایز کند.بهترین روش برای انجام اینکار به دست آوردن موقعیت است.

چگونه عنوان مناسبی برای محتوای خود ایجاد کنیم و مورد توجه کاربران قرار گیریم؟

موتورهای جستجویی همچون گوگل تگ عنوان را  یک عنصر مهم سئوی داخلی سایت می دانند. برای اینکه بتوانید تگ عنوان را بهینه سازی کنید موارد زیر را همیشه مدنظر داشته باشید:

  • کلیدواژه را به طور طبیعی در متن قرار دهید و تا جایی که می توانید ان را نزدیک ابتدای عنوان بگنجانید.
  • به خاطر داشته باشید که گوگل عنوان را بعد از ۵۵ کاراکتر کوتاه می کند.
  • از CTA قانع کننده استفاده کنید.
  • ارزش موجود را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

سئوی خوب برای عنوان، ترکیبی از فعالیت های مختلف است که باعث می شود خواننده به خواندن ادامه متن ترغیب شود. بهتر است عنوان خود را زیر ۵۵ کاراکتر انتخاب کنید تا توسط موتورهای جستجو کوتاه نشود اما به خاطر داشته باشید که برخی از از این محدودیت به نفع خود استفاده می کنند . به شکل زیر نگاه کنید:

کلیدواژه خود را در گوگل جستجو کنید و نگاهی به عنوان های رتبه دار در آن بیندازید. به کمک این روش می توانید عناوین جذاب برای گوگل را شناسایی کنید.

چگونه می توانیم توضیحات متایی ایجاد کنیم که باعث تحریک خوانندگان می شود؟

توضیحات متا جزو فاکتورهای رتبه بندی محسوب نمی شود. شما باید برای کاربران خود مطلب بنویسید. به همین خاطر پیامی را ایجاد کنید که باعث تعامل کاربر می شود و می تواند مخاطبان هدف را به انجام کاری تشویق نماید. نمی توان نقش کلیدواژه ها و اهمیت آن ها را نادیده گرفت. مشابه عناوین صفحه، گوگل کلیدواژه هایی که با کوئری جستجو شده توسط کاربر همخوانی داشته باشد را برجسته می کند و همین امر کاربران را به کلیک بر روی پیوند مربوطه تشویق می نماید. زمانی که توضیحات متا را می نویسید سوالات زیر را در ذهن خود مرور کنید:

  • آیا توضیحات متا می تواند نیت و تمایل کاربران را هدف قرار دهد؟
  • آیا Call to action در آن گنجانده شده است؟
  • ایا توضیحات متا بین ۱۵۰ الی ۱۶۰ کاراکتر هست؟

شما می توانید از توضیحات متایی که رتبه بندی خوبی دارند ایده بگیرید و الگوی آن را شناسایی کنید. تبلیغات PPC را نیز در نظر بگیرید زیرا این نوع تبلیغات هم در نتایج موتورهای جستجو دیده می شوند. بازاریابان دوست دارند عناوین و متن های تبلیغات پولی خود را بیشتر از سایر موارد بررسی کنند. پس کارهای آنان را در این نوع تبلیغات دنبال کنید و از ایده هایشان بهره مند شوید.

کاری کنید گوگل به محتوای شما توجه کند:

زمانی که محتوای شما در گوگل رتبه ای بدست نمی آورد امید خود را از دست ندهید. از این فرصت برای به دست آوردن دیدگاهی کامل در مورد محتوای خود استفاده کنید و از آن برای شناسایی روش های بهبود متن بهره ببرید. بعد از اینکه مشکلات فنی حل شد با تیم خود جلسه ای داشته باشید وبه این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای موجود را بهبود ببخشید. بعد از مدتی ردپای سایت شما نیز در گوگل دیده می شود و ترافیک زیادی از طریق همین موتورهای جستجو وارد سایت می گردد. پس هرگز ناامید نشوید.

منبع: business2community

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن