سئو

ترفندها و نکات برتر سئو برای سال ۲۰۱۷

سئو یکی از حوزه هایی است که تغییرات زیادی در آن رخ می دهد. در طول دوره های زمانی مختلف، الگوریتم های گوگل دچار تغییر و تحول زیادی شده اند. الگوریتم هایی که این ماه به کار می روند ممکن است برای ماه بعد کارساز و مفید نباشند.  همین تغییر در الگوریتم هاست که متخصصان سئو را تشویق می کند خود را با آپدیت های جدید همگام و به روز سازند.  همانطور که می دانید سال نوی میلادی نیز آغاز شده است. به همین خاطر متخصصان سئو باید گرایش هایی که بر روی رتبه بندی نتایج آن ها در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد را بشناسند. متخصصان برای اینکه بتوانند عملکرد سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند باید  نکاتی را مدنظر داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

سایت خود را برای پاسخ های غنی(Rich Answers) بهینه سازی کنید:

اگرچه هدف قرار دادن رتبه های بالاتر و برتر در نتایج گوگل برای کلیدواژه های اصلی هنوز هم مسئله مهمی است اما در حال حاضر بهینه سازی سایت برای سایر پاسخ های غنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پاسخ های غنی نتایجی هستند که در نزدیکی  نتایج جستجوی طبیعی ظاهر می شوند. بر اساس  تحقیقات انجام شده، پاسخ های غنی  از میان ۸۵۰۰۰۰ کوئری انجام شده، ۱۹٫۴۵ درصد از نتایج موتور جستجوی گوگل را تشکیل می دهند. این درصد ممکن است در حال حاضر زیاد مهم به نظر نرسد اما دلایل و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد  درصد و تعداد پاسخ های غنی در آینده افزایش خواهد یافت. از آنجایی که گوگل تلاش می کند کاربران خود را بیشتر از قبل راضی سازد و اطلاعات واضح و شفافی در اختیار آن ها قرار دهد، پاسخ های غنی می تواند اطلاعات مفید و مرتبطی را بر اساس کوئری های انجام شده فراهم آورد. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان برای پاسخ های غنی رتبه ای به دست آورد؟  متخصصان مهم ترین فاکتورها  برای رتبه بندی پاسخ های غنی را به شرح زیر تقسیم بندی کرده اند:

  1. خود را برای کوئری مورد نظر رتبه بندی کنید.

۲٫جملات خود را با کلمات دستوری آغاز کنید.

۳٫یک سرتیتر واضح و غیر مبهم بنویسید.

اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بهینه سازی برای کوئری پاسخ های غنی شما را ملزم می کند برای کلیدواژه های هدفتان نیز بهینه سازی کنید. اگر بتوانید رتبه  خوبی در نتایج صفحه اول گوگل داشته باشید قادر خواهید بود سایت را در نتایج پاسخ های غنی نیز به نمایش بگذارید.

 سایر های برجسته گوگل را مرور کنید:

باید بدانید چه نوع محتواهایی در نتاج  گوگل بیشتر به نمایش در می آید. پاسخ های غنی را می توان با عنوان ‘featured snippets' یا همان اسنیپت های غنی نیز معرفی کرد. مشابهی که در این میان به چشم می خورد سوالات مرتبط است که نشان می دهد مقالات شما چه سوالاتی را باید پوشش دهد.  تصاویر و های ویدئویی نیز روش های شناخته شده دیگری هستند که می توانید از آن ها برای به دست آوردن رتبه برتر در موتورهای جستجو استفاده کنید.

تعامل کاربران را بهبود ببخشید:

بازاریابان همواره به دنبال این موضوع هستند که آیا  تعامل کاربر در سایت یک در موتورهای جستجو محسوب می شود یا خیر. همانطور که می دانید تعامل کاربران در سایت از طریق مواردی همچون مدت زمان سپری شده در سایت، بونس ریت و سایر موارد به دست می آید. برای اینکه بتوانید بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید، به تعامل او نیاز خواهید داشت. در چنین شرایطی تعامل کاربر فاکتور تایید شده ای است که تاثیر عناصر صفحه را نشان می دهد.  با اینحال چیزی که باعث می شود اندازه گیری اثربخشی این فاکتور در موتورهای جستجو دشوارتر باشد این است که داده های زیادی از آن پشتیبانی نمی کند. تعامل کاربر نفوذ و تاثیر بسیار غیر مستقیمی بر روی رتبه بندی سایت دارد. با اینحال، این گزینه یکی از مواردی است که صاحبان سایت ها باید به فکر بهینه سازی آن باشند تا بتوانند رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست آورند. تعامل کاربران در سایت به اندازه سایر عناصر داخلی سایت اهمیت دارد. اگر کاربری از سایت شما لذت ببرد سعی می کند مدت زمان طولانی تری در آن بماند، صفحات بیشتری را کاوش کند و به بازدید از آن بپردازد.همین موضوع به کاهش بونس ریت کلی سایت کمک می کند. تمامی این عناصر مثبت با یکدیگر ترکیب می شوند تا بتوانند سایتی را ایجاد کنند که گوگل آن را دوست دارد و رتبه بالاتری به آن می بخشد. اگر کاربر سایت شما را مفید و موثر بداند، مطمئن باشید که گوگل نیز رتبه بهتری به آن خواهد داد.

چگونه به کمک تعامل کاربران رتبه بهتری داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید از این گزینه برای بهبود عملکرد سایت استفاده کنید و در طولانی مدت  رتبه بهتر و بالاتری در موتورهای جستجو به دست آورید، باید  از ابزارهای مختلفی استفاده کنید و بینشی در مورد تعامل صفحات سایت با کاربران و بازدید کنندگان کسب کنید. زمانی که صحبت از تعامل کاربران به میان می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند نقشه گرمایی یا همان Heat mapping است. ایده ای که در مورد نقشه های گرمایی وجود دارد این است که هر چقدر صفحه ای از طریق لینک هایش کلیک های بیشتری دریافت کند تعامل بیشتر و بهتری با بازدید کنندگان داشته است. ابزارهایی همچون SumoMe Heat Maps و CrazyEgg بهترین روش برای به دست آوردن تعداد کلیک های هر صفحه است. با کمک نتایجی  که از این ابزارها به دست می آورید می توانید ببینید که چه لینک هایی بیشترین کلیک را داشته اند. شما می توانید با بهبود لینک CTA های خود، سایت را بهینه سازی کنید. برای تجزیه و تحلیل تعامل کاربر با صفحات سایت، می توانید از SumoMe Content Analytics استفاده کنید که یک ابزار بسیار سودمند محسوب می شود و نشان می دهد تعداد کاربرانی که تا انتهای صفحه را مطالعه کرده اند چقدر است. با کمک این داده ها می توانید بفهمید چه بخشی از سایت شما باعث از دست دادن ۵۰ درصد از کاربران شده است.  باید تعیین کنید چه عناصری از صفحات سایت به عنوان مانعی در بر بازدید کاربران عمل می کند.

 

اپلیکیشن های موبایلی را بهینه سازی کنید:

همانطور که می دانید بازار موبایل روز به روز در حال گسترش است. از آنجایی که این بازار بسیار متنوع و گسترده است، گوگل تلاش می کند بهترین روش را برای ارائه تجربیات بهتر فراهم آورد. Mobilegeddon یا به عبارت بهتر به روزرسانی موبایل دوست گوگل یکی از اقداماتی است که گوگل در این زمینه انجام داده است.  در این به روزرسانی از صاحبان سایت ها خواسته شده، طراحی  یا مخصوص موبایل را ایجاد کنند تا بتوانند سایت در دستگاه های موبایلی را بهبود ببخشند. سرعت بارگذاری بالا به معنای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر و کاربران قبلی است.  در حالیکه هنوز هم  تمایل زیادی به صرف هزینه در تبلیغات موبایلی وجود دارد، گوگل تلاش خواهد کرد با آغاز بهینه سازی App store ،  قوانین ضروری را در ارائه و تحویل محتوا به کاربران موبایلی وضع کند.  بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن (ASO) نسل بعدی سئو در سال  جدید خواهد بود.  اگر شما به افزایش کاربرد موبایل و دستگاه های موبایلی نگاه کنید و ببینید سالانه چه هزینه هایی برای تبلیغات در این نوع دستگاه ها پرداخت می شود، متوجه خواهید شد که این حوزه تقاضای زیادی دارد.  مهم تر از همه این است که ایندکس اپایکیشن ها آخرین توسعه ای است که در نتایج جستجو وجود دارد و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه بندی سایت برای کلیدواژه های هدف داشته باشد.  در اصل اپلیکیشن ها به جای اینکه در نتایج گوگل ایندکس شوند  در App Store و Google Play ایندکس می شوند.  همین امر باعث شده است کار برای گوگل کمی دشوار شود. بازاریابان نیز باید محتوای خود را تنها در نتایج طبیعی گوگل بهینه سازی نکنند و به فکر بهینه سازی آن برای app stores نیز باشند. از طریق ایندکس اپلیکیشن ها، این موارد در نتایج جستجوی گوگل نیز ایندکس می شوند.

چگونه می توان بعد از ایندکس اپلیکیشن ها، برای نتایج جستجوی موبایلی رتبه ای به دست آورد؟

چرا به فکر توسعه یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود نمی افتید؟ اگر هنوز برای سایت خود اپلیکیشنی ندارید، سعی کنید  از مزایای آن بهره مند شوید. استفاده از خدمات برتر توسعه اپلیکیشن موبایل تنها نیمی از راه است.  نیم دیگر مسیر در برگیرنده توسعه یک بنیان و اساس محکم برای اپلیکیشن موبایلی است . شناسایی هر دو مورد می تواند رویکرد استراتژیک تری را در اختیار شما قرار دهد. بعد از اینکه اپلیکیشن موبایلی خود را توسعه دادید، می توانید در مورد نحوه ایندکس شدن آن در نتایج جستجو فکر کنید. این فرآیند ممکن است برای افرادی که توسعه دهنده نیستند کمی دشوار باشد . به همین خاطر بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

از راهنمای جدید گوگل برای کیفیت نتایج جستجو استفاده کنید:

گوگل راهنمای ۱۶۰ صفحه ای برای کیفیت نتایج جستجو منتشر کرده است .  همانطور که انتظار می رفت، اسناد منتشر شده از محصول نهایی فاصله زیادی دارد.  این راهنما، آخرین نسخه ای نیست که منتشر می شود. راهنمایی که ارائه شده است با بهبود جستجو و تغییراتی که در مورد نحوه جستجوی افراد ایجاد می شود تکامل پیدا خواهد کرد. گوگل تصمیم ندارد با هر تغییر کوچکی راهنما را به روز کند اما تلاش می کند تغییرات بزرگ را به صورت دوره ای در راهنمای خود بگنجاند. در ادامه می توانید نکات کلیدی این راهنما را مطالعه کنید:

  • استانداردهایی با کیفیت بالا در صفحات (YMYL) گنجانده شده است: این صفحات در برگیرنده صفحات تراکنش های خرید، صفحات اطلاعات مالی، صفحات اطلاعات پزشکی، صفحات اطلاعات حقوقی و سایت های مشابه است. دلیل قرار دادن استانداردهای با کیفیت بالا در این صفحات این است که چنین مواردی می تواند  اینده شادی، سلامت یا ثروت کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. صفحات YMYL بی کیفیت  می تواند بر روی سلامت و شادی افراد تاثیر بگذارد. به همین خاطر به هنگام ایجاد سایت باید به فکر سایتی باشید که برای کاربرانتان بسیار مفید است.
  • ارزش زیادی به تخصص، اعتبار و اعتماد داده شده است:  محتوای با کیفیت باید از منابعی با تخصص، اعتبار و اعتماد بالا نشئت گرفته باشند. به عنوان مثال محتوای پزشکی که در سایت های آنلاین یافت می شود باید از طرف سازمان ها یا افراد معتبر در این حوزه منتشر شده باشد.
  • قابل کاربرد بودن صفحات سایت برای دستگاه های موبایلی بسیار مهم است: صفحات وب معمولا بر اساس بهینه بودنشان برای دستگاه های موبایلی مورد قضاوت قرار می گیرند. سایت هایی که بتوانند تجربه بهتری را برای کاربران موبایلی فراهم آورند در اولویت خواهند بود. این راهنما  سایت ها را به پنج رتبه یا طبقه بندی تقسیم کرده است که بر اساس محتوا و بهینه سازی آن در یکی از این طبقه بندی ها قرار می گیرد.

چه مواردی را می توان از این راهنما به دست آورد؟

شاید بتوان گفت مهم ترین نتیجه ای که از این راهنما به دست می آید این است که سایت باید برای کاربران موبایلی بهینه سازی شود و به عنوان یک تاثیرگذار در حوزه کاری مشخص گردد. با ایجاد تخصص و دانش در حوزه کاری، می توانید اعتبار بیشتری به دست آورید و در نهایت به کاربران قابل اعتماد نیز دست یابید. شما می توانید کار خود را با راه اندازی کمپین آغاز کنید و دیده شدن خود را در فضای آنلاین بهبود ببخشید. از این مرحله به بعد، قادر خواهید بود به آرامی خود را بر اساس فاکتورهای مختلفی به عنوان یک سایت معتبر و قابل تایید معرفی نمایید.

منبع: smartinsights

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن