بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا در سال جدید به استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز خواهیم داشت؟

اگر بخواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید از کجا کار خود را شروع می کنید؟  به نظر می رسد انجام اینکار به گزارش بزرگی نیاز ندارد. شما می توانید استراتژی مورد نیاز خود را در یک یا چند صفحه ورقه A4 خلاصه کنید. علی رغم چنین سادگی، بیشتر سازمان ها هنوز ای برای بازاریابی دیجیتال خود ندارند. از سال ۲۰۱۲،  های مختلفی در مورد کاربرد استراتژی بازاریابی انجام شده است. نتایج این نظرسنجی ها نشان می دهد این حوزه در طول سال های اخیر بهبود خوبی داشته است.  چند سال قبل ، حدود دو سوم تا سه چهارم شرکت ها و سازمان ها اصلا برنامه و طرحی برای بازاریابی دیجیتال خود نداشتند.  این عدد در نظرسنجی اخیر به ۴۴ درصد رسیده است. اگرچه این مقدار نیز زیاد است اما باز هم جای امیدواری دارد.

رویکرد پیشنهادی برای توسعه استراتژی دیجیتال:

اینکه  استراتژی در این حوزه داشته باشید یا خیر زیاد فرقی نمی کند. چیزی که اهمیت دارد این است که شما می توانید از رویکرد فرصت، استراتژی و عمل برای بهبود بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. اگر شرکتی در حال حاضر استراتژی برای بازاریابی دیجیتال خود نداشته باشد دو جایگزین ساده برای ایجاد طرح بازاریابی پیش رویش قرار خواهد گرفت. این دو مورد عبارتند از :

  • این شرکت ها بهتر است کار خود را با یک برنامه بازاریابی دیجیتال جداگانه آغاز کنند و اطلاعات مورد نیاز را تعریف نمایند.
  • سپس بعد از تایید طرح، یک برنامه بازاریابی دیجیتال یکپارچه ایجاد نمایند که بخشی از طرح بازاریابی کلی است. در این شرایط بازاریابی دیجیتال همتراز با سایر موارد خواهد بود.

اگر شما نیز جزو آن دسته از شرکت هایی هستید که هنوز طرحی برای بازاریابی دیجیتال خود ندارند بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانیم ۱۰ مورد از  مشکلاتی که به  خاطر نبود استراتژی بازاریابی دیجیتال به وجود می اید را با هم مرور کنیم. چرا در سال جدید به استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز خواهیم داشت؟ دلایل زیر را به دقت مرور کنید.

  1. شما جهت مناسبی در شرکت خود ندارید:

معمولا شرکت ها و سازمان هایی که استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارند اهداف استراتژیک روشن و واضحی نیز  نخواهند داشت. آن ها به درستی نمی دانند در دنیای آنلاین به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توانند مشتریان را به دست آورند و ارتباطی با آن ها ایجاد کنند. اگر شما نیز هدفی در ذهن نداشته باشید به احتمال زیاد  از منابع موجود برای رسیدن به اهداف  استفاده نخواهید کرد. در چنین شرایطی نمی توانید از ابزارهای آنالیتیکی برای ارزیابی کارهای خود استفاده کنید.

  1. سهم بازار آنلاین خود را نمی شناسید:

تقاضای مشتریان برای آنلاین در صورت نبود یک مسیر درست و استراتژی مناسب نادیده گرفته می شود. شاید مشکلی که در این میان وجود دارد  این است که شما هیچ درکی از بازار آنلاین خود ندارید. بازار آنلاین با کانال های سنتی تفاوت زیادی دارد. این دو مورد در پروفایل و رفتار مشتریان، رقبای موجود،گزاره های ارزشی و گزینه های موجود برای ارتباطات بازاریابی با هم متفاوت اند.

۳٫رقبای موجود و استارت آپ ها سهم بازار را از آن خود خواهند کرد:

اگر نتوانید منابع کافی برای بازاریابی دیجیتال اختصاص دهید یا از رویکردهای قدیمی بدون استراتژی های تعریف شده استفاده می کنید، رقبای شما میدان را از آن خود می کنند و سهم بازار را از شما می گیرند.

  1. گزاره ارزشی آنلاین و قدرتمندی ندارید:

داشتن یک گزاره ارزشی تعریف شده برای مشتریان به شما کمک خواهد کرد خدمات آنلاین خود را در میان رقبا متمایز کنید و مشتریان جدید و وفاداری را به دست آورید.

  1. به کافی مشتریان آنلاین خود را نمی شناسید:

متخصصان بر این باورند که بازاریابی دیجیتال بیشتر از هر رسانه دیگری قابل اندازه گیری و سنجش است. به خاطر داشته باشید که ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس و  موارد مشابه تنها حجم بازدید  را نشان می دهد و در مورد افکار آن ها چیزی به شما نمی گوید.  شما باید از سایر ابزارهای موجود نیز برای شناسایی نقاط ضعف خود استفاده کنید و آن ها را هدف قرار دهید.

۶٫هنوز یکپارچه نیستید:

بیشتر فعالیت های بازاریابی  در شرکت های مختلف به صورت جداگانه انجام می شوند. این شرکت ها تلاش نمی کنند چنین فعالیت هایی را کنند. می توان به راحتی بازاریابی دیجیتال را به صورت یک بسته ادغام شده در آورد. همه افراد با این موضوع موافق اند که رسانه دیجیتال زمانی موثر خواهد بود که با سایر رسانه های سنتی و کانال های موجود یکپارچه شود.

  1. به بازاریابی دیجیتال منابع انسانی و مالی کافی اختصاص ن اید:

ممکن است منابع کافی به برنامه ریزی و اجرای بازاریابی آنلاین اختصاص داده نشود.  در چنین شرایطی نبود متخصصی با مهارت های بازاریابی آنلاین می تواند دردسر ساز باشد. همین امر موجب می شود پاسخگویی به تهدیدات رقابتی به درستی انجام نشود.

۸٫از طریق تولید موارد تکراری، و زمان خود را به هدر می دهید:

حتی اگر منابع کافی برای کار خود اختصاص داده باشید با انجام کارهای تکراری این منابع به هدر خواهد رفت. این موضوع به خصوص در شرکت های بزرگی دیده می شود که بخش های مختلف بازاریابی، ابزارهای متفاوتی را خریداری می کنند یا از شرکت های متفاوتی برای انجام  وظایف بازاریابی آنلاین مشابه بهره مند می شوند.

  1. برای دست یافتن به مشتریان و متمایز کردن خود در میان رقبا به اندازه کافی چابک نیستید:

اگر نگاهی به برندهای آنلاین برتر همچون آمازون، گوگل و دل داشته باشید متوجه می شوید که همه آن ها از رویکرد پویا برای به دست آوردن و حفظ کردن مشتریان و آنلاین خود استفاده می کنند.

۱۰٫بهینه سازی نمی کنید:

امروزه بیشتر شرکت ها  وبسایتی دارند اما تلاش نمی کنند موارد موجود را بهینه سازی کنند. مدیران ارشد این شرکت ها زمانی را برای مرور سایت کنار نمی گذارند. در چنین شرایطی داشتن یک استراتژی یکپارچه می تواند کارساز و موثر باشد و به پیشرفت کار کمک فراوانی بکند.  شما می توانید جنبه های کلیدی همچون بازاریابی از طریق جستجو، تجربه کاربران از سایت، بازاریابی و ایمیل را  بهبود ببخشید. حالا که ۱۰ مورد از مشکلات نبود استراتژی یکپارچه بازاریابی دیجیتال را شناختید می توانید از بروز آن ها جلوگیری کنید. پس همین امروز دست به کار شوید و برای شرکت خود یک استراتژی یکپارچه و منسجم ایجاد کنید.

منبع: smartinsights.com

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن