مجازی سازیمدیریت سرور

نرم افزار HPE VM Explorer 6.3 با vSphere 6.5 سازگار است

محصولات بک آپ گیری متعددی برای اینکه بتوانند با آخرین نسخه از VMware vSphere 6.5 سازگار باشند به آپدیت هایی نیاز خواهند داشت. اما این موضوع در مورد نرم افزار HPE VM Explorer 6.3 صدق نمی کند. در حال حاضر نسخه جدیدی از این نرم افزار برای دانلود در اختیار افراد قرار دارد که قابلیت های متعددی همچون سازگاری با vSphere 6.5 به آن افزوده شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد همین موضوع صحبت کنیم. پس همراه وب باشید.

نرم افزار Replication و بک آپ گیری HPE VM Explorer قبلا با نام Trilead VM Explorer شناخته می شد. سال گذشته Trilead توسط HPE ی شد اما محصولات آن سریع تر از قبل  به روز می شد و در هر نسخه قابلیت ها و ویژگی های متعددی به آن  اضافه می گشت. از نسخه ۶٫۲ به بعد، این محصول از رابط وب بیس( مبتنی بر وب)  تنها برای HPE VM Explorer 6.2 استفاده می کند که بسیار سریع و ست. VM Explorer را می توان در محیط های چند هایپروایزری مورد استفاده قرار داد که در چنین محیط هایی نرم افزار مورد نظر با VMware و سازگار است.  همانطور که می دانید محیط های متعددی وجود دارد که در آن Hyper-V به همراه VMware اجرا می شود. به همین خاطر وجود محصولات بک آپ گیری برای هایپروایزرهای متعدد به یک نیاز شده است.

چه قابلیت های جدیدی در HPE VM Explorer 6.3 وجود دارد؟

 

  • پشتیبانی ازvSphere 6.5: پشتیبانی از ESXi 6.5 که اضافه کردن vCenter server v 6.5 را ممکن می سازد و به افراد اجازه می دهد ها/ کلاسترهای دیگر را در این محیط به کار ببرند.
  • بازیابی Exchange 2013/2016: در این نسخه از نرم افزار قابلیت بازیابی( ریکاوری) ایمیل Exchange 2013 و Exchange 2016 اضافه شده است. این موضوع در محیط های سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نیاز به بازیابی ایمیل های شخصی به جای بازیابی کل ایمیل ها معمولا  به هنگام یافتن یک راه حل مناسب برای ریکاوری/ بک آپ برای MS Exchange  نقطه تصمیم گیری مهمی است.
  • Linux EXT4: پشتیبانی از فایل سیستم ۶۴ بیتی EXT4 امکان پذیر است.  همانطور که می دانید روز به روز بر محبوبیت سیستم های لینوکسی اضافه می شود زیرا این سیستم ها می توانند بدون مشکل از فایل سیستم EXT4 استفاده کنند. واقعیت این است که سیستم های ۶۴ بیتی به شما اجازه می دهد پا را فراتر از موانع موجود بگذارید . به همین خاطر به قابلیتی نیاز دارید که به شما اجازه دهد فایل های شخصی و فردی را از این سیستم ها بازیابی کنید.
  • بهبود زمانبندی: در نسخه جدید این نرم افزار شما می توانید هر ۱۵ یا ۳۰ دقیقه بک آپ های خود را زمانبندی کنید.
  • بررسی Sweet32: این اسیب پذیری حمله ای است که توسط محققان علوم کامپیوتری در موسسه ملی فرانسه منتشر شده است.
  • پلتفرم ۶۴ بیتی: این نرم افزار در حال حاضر تنها با .Net Framework 4.6.2(دات نت فریم ورک ۴٫۶٫۲) به همراه پلتفرم ۶۴ بیتی  در دسترس افراد قرار می گیرد.
  • اگر VDDK نصب شده باشد سرویس VD نیز به طور پیش فرض فعال خواهد شد.
  • اگر سرویس VDDK فعال شده باشد ، بک آپ/ Replicationافزایشی نیز به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
  • اشکالات جزئی موجود در آن رفع شده است.

 

به شکل زیر نگاه کنید:

همانطور که مشاهده می کنید کنسول این محصول بسیار سریع است. این کنسول یکی از سریع ترین مواردی است که تا به حال تست شده است.   این محیط حتی از محصولاتی که از کنسول مبتنی بر وب استفاده نمی کنند نیز سریع تر است.  شما می توانید محیط کاملا ترکیبی را در آن مشاهده کنید که در برگیرنده هاست Hyper-V واحد و هاست های ESXi متعددی است و توسط vCenter server مدیریت می شود. در این محیط می توانید به دنبال ماشین های مجازی بگردید. راست کلیک کردن  بسیار قدرتمند شده است و به شما اجازه می دهد فعالیت هایی همچون بک آپ/replication را آغاز کنید و در عین حال زمانبندی جدیدی ایجاد نمایید یا  replication point های متعددی را مرور کنید.

همچنین می توانید با راست کلیک کردن اسنپ شات جدیدی بگیرید یا سایر اسنپ شات های قدیمی را پاک کنید.

منبع: vladan.fr

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن