بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۱۱ نکته برای ایجاد Call to action

اگر می خواهید مشتریان بعد از دیدن ات ، پیام های ایمیلی، ، صفحه فرود، پست صفحات فیس بوک، صفحات فروش و صفحه محصولات، کاری که مدنظر دارید را انجام دهند باید call to action مناسبی طراحی نمایید. مهم تر از همه این است که چنین Call to action ای باید  به کافی قدرتمند باشد وگرنه هیچ کس رغبتی برای کلیک بر روی آن نخواهد داشت. سه مورد کلیدی که هر Call to action باید انجام دهد شامل موارد زیر است:

  • یک Call to action باید بتواند مشتریان را به انجام یک فعالیت خاص ترغیب کند. اینکار باید در همان زمانی که تبلیغ یا پیام دیده می شود انجام گردد
  • Call to action نباید فعالیت یا عملی را پیشنهاد کند. این پیام باید از کاربر بخواهد فعالیت مدنظر را انجام دهد
  • Call to action باید کار دنبال کردن العمل ها را برای کاربر ساده تر سازد.

اگر می خواهید Call to action مناسبی تهیه کنید خود را جای مخاطب بگذارید. مشتریان نیز همانند شما افراد پرمشغله ای هستند. آن ها را مجبور نکنید کارهای اضافی انجام دهند. در عوض کاری کنید که دلیل فعالیتی که از آن ها می خواهید واضح و شفاف گردد. می توانید اینکار را به کمک متنی جذاب انجام دهید و پیام Call to action را به دقت بنویسید.  زمانی که عناصر بازاریابی آنلاین خود را ایجاد می کنید، می توانید در هر کدام دکمه یا لینک Call to action را قرار دهید.  موارد بسیار زیادی بر روی نرخ کلیک و نرخ تبدیل هر بخش تاثیر می گذارد. دکمه یا لینک Call to action یکی از مهم ترین آن هاست. در این مقاله تلاش می کنیم نکات و ترفندهای مفیدی برای ایجاد Call to action جذاب و منحصر به فرد را در اختیارتان قرار دهیم پس همراه وب باشید.

  1. پیام:

کلماتی که در پیام خود مورد استفاده قرار می دهید باید مزیت انجام فعالیت موردنظر را برای کاربر روشن سازد.  از متون عمومی همچون بیشتر بخوانید، دانلود کنید یا ثبت نام نمایید، استفاده نکنید.   Call to action شما باید مزیتی را برای کاربر مشخص کند. مثلا فرض کنید یک کتاب الکترونیکی رایگان ایجاد کرده اید و می خواهید از طریق آن، به افراد یاد دهید فروش کسب وکار خود را افزایش دهند.از این مزیت در Call to action خود استفاده کنید.  به این فکر کنید که کتاب الکترونیکی شما چه مشکلی را از خواننده برطرف می کند. همین موضوع را در پیام خود بگنجانید.

  1. نقطه نظر:

به خاطر داشته باشید که Call to action شما باید به صورت اول شخص نوشته شود زیرا اول شخص مفرد بسیار موثرتر از دوم شخص خواهد بود.  مثلا عبارت “کتاب رایگان مرا دانلود کنید “کلیک بیشتری نسبت به عبارت  “کتاب رایگانتان را دانلود کنید” دریافت خواهد کرد.

  1. فعل و قید:

بیشتر عناصر بازاریابی به دنبال  تحریک و ترغیب مشتری برای انجام دادن یک فعالیت خاص در همان زمان مطالعه پیام هستند. این موضوع را مدنظر داشته باشید. calls to action باید حس اضطرار و فوریت را به کمک افعال قدرتمند و قیود مناسب ایجاد کند. به عنوان مثال اگر در حال و تبلیغ پیشنهادی هستید که به زودی به اتمام می رسد، می توانید حس اضطرار را با اضافه کردن تاریخ انقضا یا تاریخ اتمام طرح فروش خود در مخاطب ایجاد کنید. اینکار باعث می شود مشتری ترس از دست دادن موردنظر را داشته باشد و به سرعت بر روی پیام کلیک کند.

  1. طول پیام:

برای دکمه یا لینک calls to action، متن شما باید کوتاه و مختصر باشد. سعی کنید متن پیام خود را ۵ کلمه یا کمتر از آن انتخاب کنید مگر اینکه دلیل مناسبی برای افزایش کلمات خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر پیشنهاد یا خاصی را برای محصول خود در نظر گرفته اید، می توانید همین موضوع را در call to action خود بیان نمایید. فرض کنید در حال فروش کتاب الکترونیکی هستید  و آن را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار نمی دهید.  حالا می خواهید ۵۰ درصد تخفیف برای این کتاب قائل شوید.  اگر از جمله زیر استفاده کنید call to action شما  کلیک و نرخ تبدیل بیشتری خواهد داشت:

همین حالا از ۵۰ درصد تخفیف کتاب من استفاده کنید.

  1. اولویت:

زمانی که صفحه فرودی را ایجاد می کنید، پیامی را برای بازاریابی ایمیلی خود می نویسید یا هر نوع عنصر بازاریابی آنلاین را ایجاد می کنید، فضای بسیار زیادی برای کار بر روی آن خواهید داشت. شما حتی می توانید سایر لینک های موجود در صفحه را بر روی آن قرار دهید.  قرار دادن لینک همان صفحه در call to action بهترین گزینه است اما اگر مجبور هستید سایر لینک ها را نیز قرار دهید اطمینان حاصل نمایید که دکمه آن، بالاترین اولویت را دارد. این موضوع به موقعیت آن در صفحه مربوط نمی شود. بلکه به دیدن و نمایان شدن آن مرتبط خواهد بود. لینک ها و دکمه های مهم در صفحه باید مربوط به call to action باشد.

  1. موقعیت:

لینک یا دکمه call to action بر اساس تجربه کاربر تعیین می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که هرگز نباید کاربر را مجبور کنید برای دریافت لینک به قسمت های پایین تر صفحه اسکرول کند. این دکمه  در صفحات طولانی باید بالای خط تا باشد.

  1. رنگ:

همیشه رنگ های کنتراست برای دکمه call to action خود انتخاب کنید تا بتوانید آن را از تمامی مواردی که بر روی صفحه وجود دارد متمایز نمایید. کاری نکنید که افراد  در یافتن پیام شما دچار مشکل شوند یا اصلا آن را نیابند. رنگ های بولد و روشن معمولا کارایی بهتری خواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که متن موجود بر روی دکمه رنگ کنتراستی با رنگ بک گراند دکمه دارد. در مورد روانشناسی رنگ ها خوب فکر کنید. رنگ می تواند یک عنصر مهم برای بازاریابی شما باشد. افراد واکنش واقعی و آگاهانه به رنگ ها دارند.

  1. اندازه:

دکمه call to action باید مرتبط با سایر بخش ها و عناصر بازاریابی تان باشد. تبلیغ یا آگهی که اندازه کوچکی دارد باید دکمه call to action کوچک تری داشته باشد . این موضوع بدین معنی است که اندازه مدنظر شما باید بر اساس فضای طراحی تان انتخاب گردد.  با اینحال برخی از قوانین در این مورد وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. call to action شما باید بسیار نمایان باشد و خواندن آن از مسافت های  طولانی نیز اسان باشد.  مسافت زمانی که کاربر از گوشی هوشمند استفاده می کند تغییر پیدا خواهد کرد. کاری کنید که اندازه دکمه call to action شما با دستگاهی که در آن مطالعه می شود همخوانی و سازگاری داشته باشد.

  1. فرمت:

فرمت call to action شما بر اساس بخش های دیگر بازاریابی متغیر خواهد بود اما دکمه ها معمولا کلیک و نرخ تبدیل بیشتری دریافت می کنند.  دلیل برتری دکمه ها بر لینک ها، توسط تحقیقات پیدا نشده است اما به احتمال زیاد این موضوع بدین خاطر است که دکمه ها واضح تر هستند و بیشتر توجه خواننده را به خود جلب می کنند.

  1. کمیت:

call to action خود را در مکان های متعددی از صفحات طولانی اضافه کنید تا اطمینان حاصل نمایید افراد به سرعت و به سادگی آن را می بینند. برای صفحه ای که متن زیادی دارد و نیازمند اسکرول کردن است، باید سه بار از call to action استفاده نمایید. همچنین می توانید این عناصر را در سایدبار، به عنوان پاپ آپ یا در نوار ناوبری بالای صفحه به کار ببرید. فقط به خاطر داشته باشید که اضافه کردن call to action باید بتواند را بهبود ببخشد نه اینکه آن ها را دچار دردسر سازد.

  1. تست کنید و دوباره امتحان نمایید:

خوب حالا باید call to action خود را تست کنید و آن ها را در صورت نیاز بهینه سازی نمایید. رنگ، پیام، موقعیت، کمیت ، فرمت، اندازه و طول آن را تست کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید و از طراحی های موثر استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید طرحی که در یک بخش از بازاریابی به طور موثر کار می کند ممکن است در بازاریابی های دیگر موثر نباشد. تنها کاری که می توانید انجام دهید تست call to action و بهینه سازی آن بر اساس شرایط موجود است.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن